Gå til innhold

Kjøpe objektiv i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har Canon 400d, og skal reise til USA.

Har sett flere som selger objektiv på ebay...

Noen som har noen erfaring rundt kjøp derfra...

Har satt meg ut 4 alternativer

Canon 70-200 F4

https://prisguiden.no/product.php?productId=2829

https://prisguiden.no/product.php?productId=50468

Canon 70-200 F2.8

https://prisguiden.no/product.php?productId=2828

https://prisguiden.no/product.php?productId=2827

Store prisfoskjeller...

er det fordi noen har innebygd stabilisator?

Eller noen bra plasser og kjøpe fra i USA?

:ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Objektivene er knall de.

Forskjellen mellom de er selvsagt lysstyrke og bildestabilisator.

Bildestabilisator hjelper deg med å holde kamera mer rolig, for lengre eksponeringer.

Bedre lysstyrke hjelper deg med å kunne fryse objektet du tar bildet av bedre, samt by på noe mindre dypdeskarphet.

Vekten mellom de er også viktig forskjell her, men om du er ute i skumring og slikt er absolutt f2.8 med IS å foretrekke.

Skrevet
Objektivene er knall de.

Forskjellen mellom de er selvsagt lysstyrke og bildestabilisator.

Bildestabilisator hjelper deg med å holde kamera mer rolig, for lengre eksponeringer.

Bedre lysstyrke hjelper deg med å kunne fryse objektet du tar bildet av bedre, samt by på noe mindre dypdeskarphet.

Vekten mellom de er også viktig forskjell her, men om du er ute i skumring og slikt er absolutt f2.8 med IS å foretrekke.

Hmm. hvis valget må bli mellom 2.8 med stab eller 4 uten...

Hva blir det beste valget da ? :)

Skrevet (endret)

Hvis du ikke har noen formening om hva du trenger selv, vil jeg si f/4 IS. Det vil jevnt over gi deg bedre bildekvalitet pga stabilistator fremfor ett trinn lysstyrke.

Men om du kan komme med noe konkret om hva du har tenkt å bruke det til, vil jeg kanskje snu på flisa...

Svarer du 'vet ikke....til litt av hvert' -> f4 IS

Endret av ragamuffin
Skrevet
Klin til på en sigma 50-150 f/2.8

Den gir deg et litt mer allsidig objektiv :)

Sigma er ofte like greit å kjøpe i Norge, det er vanligvis mest å spare på optikk fra kameraprodusenten. Med tanke på at Sigma har et rykte med variabel kvalitetskontroll er det også greit å kunne stikke innom butikken i Norge.

Skrevet
Sigma er ofte like greit å kjøpe i Norge, det er vanligvis mest å spare på optikk fra kameraprodusenten. Med tanke på at Sigma har et rykte med variabel kvalitetskontroll er det også greit å kunne stikke innom butikken i Norge.

Betalte 2500 for et Sigma 24mm f/1.8. Fotovideo vil ha den for 3500. Til four-thirds. (Forøvrig et fint kjøp med creamy bokeh etc, men håpløst til å fokusere i halvmørket - f/1.8 comes at a price.) Fotovideo brukte så lang tid på å skaffe det til prøving at jeg gikk lei og bare bestilte fra bh photo. Nå har de dem inne (om noen andre olumpus-folk har lyst på et slikt monster av et objektiv)

Skrevet

Hva er omkostningene med å bestille fra B&H og få det sendt til Norge?

Vet at det kan koste ganske mye med frakt over dammen..

Noen som har prøvd?

Skrevet
Hva er omkostningene med å bestille fra B&H og få det sendt til Norge?

Vet at det kan koste ganske mye med frakt over dammen..

Noen som har prøvd?

Jeg har kjøpt noen ganger fra B&H. Siste gang, nå i februar, kostet frakten ca 50 dollar (275 kroner.) Pakken veide innpå 3 kg. De bruker UPS, som tar seg av innkrevingen av norsk moms. Jeg sendte en bestilling på søndag. Pakken ble sendt mandag og levert på døra med budbil onsdag.

Skrevet

Det er jo vannvittig raskt! Jeg bestiller en del bildeler fra England og det tar 3-4 uker!! (Men har noen, noen gang beskyldt Englskmennene for å være effektive?? :!: :!:

Dette ble bare mer og mer spennende..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...