Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tar telefonen, svarer og legger på. - Senere våkner jeg uten å huske noe av det!


Gjest Trøttkar 18

Anbefalte innlegg

Gjest Trøttkar 18

Ble en tanke bekymret her i stad. Min mor hadde ringt meg på et tidspunkt da jeg (trodde jeg) sov. Jeg hadde tatt telefonen og bare svart "Ja" på alt hun spurte om. - Noe som forøvrig passet greit i konteksten, men morsan var usikker på om jeg egentlig hadde fått det med meg fordi jeg hørtes noe fraværende ut. Jeg våknet omtrent tjue minutter senere uten å huske noe som helst av det hele. Telefonloggen min lyver dog ikke, jeg hadde tatt telefonen.

 

Jeg vet bare om et tilfelle der jeg har gått i søvne før, da var jeg fem-seks år eller der omkring.

 

Er dette egentlig normalt? Er det noe jeg bør gjøre noe med? Er hovedsaklig bekymret for hva jeg kan finne på å gjøre i søvne - jeg husker det jo ikke etterpå. Godt det bare var morsan som ringte...

 

Bør nevnes at jeg egentlig sover lite om natten. Har ikke søvnproblemer, men det blir ofte til at jeg kun får seks timers søvn, noen ganger mindre. Legge seg for sent, stå opp til skolen... Hender derfor at jeg tar meg en halvtime på øyet etter skolen. Vet at jeg bør endre på dette. Denne uken har forsåvidt heller ikke vært gal, har fått mellom 6 og 8 1/2 times søvn hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6 timers søvn er ikke SÅ lite, hvis du sover mer enn 7 timer hver dag vil du faktisk leve kortere.

 

Når det gjelder den telefonen, så er det vel rimelig normalt at en viss prosent av befolkningen fra tid til annen går og / eller snakker i søvne. Litt spesielt at du gjorde det i en telefon kanskje.

Lenke til kommentar

broderen min gjorde det samme en gang, men han svarte faktisk greit(ikke ulogisk, men ikke det man forventer heller) på det som ble spurt om, heldigvis voknet han ca 5 min ut i samtalen og fikk forklart seg.

det som skjer er at du er halv-veis våken, så kroppen din tar imot og prosesserer alt som skjer, men du er alikevel delvis i drømme-verden.

de fleste har det slik uten at de vet det, de dagene vekkerklokken ikke virket eller var slått av, selv om du er sikker på at du skrudde den på dagen før er gjerne at du er halv-veis våken når den ringer, og slår den av, men du er ikke helt våken, så du husker det ikke senere.

Lenke til kommentar

Dette gjorde jeg senest på torsdagen. Ei i klassen ringte meg, jeg hadde tatt telefonen sagt hei, men la på da hun sa navnet sitt. Hun ringte to ganger etterpå, men da hadde jeg bare avbrutt samtalen. Så sendte hun ei melding og spurte jeg var sur på henne eller noe slikt, jeg hadde svart ja.

På skolen dagen etter ville hun snakke med meg om det, jeg husket ikke en dritt, hun tror fortsatt at jeg bruker det som unskylding :p

 

Ja! Dette er skummelt!

Endret av MVR
Lenke til kommentar

Jeg tror det er helt normalt. Jeg har gjordt det samme mange gang. !

Min kjærste hadde ringet seint en kveld og jeg hadde tatt telefonen og pratet lenge med han. Neste dag nevnte han samtalen men jeg kunne ikke huske noe. Ganske flaut. !

Også engang etter jeg var faldet i søvn kom min kjærste inn for og si godnatt. Da hadde jeg også svaret, men husker det ikke. Det er flaut når sånn skjer. !

Men jeg tror det er helt vanlig, for det skjer for flere. Tror det er din under bevisthet som jobber, det er jo sammen som man kan prate med en som prater i søvne. De vil svare erlig hvis du spør om noe. ?

Du kan håpe på du ikke sier noe flaut neste gang. !

 

Sweet dreams (uten telefon samtaler xd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...