Gå til innhold

Anbefaling av 24"-skjerm til kontor- og filmbruk, pris < 6000


AskBurle

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er for tiden på utkikk etter en god LCD-skerm som i hovedsak skal brukes til film og diverse kontorapplikasjoner. Siden jeg ikke har TV i leiligheten kommer denne til å bli mye brukt til filmvisning, så den må kunne levere et godt bilde. Dette er også forklaringen på hvorfor jeg vil ha en 24 tommer.

 

Ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke den til så mye spilling, så jeg prioriterer derfor bildekvalitet og innsynsvinkel fremfor responstid. (VA-panel fremfor TN-panel?)

 

Jeg har tenkt å koble skjermen til min bærbare, en Dell Inspiron 9300 med et GeForce Go 6800 skjermkort, vil dette kunne hindre meg i å se filmer i maks oppløsning?

 

Har sett litt på denne: EIZO FlexScan S2431W. Finnes det bedre skjermer til mitt bruk i denne prisklassen? Hadde satt stor pris på en HDMI-inngang, noe denne skjermen etter det jeg har sett ikke har. Dette er imidlertid ikke et must.

 

Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte selv akkurat en slik Eizo skjerm, tror ikke man får noe bedre uten å gå opp minst 2000 i pris. Skjermen har S-PVA panel, som egner seg veldig godt til film og bilder, samtidig som innsynsvinkelen er god. At skjermen ikke har HDMI inngang tror jeg ikke skal være noe problem, mener å ha sett at det går an å få tak i DVI->HDMI overganger.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

 

Jeg har faktisk bestilt BenQ 2400W. Etter å ha lest litt om denne virket det som om dette ville være det fornuftige valget. Regner med at bildekvaliteten ikke er like bra som på Eizoen og FP241W, men det får så være så lenge den bare koster halvparten av det de andre gjør.

 

Noen store innvendinger mot dette? Jeg har ikke fått ordrebekreftelse eller noe slikt ennå, så det kan godt være at jeg ombestemmer meg etter hvert.

Lenke til kommentar

Tja, du får hva du betaler for mener nå jeg. En skjerm er jo som oftest noe man har en stund, så for meg var valget enkelt. Vil tippe sortnivå vil være mindre optimalt på den du har bestilt, samt litt blasse farger. Men bortsett fra det er den vel helt ok, ihvertfall til tekst. Bilderedigering derimot vil jeg nok lagt på hylla med en slik skjerm, men dette har du ikke nevnt i førsteposten din så regner ikke med det betyr så mye for deg.

Lenke til kommentar

Bildebehandling er nok ikke noe av det jeg kommer til å bruke skjermen mest til, men da hadde absolutt Eizoen vært en knallsterk kandidat. Dersom jeg hadde sammenlignet de to ved siden av hverandre hadde jeg helt sikkert sett en forskjell, men det får så være. Jeg leste om en på forumet som hadde både BenQ-skjermen og en Dell 2407, og der kom BenQ bra ut når det gjaldt filmvisning.

 

En annen grunn til at jeg gikk ned i budsjettklassen er at jeg skal ut i jobb til sommeren, og da regner jeg med at jeg kommer til å kjøpe meg en større leilighet hvor jeg også kommer til å skaffe meg en HD-TV etter hvert. Da vil det være litt synd å ha en dyr skjerm som bare blir brukt til surfing, enkle spill og dokumentbehandling.

 

Det er i grunn kjedelig å være fornuftig ...

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...