Gå til innhold

Serpentshrine Cavern! Hvilket gear burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Folk som søker til vår guild full av S1 (Gladiator gear) som er casters blir som regel avvist.

Det vitner om lite erfaring om klassen sin, og lite innsikt på hva som er viktige stats for raiding. At du kan si at man bytter det ut mot T5 er litt lavmål

Hmm.. usikker på hva du mener her. - Det jeg mente var jo (ref PvP gear) at S1 helt klart vil bli/må byttes ut med T5 for PvE raiding? - At T5 er mye bedre altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nei det syns eg ikkje. Poenget til fleire her, meg sjøl inkludert er at crafted gear, som Spellstrike etc kan vere bra om ikkje bedre enn masse som dropper i kara og lignande. Bruker sjøl pvp-belte og bracer til raid, og det funker fin fint. Det er også bedre enn det meste du får før SSC/TK (med et par forbehold).

Joda, det poenget står fortsatt ;-)

Uansett, PVP non-set epics (Vindicators) er veldig bra, det er tross alt T6 (itemlvl 146) - mens S1 settet f.eks vil være noe man bytter ut med T5 lvl epics for PvE ...

Slik jeg tolker det du har skrevet her mener du at S1 gearet holder til du får deg T5.

Til og med T4 til warlock er bedre enn pvp sette til pve.

Gladiator sette har helt feil sett bonuser, samt manko på spellhit.

Bare ta deg en titt her det, så ser du hva man bør velge til PVE bruk. Men du har rett i at Vindicator bracerne er bra.

Edit: Og som andre med meg har nevnt, masse crafted gear som knuser Gladiator sette til pve.

Endret av Ashvan
Skrevet
Uansett, PVP non-set epics (Vindicators) er veldig bra, det er tross alt T6 (itemlvl 146) - mens S1 settet f.eks vil være noe man bytter ut med T5 lvl epics for PvE ...

Vindicator's er ikke noe særlig til raiding da det mangler "+hit with spells".

Faktisk er det blandt dem beste bracerne du kan få deg pre BT.

Nesten ingen slår dem med riktig gemming. (Både på damage og crit er dem veldig bra)

Ja, men +hit w/ spells er mye viktigere for PvE warlocks enn damage og crit...

PvP items inneholder også ofte relativt ubrukelige ting som resilience, på bekostning av mer brukbare stats.

Skrevet

Samme som for mage det hvor hit også er viktig. Jeg vil våge å hevde at det du eventuelt mister av hit der tar man igjen andre plasser. Ikke glem at du kan kaste inn en gem på de bracerne også.

Skrevet
Samme som for mage det hvor hit også er viktig. Jeg vil våge å hevde at det du eventuelt mister av hit der tar man igjen andre plasser. Ikke glem at du kan kaste inn en gem på de bracerne også.

Sant nok. Er ikke flust av bracere i spillet som her noe særlig mer enn +8 hit eller mer. Og ingen med +spell hit og plass til en gem så vidt jeg vet? (etter det jeg kan se etter et kjapt wowhead søk).

Ulempen er bare at man må PvP'e for å få dem (mye?) :p

Har forresten mage noen talenter som gir +hit w/ spells?

Skrevet

Mage har elemental precision som gir +3% hit, trenger kun 164 rating for å bli cappa mot bosser etter det.

Når det gjelder S3 bracers så er de noe av det beste du får tak i med en 4hit/5dmg gem i. Boots og beltet erstattes lett av FSW/boots of blasting og badge beltet/belt of blasting.

Skrevet

Ja, ved å bruke arcane spells.

Tar jeg ikke helt feil er det 70 mere hit man har ved bruk av arcane.

Skal vi se, brukte vel rundt regnet ca 10 timer på AV for versjonen før den man kan få seg nå. Det stemmer også at det ikke er noen bracers ingame med +hit og socket.

Det er kun to bracers faktisk som har +hit, men begge uten socket.

Skrevet
Nå Har jeg

16% Crit Chance (får en del mer vis jeg speccer Destruction som jeg sikkert blir)

80 spell Hit Rating

800Spell dmg unbuffed

har fortsatt litt pvp gear som jeg ikke har fått byttet ut

Vengeful legs

Merciless shoulders

vengeful chest

gladiator war staff

Og har vell god tid me raiding kan raide utover kvelden og natten omså.

16% crit som destruction ? Ouch! det er søren ikke mye

børr værtfall ha fult T4 før du går SSC/TK

Skrevet
Klar til...

Karazhan = Heroic gear.

Gruul & Maggy = Karazhan gear.

SSC og TK = Karazhan gear + Gruul og Maggy gear.

MH & BT = SSC & TK gear.

kthxbye.

Tja det kan vel vere ei retningslinje, men ikkje nødvendigvis fakta. Har vore med i både TK og SSC på en del bosser og har kun 1 drop ifra kara og det er det. No har eg riktignok frozen shadowweave-settet + Spellstrike settet etc, og er oppe i en ca 1020+ spelldmg. Eg seier ikkje at det er så fantastisk, men det er mulig å vere med i SSC og TK då. (Kanskje ikkje Vasj og Kael).

Dette er jo såklart ikke set in stone. Det er slingringsmon. Og spellstrike og shadowweave/spellfire-settene er på høyde med SSC/TK-gear.

Skrevet
Kan ikke en drit om warlock stats, grind badges til det som er av badgerewards. Så burde det gå bra hvis du har noe decent kara/za gear.

Vil ikke være frekk eller noe, men om jeg var guildleder og så noen i guilden skrive dette et sted så ville jeg vurdert om han har noe i guildet å gjøre

Bra du ikke er guildleaderen min da!

Skrevet
Kan ikke en drit om warlock stats, grind badges til det som er av badgerewards. Så burde det gå bra hvis du har noe decent kara/za gear.

Vil ikke være frekk eller noe, men om jeg var guildleder og så noen i guilden skrive dette et sted så ville jeg vurdert om han har noe i guildet å gjøre

Bra du ikke er guildleaderen min da!

word. Selv de best kan be om hjelp og tips.

Skrevet (endret)

Vil du virkelig ha med folk i guilden som selv sier at de ikke gidder lære seg noe om klassen?

Edit: Forskjell på å be om tips og på å si at du ikke kan en dritt.

Endret av Smeagoldfish
Skrevet
Vil du virkelig ha med folk i guilden som selv sier at de ikke gidder lære seg noe om klassen?

han som sa det spiller ikke Warlock.

Ikke veldig vanskelig å skaffe seg en middels god SSC guild. Spørs selvfølgelig hvilken server du spiller på. Men på min (Outland) er de raidguildene som er på det laveste contentet i ZA og halveis i SSC sånn ca.

Skrevet

Ikke veldig vanskelig å skaffe seg en middels god SSC guild. Spørs selvfølgelig hvilken server du spiller på. Men på min (Outland) er de raidguildene som er på det laveste contentet i ZA og halveis i SSC sånn ca.

Takk christeven.

Jeg spiller prot warrior og har en disc priest som alt.

Ser ingen grunn til at jeg skal vite noe som helst om hvilke warlocks stats for mitt virke i guilden.

Skrevet
Dette er jo såklart ikke set in stone. Det er slingringsmon. Og spellstrike og shadowweave/spellfire-settene er på høyde med SSC/TK-gear.

Jupp. Då er vi enige. =)

Angåande Vindicator belte/bracer/whatever, så bruker eg dette for å rett og slett få litt meir stam. Stamrequirements har jo en etterkvart i raidprogress, og Spellstrike er jo ikkje akkurat spekka med +stam =P (og forsåvidt ikkje FSW heller, sjøl om det er i langt mindre grad).

Skrevet

Takk christeven.

Jeg spiller prot warrior og har en disc priest som alt.

Ser ingen grunn til at jeg skal vite noe som helst om hvilke warlocks stats for mitt virke i guilden.

Men da beklager jeg. Trodde det var OP som kom med uttalelsen.

Skrevet (endret)
Nå Har jeg

16% Crit Chance (får en del mer vis jeg speccer Destruction som jeg sikkert blir)

80 spell Hit Rating

800Spell dmg unbuffed

Vengeful legs

Merciless shoulders

vengeful chest

gladiator war staff

Lagt merke til at spellstrike /fsw egentlig er bedre enn t4 på enkelte punkter? :p

Er ikke noe vits i å bytte ut det gearet før t5 imo... Men seff... man går ikke destro før man er kvitt fsw, det er bare helt meningsløst spør du meg... Jeg testa ut destro i kara tidligere idag på locken min med 108 hit rating og jeg syns det var merkbart for lite, så affliction er det du går før du har t5 og random epics som er on par med t5 eller bedre... =)

Endret av Pansergnom
Skrevet
Nå Har jeg

80 spell Hit Rating

800Spell dmg unbuffed

Vengeful legs

Merciless shoulders

vengeful chest

gladiator war staff

Lagt merke til at spellstrike /fsw egentlig er bedre enn t4 på enkelte punkter? :p

Er ikke noe vits i å bytte ut det gearet før t5 imo... Men seff... man går ikke destro før man er kvitt fsw, det er bare helt meningsløst spør du meg... Jeg testa ut destro i kara tidligere idag på locken min med 108 hit rating og jeg syns det var merkbart for lite, så affliction er det du går før du har t5 og random epics som er on par med t5 eller bedre... =)

T4/t5 er overrated! Jeg kommer fremdeles til å ha mine crafted Shadoweave boots når jeg går inn i BT/hyjal. Har også spellstrike pants og Belt of Blasting som er crafted items. Og bruker det, selv om jeg har T4 i banken.

Det som teller er + spelldmg, hit og crit, samt å ha over 10k hp buffed. Da klarer du deg fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...