Christian86 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg sitter med følgende maskiner: en dell poweredge 830 en Sony UMPC en Thinkpad X60 en HP bærbar de portable har outlook 2007 lagt inn, men jeg trenger en måte å synke klientene slik at alle maskinene oppdateres når den ene maskinen endrer eller legger inn en avtale. HVordan kan dette ordnes og hva trenger jeg?
Christian86 Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 (endret) Bruk Exchange Vil det være en enkel sak å sette opp? og kan det legges inn i server 2003, eller må maskinen blankes? og; Nå klager maskinen over domene. Planen er da: Kjøp domene fra godaddy.com zoneedit.com for å få oppsettet som nevnte i guiden over, følge den Legge inn informasjonen i active directory? Legg inn Exchange og vips er alt løst? Endret 7. februar 2008 av Christian86
Hefla Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 (endret) Det du trenger er Hosted exchange. Feks fra: Smartsync.no (Bruker dem selv, veldig fornøyd!) Mysmartphone.no Det finnes også gratis, men disse vet jeg ikke stort om. Omtalt hos E-series blog. Edit: Det er ihvertfall det enkleste... Endret 7. februar 2008 av Hefla
Christian86 Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Det du trenger er Hosted exchange. Feks fra: Smartsync.no (Bruker dem selv, veldig fornøyd!) Mysmartphone.no Det finnes også gratis, men disse vet jeg ikke stort om. Omtalt hos E-series blog. Edit: Det er ihvertfall det enkleste... Et lite problem, de støtter ikke flere pc-klienter, men de støtter WM telefonen min. Dermed har jeg løsning på et "problem" som allerede er løst ellers takk
Hefla Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Det du trenger er Hosted exchange. Feks fra: Smartsync.no (Bruker dem selv, veldig fornøyd!) Mysmartphone.no Det finnes også gratis, men disse vet jeg ikke stort om. Omtalt hos E-series blog. Edit: Det er ihvertfall det enkleste... Et lite problem, de støtter ikke flere pc-klienter, men de støtter WM telefonen min. Dermed har jeg løsning på et "problem" som allerede er løst ellers takk Hva mener du egentlig med at de ikke støtter flere pc-klienter?
Lock-Aze Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Sett deg inn i activesync. Dette er jo vanlig å bruke på arbeidsplasser, der man skriver inn avtaler i adresseboken på oulook og så synces dette automatisk mot serveren. Du må også sørge for at kalenderen din er delt. (NB! Dette trenger du ikke bruke hvis det er snakk om samme konto som skal se avtalene.) Er mange måter å gjøre dette på. Som nevnt, les om syncing da det du trenger er exchange på serveren og at maskiner syncer automatisk mot denne så snart de har kontakt. (og at du har Exchange, dette settes opp på serveren, er standard Exchange oppsett i server 2003 og er "relativt" enkelt å sette opp)
Christian86 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Skrevet 15. februar 2008 (endret) Sett deg inn i activesync. Dette er jo vanlig å bruke på arbeidsplasser, der man skriver inn avtaler i adresseboken på oulook og så synces dette automatisk mot serveren. Du må også sørge for at kalenderen din er delt. (NB! Dette trenger du ikke bruke hvis det er snakk om samme konto som skal se avtalene.) Er mange måter å gjøre dette på. Som nevnt, les om syncing da det du trenger er exchange på serveren og at maskiner syncer automatisk mot denne så snart de har kontakt. (og at du har Exchange, dette settes opp på serveren, er standard Exchange oppsett i server 2003 og er "relativt" enkelt å sette opp) Lyst å utdype? De gangene jeg prøver å starte dette på serveren så blir jeg bedt om domene osv. Planen er å gjøre følgende: få domene fra godaddy.com bruke zoneedit åpne porter i routeren slik at jeg kan logge meg på remote til serveren. Skal ikke ha webfunksjon, men vil gjerne ha muligheten til å logge på med terminal services. legge inn exchange 2007 (har trial) så dele kalenderne mellom maskinene kan dette fungere? Endret 15. februar 2008 av Christian86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå