Gå til innhold

GET har problemer - Bl. annet Google er utilgjengelig


simenss

Anbefalte innlegg

Jeg får opp alle nettsider, bortsett fra nettsider knyttet til Google (uansett språk). Er dette kun meg, eller er det kanskje Get som roter?

 

EDIT: Da er det vel et faktum - Get sine kunder over hele Norge opplever store problemer med tilgjengeligheten til diverse nettsider som for eksempel Google, Gmail, YouTube, Facebook, MySpace [...]

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får opp alle nettsider, bortsett fra nettsider knyttet til Google (uansett språk). Er dette kun meg, eller er det kanskje Get som roter?

 

Samme problemet her, og jeg sitter med get jeg og så det er nok de jævlene sin skyld. Det gjelder jo faen meg alt google, youtube, og ikke minst gmail. Dette skal liksom virke!

Lenke til kommentar
Samme problemet her, og jeg sitter med get jeg og så det er nok de jævlene sin skyld. Det gjelder jo faen meg alt google, youtube, og ikke minst gmail. Dette skal liksom virke!

Ikke svarer de på telefonen heller. Utrolig irriterende...

 

 

EDIT: YouTube, Google, Facebook, MySpace - alle de største er utilgjengelige. Merkelig utvalg..

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Hei jeg har samme problemet og det ser ut som get har problemer med utenlandsforbindelsen sin.

 

Har get internett i kristiansand.

Jeg får opp både CNN og Yahoo!, så ikke alle utenlandske nettsider er utilgjengelige.

 

Har Get i Asker.

 

 

Ny sjøkabel som er tatt kvelden nå? Kan se ut som et av de store backbonene er gått duken. Edit: nei det ville påvirket andre isper også.

 

 

Edit2: Oppe igjen nå - Men kun mail.google.com.

Endret av huron
Lenke til kommentar

Samme problem her. Kommer ikke inn på facebook heller, men klarer å nå diverse utenlandske nettsteder slik som cnn.com, microsoft ol.

 

EDIT: Get Oslo

 

EDIT2: Er flere servere som jeg vet at ikke holder til i USA som også er "nede".

 

EDIT3: Funker fint å pinge google.com

 

EDIT4: Muligens DNS problemer? Funker fint å nå google på http://64.233.167.99/ (prøver å restarte modem nå)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Get har vel problemer med noe utland ja. Noe virker, noe virker litt (tekst) mens mye ikke virker i det hele tatt.

 

Det som er festlig er jo at get.no og driftstatus HELLER ikke laster nå. Den burde de greie å skille ut. Kanskje leie server hos NGT ;) Veldig irriterende å ikke kunne gå inn og sjekke driftsmeldinger.

 

Men Åååå så kjekt å ha VPN til et annet sted i sånne tilfeller. Opp med VPN og så er det bare å surfe videre med Ventelo

Lenke til kommentar

Det er DNS-problemer. Bytt til ikke-GET DNS-servere og alt fungerer som normalt.

 

dig www.google.com. @84.208.20.*** exit = 9

 

; <<>> DiG 9.4.1-P1 <<>> www.google.com. @84.208.20.***

; (1 server found)

;; global options: printcmd

;; connection timed out; no servers could be reached

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...