Gå til innhold

AMD lanserer trekjerne i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men seriøst tror jeg ikke dette blir noe hett produkt. Mulig at de vil selge en del i lavprismarked i Asia og slikt, men neppe her i vesten.

I Asia vil nok Celeron/Sempron-klassen fortsatt selge best. Folk kjøper jo dobbeltkjerner som bare det for tida i vesten så jeg ser ikke noen grunn til at ikke frekjerner skal friste litt mer enn dobbeltkjernene.

Vi får se hva som skjer i praksis, men jeg er skeptisk. Jeg håper jo for AMDs skyld at dette blir en suksess for dem, men hvis jeg spør meg selv om jeg ville kjøpt en trekjerne eller firekjerne, er svaret helt klart: en firekjerne. Og skepsisen min er hovedsaklig begrunnet med at jeg tror folk i vesten vil prioritere på samme måte. Men det kan hende jeg tar feil, og isåfall unner jeg AMD å le av mine spådommer! :)

Lenke til kommentar
Ehh det vært mye snakk om "ekte" firekjernes prosessorer fra AMD og at dette skal lissom være bedre enn Intel sine 2+2 teknikk, det stemmer da aldeles ikke intel ligger fortsatt på topp segmente av markede og det er bevist på utallige tester... Men la oss ikke begynne med en Intel vs Amd "battle" igjen.

Tror poenget til Sorce var å forklare hvorfor AMD _sparer_ penger på å lansere en trippelkjerneprosessor, isteden for å _bruke_ penger, slik du foreslår tidligere.

 

Forsto det ikke sånn at Sorce prøvde å starte en AMD/Intel debatt her, men får litt følelsen av at du prøver på det ;)

 

Jaja jeg skriver at jeg ikke vil begynne med en Amd vs Intel, men egentlig var min skjulte agenda å egentlig og gjøre det alikevel. Latterlig!

Burde egentlig ikke gidde det her, men når du begynner å slenge ut kommentarer som "latterlig", så klarer jeg ikke holde meg:

 

Det som er latterlig er at du først kommer med et stråmann-argument om at AMD har "ekte" firekjerner, og ergo er bedre enn Intel. Dette bruker du som springbrett til en Pro-Intel-rant, og deretter påstår du at du ikke vil gå inn på amd vs intel. Kan ikke se noen i denne tråden har prøvd å påstå at AMD sine firekjerner-prosessorer er bedre enn Intel sine. Poenget var at pga denne arkitekturen har de muligheten til å slå av en kjerne, og dette vil være noe som kan hjelpe AMD å tjene mer penger da de kan selge også de prosessorene som ikke klokker bra på alle fire kjernene.

Lenke til kommentar
Ehh det vært mye snakk om "ekte" firekjernes prosessorer fra AMD og at dette skal lissom være bedre enn Intel sine 2+2 teknikk, det stemmer da aldeles ikke intel ligger fortsatt på topp segmente av markede og det er bevist på utallige tester... Men la oss ikke begynne med en Intel vs Amd "battle" igjen.

Tror poenget til Sorce var å forklare hvorfor AMD _sparer_ penger på å lansere en trippelkjerneprosessor, isteden for å _bruke_ penger, slik du foreslår tidligere.

 

Forsto det ikke sånn at Sorce prøvde å starte en AMD/Intel debatt her, men får litt følelsen av at du prøver på det ;)

 

Jaja jeg skriver at jeg ikke vil begynne med en Amd vs Intel, men egentlig var min skjulte agenda å egentlig og gjøre det alikevel. Latterlig!

Burde egentlig ikke gidde det her, men når du begynner å slenge ut kommentarer som "latterlig", så klarer jeg ikke holde meg:

 

Det som er latterlig er at du først kommer med et stråmann-argument om at AMD har "ekte" firekjerner, og ergo er bedre enn Intel. Dette bruker du som springbrett til en Pro-Intel-rant, og deretter påstår du at du ikke vil gå inn på amd vs intel. Kan ikke se noen i denne tråden har prøvd å påstå at AMD sine firekjerner-prosessorer er bedre enn Intel sine. Poenget var at pga denne arkitekturen har de muligheten til å slå av en kjerne, og dette vil være noe som kan hjelpe AMD å tjene mer penger da de kan selge også de prosessorene som ikke klokker bra på alle fire kjernene.

 

Du forstår jo ikke hva jeg beskriver er latterlig engang, så hvorfor komme med så ubrukelig comeback til noen du ikke forsto i utgangspunkte! LOL

Lenke til kommentar

Grunnen til at AMD Lanserer en trkjerne prossesor er at den vil operere raskere med en "deaktivert" kjerne. Siden den har bare 3 kjerner og ville kunne komme opp i 2.3 til 2.4GHz på en L2 Cache, vil overføringa av mengder data gå fortere. Denne prosessoren vil og kunne bli mer klokkevennlig en en 4-kjerners prossesor, da den bruker kortere tid. Men sant som noen sier at de kunne heller lansert en prossesor med mer en 4-kjerner. Hvis AMD hadde lansert en 6-kjerner. Kunne den da operert som den 2 ganger 3 prossesor. Der ikke alle er knyttet sammen som en, men delt i tre. Dette ville funket svært bra. teknologien er der men det krever sitt for å få det til. Stå på AMD!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...