Gå til innhold

Problemer med FPS i WoW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! =))

I nesten en uke nå så har jeg hatt problemer med fpsen i WoW og det begynner virkelig å irretere meg noe så grenseløst. Jeg logger inn og står på et helt vanlig sted ute i Durotar, da er fpsen 60 stabilt i ca 2 minutter. Plutselig begynner den å gå opp og ned fra 60 til ca 40 og sånn forsetter det hele tiden(altså at det lagger på skjermen min). Jeg har prøvd alle mulige ting, som foreksempel å slå av/på V-sync med tripple buffring, stilt på alle mulige grafikk innstillinger, lastet ned ny skjermkort driver, har til og med formatert.... :( Men ingenting funker så langt. CPU/GPU temperaturer er normale + at CPUen bare kjører på en rundt 18% når jeg fyrer i gang WoW. Så får å være helt ærlig så har ikke jeg peiling på hva som kan være galt når jeg har prøvd ut alle mulige løsninger. Help meh...=/

Takk for svar :)

"En frustrert wow-spiller.."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt OT, men hadde en diskusjon med noen anngående FPS her om dagen og han påsto at det høyeste ett menneskeøye kan se er 40 fps. Jeg sa jo at det bare var bullshit siden jeg ser lett forskjellen mellom 60 og 80 fps ergo jeg ser mer enn 40 fps og jeg prøvde å forklare at ingen vet hvilken fps øyet kan se, men han nekta blindt og sa han hadde sett dette på Discovery channel. Hvem har rett?

Skrevet

Jeg vet så alldeles godt med meg selv at jeg ser forskjellen fra 40fps til 60fps ellers så hadde jeg vel aldri laget en tråd om dette..

Skrevet

Vi har vært innom dette sååååå, mange ganger før.

Vi ble enige om at man ikke kan sammenligne disse to.

Fordi at de fleste tenker film her, film er, 25? fps. Og det går flytende.

Mens ett spill kan ha 30 og fremdeles være laggete.

Disse kan ikke sammenlignes, fordi at det er helt forskjellige teknikker som blir brukt.

Skrevet

Og det avhenger i stor grad fra spill til spill. Crysis duger fint i 40fps, CS minst 60.

Men for å gå on-topic: Hva skjer om du deaktiverer alle addons? Og hvilken maskinvare har du?

Skrevet

Det skjer absolutt ingenting når jeg deaktiverer addonsa mine :(

Maskinvare :

AMD X2 4400+ AM2 (stock kjøler)

Samsung spinpoint 250gb sata

MSI K9N Neo

2Gb corsair DDR2-6400 ram

XFX 8600GT 256mb pci-e

Skrevet

Og om du setter absolutt all grafikk til minimum og restarter spillet? Altså laveste oppløsning, teksturkvalitet osv.?

Det blir mye skudd i blinde, da det er så mange muligheter :p

Skrevet

Jeg har en 1,46 GHz Dual Core bærbar pc, med 8400GS skjermkort og 2 gigg ram, og jeg har bedre FPS enn det han har!

Noe er galt, har du prøvd å reinstallere wow? Og starte det uten addons i det hele tatt etter en fersk innstallasjon?

Du kan også prøve å scanne pcen din for spyware, hvis du har norton anti virus eller noe sånnt, så kan det også hende at det ligger i bakgrunnen og scanner eller at noe tar opp jævlig mye systemressurser.

Først og fremst, avinstaller wow, deaktiver addons, se om noe kjører i bakgrunnen.

Lykke til!

Skrevet

Takker for gode tips men ingenting av det dere har foreslått har funket... =| Scannet just PCen for virus også men det hjalp heller ikke. Kan det være at det er noe galt med Windows XPen jeg bruker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...