Gå til innhold

11 rimelige webkameraer


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hva med å nevne hvilke som er støttet i linux?

 

Jeg vet etter å ha undersøkt litt at en god del av Logitech sine er støttet. Og spesielt godt støttet er visstnok Logitech QuikCam Ultra Vision. Men dette hadde jo vært kjekt hvis dere hadde nevnt under hvert kamera.

 

Enig!

 

Kunne også tatt med hvilke drivere som hvert enkelt kamera bruker i Linux. Veldig nyttig. Kanskje også testet hvilke kamera som er støttet av skype 2.0 i Linux.

 

-s-

 

Det kan jo være lurt å om webkameraet er støttet i UVC linux-uvc.berlios

 

USB video device class (wikipedia)

Denne standarden har gjort seg gjeldende, og man bør ikke støte på problemer hvis utstyret er tiltenkt brukt i andre operativsystem enn det som det følger med drivere til. Det kan jo være greit å tenke på når man kjøper, så sparer man seg bryderi hvis man senere bytter operativsystem.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Microsoft NX6000

 

Ut av esken ser det ut som et flott kamera, hadde det bare virket. Installerte software og plugget kamera i.

 

Det virket 1 gang. Og siden den gang, får jeg kun opp "Initialization error" uansett hva jeg gjør. Kamera dukker opp på "min datamaskin", og det kan tilogmed vise video i den ruten, men nekter å virke når det skal gjøres opptak.

 

Etter å ha installert nye driver for både webcam og videokortet mitt, restartet og reinstallert går dette møkkakamera nå i bosset. Jeg angrer, og vil fra nå av heller kjøpe Logitech. Takk og farvel Microsoft. Møkk.

Endret av Justin Time
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei alle sammen!Jeg skal ha meg et webkamera, og tror jeg går for MICROSOFT Webkam LifeCam HD-6000 til 333,- Håper bare det takler dårlige lysforhold (dvs "normalt lys i et rom") ;-) har kjøpt webkameraer til 80.- hos DealExtreme i Kina som har vært 10 ganger bedre enn 499.-kroners Sammakandetvære-modeller på Elkjøp.Eller børt jeg gå for logitechs 9000 enda? Vil så gjerne ha HD og widescreen til Webpro-alarmen min. ;-) Så blir bildene/videoen av 'culprit'en sendt direkte til eposten min,før han rekker å koble ut kameraet,samt at det tikker inn en SMS om at "Your movementzone has detected an intruder." Gratis og genialt! ;-)Var noen som sa at Xbox 360 kameraet fungerer på OSX. Er det noen som vet om noen kameraer som funker på Xbox 360, utenom MS' egne, drittkameraer? Man må jo ha lyskaster for å få nok lys til bildene,og det blir litt varmt i lengden.Og jeg vil ikke risikere å bli brun til våren! ;-)håper noen kan hjelpe med valget av kamera eller bekrefte om MICROSOFT Webkam LifeCam HD-6000 er et ok kamera? Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...