Shoo Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har pr. i dag kun et par GB satt av til Windows-partisjon, og vil nå øke størrelsen med et par GB. Nå er det sånn at den HDD'en som har Windows installert, har 2 partisjoner. En partisjon (D:) hvor jeg har diverse saker og ting og Windows-partisjonen (C:). Skal formatere Windows-partisjonen for å legge inn WinXP på nytt. Skal jeg øke Windows-partisjonsstørrelsen i Windows eller skal jeg gjøre det når jeg installerer Windows? Har en god del GB ledig på D:, så jeg hadde tenkt å bruke et par av de ledige GB til å øke kapasiteten i C: ... Hvordan er det dette gjøres? Hvis jeg nå f.eks sletter C: når jeg installerer Windows på nytt, da vil jeg få de GB som jeg hadde på C: til å stå "tomme", sant? Men hvordan får jeg overført et par GB over til C:? Det går vel ikke sånn uten videre, eller..? PS: Beklager hvis denne tråden var feilpostet.
Garanti Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Bruker du Vista? Der kan du i alle fall endre partisjonsstørrelser internt i OS'et. Måten en endrer partisjonsstørrelsen er at en frigir plass fra en partisjon(D:), noe som gir deg x antall unallocated" bytes. Deretter inkluderer du denne ledige plassen i en annen partisjon(C:).
Shoo Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Skrevet 4. februar 2008 Bruker WinXP og skal fortsette å bruke det en stund til. Hvordan gjør jeg det med WinXP da..?
Garanti Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Er mulig du kan gjøre det internt der også, eventuelt med installasjonsCD'en, men du kan forsøke å bruke gParted, som er mer forståelig og brukervennelig.
arnbju Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Under instalasjon kan du hvertfall ikke redusere størrelsen på en partisjon, bare slette og opprette. Mener å huske at xp orginalt støtter å reduserere størrelsen på en partisjon, men PartionMagic støtter det hvertfall.
Garanti Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Ser ikke vitsen med å laste ned et program ulovlig når et gratis program gjør samme nytten. Forøvrig bryter posten din med retningslinjene, punkt 8: #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.(...)
oysteiro Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Parted Magic er enda bedre enn gparted etter min mening. Veldig fleksibelt og brukervennlig og kan i tillegg til cd starte fra usb stick. Og selvfølgelig GRATIS!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå