Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"laggete" opplevelse fra harddisk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

PRoblemet er slik:

 

På min windows partisjon har jeg 40 GB. De resterende 200 GB har jeg satt av til data lagring, formatert med NTFS.

 

Når jeg starter maskinen og logger inn blir innloggingslyder "hakkete". Og dette blir mus, tastatur og alt annet og.

 

Når jeg spiller av musikk kommer det til tider slik lyd, at det er en 10 sekunder periode, hvor musikken spilles av laaaangsomt og hakkete. Jeg kan ikke kjøre Winamp og CS (!) samtidig, uten at CS lagger når jeg møter f.eks bots. Starter jeg noe som helst, vil musikken lagge.

 

Dette må være harddisken, for i min linux partisjon( annen harddisk) fungerer systemet plettfritt. Jeg har sjekket RAM. Prosessor er ganske ny, og i og med at det kun er med denne harddisken jeg opplever problemet så går jeg ut i fra at det er den det er noe galt med.

 

Vanligvis drar PC-en Crysis og mye tungt, så det ligger ikke der.

 

Men siden jeg ikke er noen ekspert på harddisker tenkte jeg kanskje det kunne være defekte sektorer (?) eller noe slik?

Jeg hører ingen lyder fra selve harddisken annet enn vifte og at den går, så jeg tror ikke det er det at den er defekt. Den er også forholdsvis ny.

 

Jeg vil helst slippe formatering av forskjellige grunner nå, så jeg tenkte dere kunne hjelpe meg med noen verktøy?

 

Noen programmer jeg kan bruke? Eller noe annet jeg kan gjøre?

 

Takker :)

 

edit: når jeg så over så det ut som om det bare var musikken som lagget. Men hele systemet oppfører seg som en '95 maskin med XP på med full load.

 

Det er heller ikke virus, så ikke dere foreslår scan. Prosessor aktiveten ligger på 1-3 % når det blir lagging, så det er ikke noe prosesser som tar alt.

Endret av VisualStudio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...