Gå til innhold

Erfaringer Med Play.com?


Anbefalte innlegg

har alltid hatt gode erfaringer med play.com. som oftes bestilt for under 200,-. De gangene jeg har bestilt en pakke som var over har jeg måttet betale toll.

Men på pakken jeg fikk i dag så hadde play.com av en eller annen grunn skrevet over dobbelt verdi på utsiden av pakken (kostet egentlig 17.99 men der stod det 38 pund), så jeg måtte betale toll hvis jeg ville ha den ut. Gikk til play sine nettsider for å sende en mail om dette, men der har de ingen email adresse som jeg kan kontakte dem på (finner den ihverfall ikke, noen som har den?). Synes dette var ganske dårlig, men alltid hatt gode erfaringer før..

 

Jeg opplevde noe lignende med en pakke fra Amazon. Jeg kontaktet postens kundeservice utland og ble bedt om å ta med dokumentasjon på pakkens egentlige verdi (faktura, kontoutskrift eller lignende) på postkontoret. Postkontoret kontaktet så Ks utland og fakset over dokumentasjon og etter litt frem og tilbake fikk jeg ut pakken uten å betale.

 

Når det gjelder Play så har jeg også bare gode erfaringer med dem, har dog kun kjøpt ting til under 200 fra dem.

 

--

Luggage

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg og har bare positive erfaringer fra Play.com :)

 

Bare bestilt at par spill derfra en gang i blant

men alltid fått varen levert til riktig tid.

 

Husker ikke hva slags summer jeg har handler for men aldri blitt stoppa i toll.

 

Kjøpt en del brukte spill derfra og de har alltid vært så gode som nye. Tror det tilogmed jeg fikk et som var nytt til bruktpris en gang. Det var værtfall forseglet.

Endret av jadz
Lenke til kommentar
har alltid hatt gode erfaringer med play.com. som oftes bestilt for under 200,-. De gangene jeg har bestilt en pakke som var over har jeg måttet betale toll.

Men på pakken jeg fikk i dag så hadde play.com av en eller annen grunn skrevet over dobbelt verdi på utsiden av pakken (kostet egentlig 17.99 men der stod det 38 pund), så jeg måtte betale toll hvis jeg ville ha den ut. Gikk til play sine nettsider for å sende en mail om dette, men der har de ingen email adresse som jeg kan kontakte dem på (finner den ihverfall ikke, noen som har den?). Synes dette var ganske dårlig, men alltid hatt gode erfaringer før..

 

Jeg opplevde noe lignende med en pakke fra Amazon. Jeg kontaktet postens kundeservice utland og ble bedt om å ta med dokumentasjon på pakkens egentlige verdi (faktura, kontoutskrift eller lignende) på postkontoret. Postkontoret kontaktet så Ks utland og fakset over dokumentasjon og etter litt frem og tilbake fikk jeg ut pakken uten å betale.

 

Når det gjelder Play så har jeg også bare gode erfaringer med dem, har dog kun kjøpt ting til under 200 fra dem.

 

--

Luggage

 

 

 

Jeg fikk faktisk pengene tilbake fra play.com £18, siden dette var første gangen. Problemet var at det var svigers som tok i mot pakken, og de betalte tollavgiften noe jeg ikke ville ha gjort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har vel brukt ca. 70 000kr på play.com gjennom årene

 

de er en god butikk, men spill har en lei tedens til å koste £17.99 noe som er akurrat over 200kr.

 

var også en stund pakkene var drit treige men det har blitt fiksa på, var også en stund man måtte betale med € noe som gjorde at alt ble dyrere, men det har de også fiksa på

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
de er en god butikk, men spill har en lei tedens til å koste £17.99 noe som er akurrat over 200kr.

 

Må rette på deg der.

I følge tollen sin omregningskurs er 1 pund i dag på 10,350 kr.

Så 17,99*10,35= 186,19

 

Så det er bare å handle spill til 17.99.

 

Omregningskursen til tollen finner en forresten her:

http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg fikk faktisk pengene tilbake fra play.com £18, siden dette var første gangen. Problemet var at det var svigers som tok i mot pakken, og de betalte tollavgiften noe jeg ikke ville ha gjort.

Hvordan kom du i kontakt med dem? Finner ikke e-postadresse. Gidder ikke ringe til et fremmed land.

Lenke til kommentar
Hvordan kom du i kontakt med dem? Finner ikke e-postadresse. Gidder ikke ringe til et fremmed land.

 

De svarer på [email protected].

 

Har forøvrig bare bra erfaringer jeg også. Bestilte Scorsese presents the blues 7 dvdboks til 17.99. Var ikke i stock. Men når jeg sjekka status en god stund senere så hadde de sletta ordren siden jeg visstnok ikke hadde dekning på konto. og prisen rykka opp til 67 pund igjen. Men sendte mail, og de bestilte opp igjen en boks jeg skulle få til 17.99 ^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har bestilt fra play, og gikk fint, men de bruker sinnsykt lang tid på levering, det er et obs, bestilte forsåvidt en tskjorte og det tok kanskje 10 virkedager, lang tid i forhold til amazon.co.uk som tok 3 dager.

men for alle som bestiller fra andre land, bare vær sikker på at varens verdi er under 200, så hvis det kommer på over 200 med frakt, og det blir stoppet i tollen, så stå på ditt, fordi det er KUN varen som skal fortolles, og så lenge dens verdi er under 200 er det greit.

 

Meget kjekk link

Lenke til kommentar

Jeg har bare dårlige erfaringer! Kjøpte et spill til 39£ som jeg trodde var en grei pris siden frakt var inkl. (Assasins Creed) Så fikk jeg en lapp i posten om at jeg måtte hente den. Når jeg hentet den måtte jeg betale kroner 215 ekstra så spillet kostet:

215kr

400kr

615kr for et spill! Så dagen etter kom Lefdal med et tilbud på 299kr for spillet! Lang leveringstid var det også tok 10 dager.

Lenke til kommentar
Jeg har bare dårlige erfaringer! Kjøpte et spill til 39£ som jeg trodde var en grei pris siden frakt var inkl. (Assasins Creed) Så fikk jeg en lapp i posten om at jeg måtte hente den. Når jeg hentet den måtte jeg betale kroner 215 ekstra så spillet kostet:

215kr

400kr

615kr for et spill! Så dagen etter kom Lefdal med et tilbud på 299kr for spillet! Lang leveringstid var det også tok 10 dager.

 

Det tilkommer alltid 25% i mva. hvis man bestiller for over 200 kroner. I tillegg skal posten ha gebyr på 90 kr (?) for behandling av pakken din. Det er ikke noe play.com kan noe for, men noe man som forbruker må passe på og regne med hvis man sammenligner priser.

 

Har selv bestillt masse film fra play, og er veldig fornøyd. Leveringstiden varierer noe, men til å være inkludert i prisen synes jeg det funker veldig bra

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang tid det tar å få riktig gjenstad når man blir tilsendt feil gjenstad, og sender denne tilbake? Fikk en mail 15. juni der det blant annet stod:

"We are very sorry to hear that you have been sent the incorrect item. We will dispatch the correct item to you immediately."

Da skulle jeg vel hatt den riktige gjenstanden nå?

Lenke til kommentar

"Your account has been declined"

"Our records show that your credit/debit card details are up-to-date."

 

Det kommer vær gang jeg prøver å bestille noe, og har ikke peiling på hva som er feil. Så håper kanskje at noen her kan hjelpe meg :)

 

Min første bestilling på Play.com gjorde jeg med mors kort en stund tilbake, og det funket helt fint. Jeg kunne skrive inn navnet hennes, og adressen og alt det, og bestillingen ble sendt.

 

Så skulle jeg bestille noe med mitt eget kort, skrev inn det som var å skrive, men da fikk jeg beskjed om at adressen bare kan ha bokstaver, tall og punktum, noe som er rart siden jeg bor hjemme, og de godtok «Ø» da jeg brukte mors kort, men ikke mitt. Jaja så jeg skriver «oe» isteden for Ø.

 

Da jeg trykker confirm så blir kontoen min belastet med 100kr som «i vente på transaksjon», men en dag senere får jeg mail fra Play.com at kortet mitt ikke blir godtkjent og at jeg må se over opplysningene :(

 

Så langt har jeg prøvd å ringe banken, men de hadde ikke peiling på noe, prøvde å få meg inn i noe boligsparing som jeg pent takket nei til. Jeg har brukt kortet til mor der igjen i samme konto, og det funket helt fint, og jeg kunne skrive inn riktig adresse med Ø(WTF?). Har trodd at de CV2 greiene kunne vært problemet, så flyttet min gamle konto over til en annen mail adresse og lagde en ny konto, men funket ikke da heller.

 

Play.com er den eneste siden jeg som ikke har godtatt kortet mitt. Vgp, Qxl, Play-asia, Paypal, Komplett, Absoluttspill, World of Warcraft, you name it har alltid godt fint.

 

Noen som vet noe jeg kan prøve? Har Postbanken selv, og mor mi har DNBnor (noe som Postbanken er en del av?) Har sendt mail og spurt, men fikk ikke svar på det jeg spurte om :(

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Eg hadde også det samme problemet med bankkortet(Postbanken) mitt og Play.

 

Men for en måned siden sendte eg Email til play([email protected]), hvor eg forklarte problemet og ba Play om å spesifisere hva som var galt.

 

Dagen etter fikk eg svar om att "Your account has now been approved" og det har ikkje vært problemer siden.

 

Så kanskje verdt eit forsøk? ;)

Lenke til kommentar

Har handlet filmer, musikk og spill fra play siden 2001, og har ingenting å klage over. Men nå synes jeg det går lang tid før varene er i hus. Venter på en cd som ble sendt avgårde 30. juni. Men kanskje det er posten her hjemme som roter, det vil i såfall ikke være første gang :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...