Gå til innhold

Ødelagt skjerm, nye regler for mobilreklamasjon?


Jarek

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Min søster kjøpte en mobil i november, men mistet den dessverre i bakken. Nå har det seg slik at skjermen ikke fungerer og valgene er enten reperasjon for 1000, tilbakelevering (250), eller skroting.

 

Men min søster kom med et blad her om dagen der det stod at alle skader innenfor en viss tid, noen måneder eller noe (skal finne igjen artikkelen), skulle repareres uten videre.

 

Noen som kan klare opp i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såfremt skaden er selvforskyldt er det du selv som må betale for reparasjonen!

 

Garanti og reklamasjon dekker hvis feks skjermen plutselig slutter å fungerer uten noe for for yttre påvirkninger slik som støtskader, fukt etc...

 

Det eneste hun kan håpe på er at hun tegnet forsikring når hun kjøpte telefonen

Lenke til kommentar

Trådstarter har helt rett. Så snart jeg har kjøpt meg bil i løpet av året, skal jeg "teste" den på E6. Når jeg har totalvraket den dagen etter, får jeg den reparert uten spørsmål, fordi det jo tross alt var en "feil" med bilen at den ikke tålte den uansvarlige behandlingen min!

 

Hvordan tenker du, egentlig? Skal mobilprodusenten lastes fordi DU ødela mobilen?

Lenke til kommentar

Nei, såklart skal ikke produsent klandres når du ødelegger selv, men det var jo ètt dropp - spilte ikke baseball med den.

 

Så var det vel for så vidt ikke det jeg lurte på heller. Lurte bare på om noen kunne klare opp i det jeg hadde lest, da det virket litt - for godt til å være sant.

 

SE T650i, gjelder det.

Lenke til kommentar
om rundt 200kr er "masse penger" kan diskuteres

 

Tja. Kommer selvsagt helt an på øyet som ser det. Men uautorisert åpning av et apparat fører ofte til at det påføres mer skade. Svært ofte er hovedkort bøyd når det er påført såpass mye skade at et display er blitt knust. Jeg har selv forsøkt å knuse display med vilje på noen modeller. Og det er ofte svært vanskelig selv når man prøver. Måtte gi opp på å kaste det i bakken, slamre dør på telefonen, slå telefonen hardt i hjørnet på et bord, hoppe på apparatet. Jeg sto og vugget med mine 110kg på apparatet før jeg klarte å knuse displayet. Jeg er 90% sikker på at hovedkortet var ødelagt lenge før jeg klarte å knuse display. Men selvsagt kan man være uheldig å knuse display med å miste telefonen på en stein eller noe lignende. Det er jo tross alt snakk om et tynt lite display.

Endret av Flodec
Lenke til kommentar

Med mindre telefonen er laget og markedføres som en støtsikker telefon, så har man vel ikke mye man skulle ha sagt når man mister telefonen i gulvet/bakken.

 

Telefoner er faktisk ikke laget for å mistes. Hadde en ball sluttet å fungere etter å bli kastet i bakken, da kunne man ha klaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...