splitdude Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Heisann! Jeg håpet det var noen som kan hjelpe meg med denne. Jeg trenger en jumpmenu med 2 dropdown der hvor jeg har categori i nr1. første og underkategori i nr2. Dette er utrag (dump) fra databasen: SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0;-- ---------------------------- -- Table structure for jos_natur -- ---------------------------- CREATE TABLE `jos_natur` ( `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment, `parent` int(10) unsigned default '0', `name` varchar(50) collate latin1_danish_ci default NULL, `description` varchar(250) collate latin1_danish_ci default NULL, `ordering` int(11) default '0', `published` tinyint(1) default '0', PRIMARY KEY (`id`) ) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=124 DEFAULT CHARSET=latin1 COLLATE=latin1_danish_ci; -- ---------------------------- -- Records -- ---------------------------- INSERT INTO `jos_natur` VALUES ('1', '0', 'Trær'); INSERT INTO `jos_natur` VALUES ('2', '1', 'Bjørk'); INSERT INTO `jos_natur` VALUES ('3', '1', 'gran'); Meningen var at jeg skulle kunne velge eks. Trær i første dropdown da kommer bjørk og gran opp i andre dropdown. Er det noen som kan hjelpe meg på vei her så er jeg evig takknemelig. - frank -
BigJackW Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 (endret) Du må nok ty til serverside-språk for å hente fra databasen, f.eks. PHP. <?php mysql_connect("localhost", "username", "passwd"); mysql_select_db("database"); $q = mysql_query("SELECT * FROM `jos_natur`"); $out .= "<select name=\"trees\">\n\t"; $out .= "<option value=\"\" selected=\"selected\"></option>\n\t"; while ( $row = mysql_fetch_object($q) ) { $out .= "<option value=\"{$row['id']}\">{$row['name']}</option>\n\t"; } $out .= "</select>"; echo $out; ?> Ellers kan dette være noe for deg: http://www.google.no/search?hl=no&q=mu...3%B8k&meta= Endret 4. februar 2008 av BigJackW
splitdude Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Hei og takk for svar! Men jeg får en feilkode når jeg prøver å kjøre den. Fatal error: Cannot use object of type stdClass as array in /home/1/X/XXX/www/output.php on line 12
BigJackW Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Beklager, endre linja: $out .= "<option value=\"{$row['id']}\">{$row['name']}</option>\n\t" til: $out .= "<option value=\"{$row->id}\">{$row->name}</option>\n\t"
splitdude Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Skrevet 9. februar 2008 Beklager, endre linja: $out .= "<option value=\"{$row['id']}\">{$row['name']}</option>\n\t" til: $out .= "<option value=\"{$row->id}\">{$row->name}</option>\n\t" Hjertelig takk, men nå får jeg opp denne feilmeldingen Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/1/X/XXX/www/output.php on line 13 - frank -
splitdude Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Semikolon? hehe...stemmer...ble noe annet nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå