Gå til innhold

Dreambox og posisjon til satelitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har to hoder skal du søke etter Thor og Sirius (1vest og 5 øst). HAr du ett hode skal du søke på 1 vest, Thor.

 

Det kommer jo helt an på hvilken kanalpakke han vil få inn, da.. Det er jo fullt mulig å abonnere på bare Viasat, med ett hode, på 5* øst.. ;) Er det gratis utenlandske kanaler han er ute etter, så er det forøvrig best utvalg å finne på Astra (19*Ø) og Hotbird (13*Ø)..

Lenke til kommentar
Det kommer jo helt an på hvilken kanalpakke han vil få inn, da.. Det er jo fullt mulig å abonnere på bare Viasat, med ett hode, på 5* øst.. ;) Er det gratis utenlandske kanaler han er ute etter, så er det forøvrig best utvalg å finne på Astra (19*Ø) og Hotbird (13*Ø)..

 

Hvis han har Viasat får han med to hoder i pakken siden NrK ligger på 1 vest.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd, men får ikke kontakt. Har har laget nye kontakter, så det er kontakt mellom dreamboxen og parabolen.

 

Jeg begynner å lure på om kabelen er for lang - ca. 50 meter?

 

Kommer an på kabelen.. Med den dårlige/billig RG59 eller den litt bedre/dyrere RG6 blir det kanskje litt langt, mens med RG-11 kabel og strategisk plasserte forsterkere kan det gå bra helt opp til 350-400 meter (!)

 

Prøv å midlertidig flytte mottakeren og tv'en bort til antenna og en annen kort kabel (pluss en skjøteledning eller to til 220-volten...) for å teste/justere. Et måleinstrument med pipelyd som f.eks. dette anbefales!

Lenke til kommentar
Kommer an på kabelen.. Med den dårlige/billig RG59 eller den litt bedre/dyrere RG6 blir det kanskje litt langt, mens med RG-11 kabel og strategisk plasserte forsterkere kan det gå bra helt opp til 350-400 meter (!)

 

Prøv å midlertidig flytte mottakeren og tv'en bort til antenna og en annen kort kabel (pluss en skjøteledning eller to til 220-volten...) for å teste/justere. Et måleinstrument med pipelyd som f.eks. dette anbefales!

 

Takk for hjelpen, men jeg tror jeg skrur ned hele parabolen og går for riks-tv istedet. Parabolen fulgte huset, montert på garasjen med kabelen gravd ned under plenen.... Så mye tv ser jeg ikke, at jeg gidder å bruke mange kvelder på dette. Jeg skal bare ha med meg Champions League jeg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...