Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av ny laptop! Forslag og innspill!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lyst til å selge min gammle stasjonære pc og kjøpe meg en laptop til gaming, som kjører de nyeste spillene helt greit, og kanskje uten lag osv :)

Jeg har funnet en som jeg har vurdert, men jeg har ikke noe særlig peiling, så tenkte jeg skulle spørre her på forumet om noen visste om dette er et godt kjøp eller om kanskje noen vet om noe bedre.

 

Her er en link den den bærbare jeg tenkte på: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338887

 

Er dette et lurt kjøp til gaming eller har noen noen andre forslag?

 

Takk på forhånd :)

Endret av BodybaG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

den er nok ingen racer på spillfronten, det vil du nok merke ganske fort. er ikke helt kjent med 8600gs på bærbar, men den ligger ikke i toppsjiktet når det kommer til skjermkort.

du får bærbare som er bedre til spilling, med 8800-chip fra nvidia, de vil nok klare spill vesentlig bedre.

men kommer an på hva slags spill og hva slags forventninger du har... crysis med max eyecandy vil nok få alvorlige problemer, mens halflife2 vil gå ok.

Lenke til kommentar

Hallo

 

Jeg lurer på omtrent akkurat det samme så jeg snylter litt på tråden din så vi ikke lager en ekstra en:)

 

Jeg har funnet meg en pc på multicom som jeg har oppgradert litt til ca 10k, spørsmålet er om denne vil duge til det samme som deg BodyBag jeg ser etter en bærbar som kan spille de nyeste spillene bra men trenger ikke å bli kjørt på full grafikk.

 

Men multicom Linken:

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....30%3bc%3a100561

 

Siden jeg ikke får sendt linken med all oppgraderingen jeg har tenkt å gjøre får jeg skrive det:

 

Jeg har tenkt å oppgradere pcen til - INTEL Core 2 Duo Mobile T7700 2.4GHZ 4MB

- 4GB DDR-2 minne 667MHz (2x2GB, krever 64-bits Vista for optimal utnyttelse)

- 160GB SATA 7200RPM 2.5"

- Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk

 

Dette gir pcen en pris på 9 988,-

 

Det jeg er litt redd for her er skjermkortet # Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100, 256MB delt minne (støtter DirectX 10). Er dette et bra skjermkort? jeg har som sagt ingen planer om å kjøre Crysis på full grafikk f.eks.

 

Er dette landeveisrøveri eller gir det faktisk en bra pc til en bra penge?

 

Hvordan er denne pcen i forhold til f.eksempel pcen Bodybag foreslår: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338887

 

Jeg tenkte også på denne nye dell-pcen XPS M1530 hvordan ville den bli sammenlignet med det to andre foreslåtte bærbare pcene?

 

Eller må jeg opp i noe slikt som det for å få en bra "gaming" pc

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....23%3bc%3a100561

 

 

Takk for alle svar

:)

 

EDIT: Jeg har lett og lett og jeg finner ingen bærbare med et bedre skjermkort enn 8600GT... er det bare meg eller har det ikke kommet noen bærbare med 8800? Den eneste jeg fant med bedre enn 8600 var XPS 1730 eller noe og den hadde GeForce® Go 8700M GT..

 

finnes i det hele tatt 8800 i bærbare eller må jeg vente et par måneder før jeg kan kjøpe det??

Endret av Mortelini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...