Gå til innhold

Treningsdagbok for sk1rty


sk1rty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treningsøkt - lørdag 09.02

 

Bryst - Rygg

 

Skrå hantelpress: 10x17,5KG - 10x20KG - 7x20KG - 6x17,5KG

Benkpress: 10x50KG - 7x50KG - 10x45KG

Flyes: 10x10KG - 10x15KG - 7x15KG

Pullover: 7x22,5KG

 

Strake markløft: 10x60KG - 10x70KG - 10x70KG

Enhåndsroing: 10x22,5KG - 10x25KG - 7x25KG

Bredt nedtrekk, bak: 7x45KG - 7x40KG

Ryggcurl: 20xKroppsvekt

 

Situps: MAX - MAX - MAX

 

Forbrenning:

Ingen. Massasjestol? :)

 

Kommentar:

Trening i dag var på ingen måte bra... Var slapp og rar i kroppen. Har vært syk siden tirsdag kveld, så har ikke vært noen god oppladning til treningen i dag. Grepsstyrken feilet meg nesten i alle øvelser i dag, litt komisk i grunn.

 

Er også litt stiv i ved skulderbladet på høyre side. Var godt å sitte i massasjestolen etter økta.

 

Håper på en 100% treningsøkt på mandag igjen! :)

Lenke til kommentar

Ser bra ut dette. Er bare å kjøre på, ser ut som du har blitt endel sterkere allerede? Den første måneden jeg trente seriøst, økte jeg noe helt sinnsykt. Bare husk på å kjør øvelsen skikkelig og seriøst da du får resultater. Ser noen på treningssenteret som "leker" seg litt på trening og tuller mye. Noen av de øker nesten ingenting i styrke eller volum.

 

Ser du driver med stortsett de samme vektene som jeg gjorde når jeg begynte, bortsett fra markløften. Det hadde jeg nok ikke klart når jeg begynte.

 

Er den enhåndsroing med hantel?

 

Stå på

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette. Er bare å kjøre på, ser ut som du har blitt endel sterkere allerede? Den første måneden jeg trente seriøst, økte jeg noe helt sinnsykt. Bare husk på å kjør øvelsen skikkelig og seriøst da du får resultater. Ser noen på treningssenteret som "leker" seg litt på trening og tuller mye. Noen av de øker nesten ingenting i styrke eller volum.

 

Ser du driver med stortsett de samme vektene som jeg gjorde når jeg begynte, bortsett fra markløften. Det hadde jeg nok ikke klart når jeg begynte.

 

Er den enhåndsroing med hantel?

 

Stå på

Har økt en del, ja. Jeg savner veldig en treningspartner merker jeg...

 

En ting som overasker meg veldig i dag er at jeg faktisk er litt stiv i ryggen og i brystet.. Så treningen i går gikk vist greit likevell :)

 

Tar alle øvelser seriøst, tar aldri på så mye vekt at det går utover teknikken heller. Kan forresten fortelle om en som overtok stanga mi med 70KG på i markløft i går. Løftet hele dritten med krommet rygg... Stakkars fyr! Ha løftet også 55KG i benken med stanga ti på fire :p Ikke rart folk skader seg!

 

Tror at jeg spiser for lite, så jeg skal begynne å pøse på med mer mat!!

 

Enhåndsroinga er med hantel, ja. Denne øvelsen.

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Treningsøkt - Mandag 11.02.2008

Bryst - Rygg

 

Benkpress: 50KG x 11 - 55KG x 10 - 57,5KG x 8 - 57,5 x 5

Skrå hantelpress: 20KG x 10 - 20KG x 8 - 17,5KG x 8

Kabelkross: 10KG x 10 - 10KG x 12 - 10KG x 15

 

Markløft: 70KG x 10 - 70KG x 10 - 75KG x 10(LG)+60KG x 10

Enhåndsroing: 25KG x 10 - 27,5KG x 10 - 25KG x 10

Bredt nedtrekk, bak: 45KG x 8 - 40KG x 10

Smalt nedtrekk, foran: 50KG x 10

Roing, bredt: 45KG x 10 - 50KG x 10

 

Pluss litt situps og crunches og sånn :p

 

 

Forbrenning:

Ingen.

 

Kommentar:

Treningen i dag var skikkelig genial. Brystet og ryggen er helt utkjørt. Vet at jeg hadde samme økt på lørdag, men måtte bare komme tilbake i rett rekkefølge, så jeg tok økta på nytt. Satte ny rekord i benkpress. På kabelkrossen så ble det for tungt med 15KG, så fant jeg ikke den lille 2,5KG vekta som er mulig å sette på kabelstativet... Så måtte bare kjøre litt høyere rep.

 

Markløft ble det også ny rekord :) LG=Låsegrep. Enhåndsroing ble det også rekord! Etter disse to øvelsene var grepstyrken min temmelig dårlig og jeg var veldig sliten i ryggen, så var veldig tungt å kjøre de siste rygg øvelsene. Dessuten liker jeg ikke nedtrekk apparatet de har på treningsstudioet.

 

Ellers har jeg justert opp kcal pr dag til ca 3600-3700 kcal pr dag. Så håper dette hjelper på med fremgangen! :)

Lenke til kommentar

Treningsøkt - Tirsdag 12.02

Skuldre og Bein/Rehab

 

Militærpress: 25KG x 10 - 30KG x 8 - 30KG x 8 - 27,5KG x 10

Arnoldpress: 12,5KG x 9(*) - 12,5KG x 10 - 15KG x 8

Sidehev: 10KG x 10 - 10KG x 10 - 10KG x 8

Upright row: 12,5KG x 10 - 15KG x 6

Skråliggende-på-mage upright row med EZ-stang: 22,5KG x 10 - 27,5KG x 10 - 30KG x 10 - 35KG x 10

 

Pluss masse rare bein øvelser jeg har fått beskjed av fysioterapaut å gjøre annenhver dag utenom søndag. Ingen involverte noe vekter, kun kroppsvekt.

 

 

Forbrenning:

Ingen.

 

Kommentar:

Har bestemt meg for å kjøre treningsprogrammet slik:

Mandag(dag1)- Tungt

Tirsdag(dag2) - Ikke fult så tungt (gjelder ikke bein)

Onsdag(dag3) - Tungt

Torsdag(dag1) - Ikke fult så tungt

Fredag(dag2) - Tungt

Lørdag(dag3) - Ikke fult så tungt (gjelder ikke bein)

Tror dette blir å gjøre at jeg ikke blir overtrent.

 

Den øvelsen med det veldig lange navnet hadde jeg ikke kjørt på veldig lenge, så viste egentlig ikke hvor mye jeg tok, så jeg bare la på vekter etter hvert.

 

Det settet på arnoldpressen med en stjerne(*) bak ble jeg helt satt ut av en som prøvde å gå i bro samtidig som han tok 50KG i stangcurl. "BRA" teknikk!

 

Ellers gikk treninga bra! Militærepressen var egentlig litt tung. Det var også sidehev, men 8KG vektene var ikke ledige, så kjørte bare 10KG. Gleder meg til å prøve meg på dips i morgen!

 

Hva anbefaler dere av å trene først av triceps og biceps?

Lenke til kommentar
Du er veldig sterk på sidehev hvis du kjører den riktig. Jeg begynte på 4-5kg her når jeg startet å trene og ligger på 12kg maks 14kg nå. Men er bare å kjøre masse sidehev så får du fine skuldre :)

Jeg gjør det riktig i følge instruktør som har noen NM titler i diverse styrkeløft, men jeg føler selv at det ikke er riktig. Så jeg prøver på en måte litt forksjellige teknikker for å se. Sidehev gikk veldig bra på den siste treningen der, da kjente jeg det godt i skuldrene også, men var ganske tunge vekter jeg kjørte da... Mener selv at jeg gjør det akkurat slik som det er demonstrert på coopersguns også...

Lenke til kommentar

Treningsøkt - Onsdag 13.02

Triceps og Biceps

 

Bicepscurl: 12,5KG x 10 - 12,5KG x 10

Dips: Kroppsvekt x 13 - Kroppsvekt x 15

 

 

Forbrenning:

14 timers arbeidsdag? :)

 

Kommentar:

I dag har både kosthold og trening vært så som så. Kom på jobb kl. 0800, ferdig kl. 2220. Så har vært litt småspising etter middagen som var takeaway hamburger. Så har nettopp tatt litt bicepscurl med manualene mine også trente jeg litt dips med armene på stuebordet og beina på sofan. Ligner litt på denne: http://www.coopersguns.com/videos/exercise.../dips-on-bench/

 

Så dagen i dag kunne vært bedre, men arbeid kom i veien. Tilbake til normalen igjen i morgen! :)

 

EDIT: Har ordnet litt på førsteposten. For det meste på kostholdet...

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Treningsøkt - Torsdag 14.02

Bryst og rygg

 

Skrå hantelpress: 17,5KG x 10 - 20KG x 10 - 17,5KG x 10

Benkpress: 55KG x 10 - 55KG x 10 - 50KG x 10

Kabelkross: 10 x 10 - 15 x 10 - 10 x 10

 

Markløft: 70KG x 8 - 70KG x 10 - 65KG x 10

Enhåndsroing: 22,5KG x 10 - 27,5KG x 6 - 22,5KG x 10 (Noen som brukte 25KG hantlene)

Bredt nedtrekk, bak: 45KG x 10 - 40KG x 10

Smalt nedtrekk, foran: 45KG x 10 - 50KG x 8

Roing, bredt: 45 x 12

 

Pluss situps og crunches.

 

 

Forbrenning:

Ingen.

 

Kommentar:

Økta i dag kjentes bra ut. Virket faktisk som at jeg kjente på kroppen av jeg ikke spiste optimalt i går. Økta var av det litt lettere slaget. Håper jeg får økt i de samme øvelsene på mandag! Blir spennende!

Endret av sk1rty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...