Gå til innhold

Netshop mushkin redline PC8000 4gb KIT ukens tilbud 850,-


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen her som har tatt seg bryet med å teste de skikkelig. Ekke sikker på om jeg gidder heller, 500MHz er mer enn jeg trenger. Mulig jeg skal tyne timingene på de etterhvert..

 

Uansett, det vedlagte plottet (hentet herfra) gir en god pekepinn på ytelsen.

For de som vil klokke disse ytteligere nevner jeg at garantien ryker hvis brikkene blir kjørt på over 2.1V ;)

post-16840-1202971147_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er ikke et "problem", PC-6400 er siste offisielle standard så derfor vil du ikke få opp hastigheter over dette. Minnet er allikevel beregnet for å kunne kjøre 1000MHz (som tilsvarer PC-8000 - hvis en slik standard fantes), så det er bare å stille inn minne til spesifiserte innstillinger i BIOS - så fremt ditt hovedkort støtter hastighetene til minnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk nettopp anskaffa meg 2 sett av disse (8gb). Det jeg sliter med å er få satt dem til 1000mhz, da maskinen ikke vil starte med denne hastigheten på ram'en. Andre innstillinger er da satt på 5-5-5-15 og 2,1V. Er godt mulig jeg har oversett noe, men kommer ikke på så mye selv i farten. Cpuen E6850 står på standard innstillinger (9*333) og volt. Hovedkortet er av typen Asus P5E.

 

Har prøvd tregere timings på rammen, samt lavere hasighet. Maskinen starter fint med ram satt til 800-900mhz, men ikke med 1000mhz og tregere timings.

Endret av Daagi
Lenke til kommentar

Jeg bestillte 8gb på tilbudsdagen, men har ikke fått de enda. Venter på at en ekstern disk kommer på lager. De har hatt den på fjernlager siden før vinterferien, men de har ikke sendt den. Har sendt mail til dem, de sa at de skal sende de... noe som ikke har skjedd. :thumbdown:

 

Vurderer å avbestille harddisken

 

EDIT: Noen som vet eller kan skjekke om det er chiper på begge sider av kortet eller bare på en?

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

Kan være mange grunner til dette. F.eks. at Netshop har en god deal med Muskin? Det har også noe å gjøre med timings på minnet. Jo lavere jo dyrere, spesielt når man kommer opp i 1000Mhz eller høyere. Da kan gjerne et 2GB sett koste det samme som et 4GB sett med et "hakk" lavere timings. Uansett er ikke timings på RAM så viktig om man kjører Core 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...