Gå til innhold

Netshop mushkin redline PC8000 4gb KIT ukens tilbud 850,-


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Med hjelp fra greg hos mushkin, så virker det som minnet mitt er blitt stabilt. NB:1.6v! Minne:2.2v timings:

DRAM CAS# Latency - 5

DRAM RAS# to CAS# Delay - 5

DRAM RAS# Precharge - 5

DRAM RAS# Activeate to Precharge - 15

DRAM TRFC - 60

DRAM TWR - 6

DRAM TWTR - 13

DRAM TRRD - 4

DRAM TRTP - 6

 

Er det farlig for meg å ha så høy volt på NB?? har jo en ganske svær loop passiv kjølings greie på mit HK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med hjelp fra greg hos mushkin, så virker det som minnet mitt er blitt stabilt. NB:1.6v! Minne:2.2v timings:

DRAM CAS# Latency - 5

DRAM RAS# to CAS# Delay - 5

DRAM RAS# Precharge - 5

DRAM RAS# Activeate to Precharge - 15

DRAM TRFC - 60

DRAM TWR - 6

DRAM TWTR - 13

DRAM TRRD - 4

DRAM TRTP - 6

Prøvde samme settings, eneste forskjell er at NB-voltage går på 1.49v, og det ser ut til å fungere utmerket med 8GB på 1002Mhz. :thumbup:

 

Om det er farlig? Kommer vel litt ann på kjølingen du har på NB.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei

 

Har kjøpt disse brikkene, og har nå fått alle delene til den nye pcen min. Skal bygges til uka.

 

Kjører disse Mushkin-brikkene på 1000mhz av seg selv når jeg putter de i hovedkortet, eller må jeg gjøre noe i bios?

 

Hovedkortet er et Asus P5KC, P35-chipset

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Har kjøpt disse brikkene, og har nå fått alle delene til den nye pcen min. Skal bygges til uka.

 

Kjører disse Mushkin-brikkene på 1000mhz av seg selv når jeg putter de i hovedkortet, eller må jeg gjøre noe i bios?

 

Hovedkortet er et Asus P5KC, P35-chipset

 

Takker for alle svar :)

Ingen som kan svare meg ?

 

Mener jeg har lest om flere som har måttet gjøre innstillinger i bios, men er usikker..

Må jeg det, eller går brikkene automatisk på 1000mhz av seg selv ?

Lenke til kommentar
De går nok ikke automatisk opp på 1000MHz. Det må settes i BIOS.

Er dette vanskelig, hvordan gjør jeg det?

 

Trodde rambrikker kjørte automatisk på det de er opplyst til å yte jeg, men at man måtte stille i bios om man skal klokke de utover den ytelsen som fabrikken har satt de til..

 

Stemmer ikke dette altså?

Lenke til kommentar
De går nok ikke automatisk opp på 1000MHz. Det må settes i BIOS.

Er dette vanskelig, hvordan gjør jeg det?

 

Trodde rambrikker kjørte automatisk på det de er opplyst til å yte jeg, men at man måtte stille i bios om man skal klokke de utover den ytelsen som fabrikken har satt de til..

 

Stemmer ikke dette altså?

 

Brikkene dine vil kjøre på 800MHz frekvens automatisk.Som nevnt må du sette dem til 1000MHz og øke spenninga i bios selv.

 

Ingen minnebrikker går på høyere frekvens enn "standard" av seg selv.Det er hovedkortet som bestemmer hastigheten,før du justerer selv.

Lenke til kommentar
Kjører vista 64 bit her, med et Asus P5N-E SLI hovedkort.

 

Er disse et godt kjøp? Noen som har andre anbefalinger?

Virkelig ikke å anbefale. Jeg har 8GB av denne rammen på dette kortet nå, og har sitti å feilsøkt i snart tre uker for å få bootet til windows. Plages av konstante BSODer, og finner ikke hvor feilen ligger. Teorien er at det er HK som er kipt.

Lenke til kommentar
Brikkene dine vil kjøre på 800MHz frekvens automatisk.Som nevnt må du sette dem til 1000MHz og øke spenninga i bios selv.

 

Ingen minnebrikker går på høyere frekvens enn "standard" av seg selv.Det er hovedkortet som bestemmer hastigheten,før du justerer selv.

Men disse brikkene selges jo med "standard" 1000mhz, derfor jeg også trodde at de leverte 1000mhz "standard" når jeg putter de i.

Lenke til kommentar

DDR2-800 er den høyeste standardiserte hastighet, det betyr at denne (og mange andre) ikke følger JEDEC's standard og man må selv inn i BIOS for å sette dette.

Det kan hende at enkelte hovedkort gjør dette automatisk men kan ikke huske å ha hørt om noen.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

800MHz er den siste offisialle DDR2 minnehastigheten, dette er derfor "standard". Minneprodusentene produserer allikevel brikker som er raskere enn offisiell standard, man må derfor manuelt justere opp hastigheten til det som minneprodusenten sertifiserer sine brikker for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...