Gå til innhold

Komplett.no sitt PC i deler tilbud, bra?


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe en ny pc til videoredigering men har ikke råd til en high end pc til dette formålet. Komplett sitt PC i delertilbud koster 7495 og jeg lurte på om det var noe bra?

 

Det første jeg lurer på er toweret, har noen erfaring med dette? Virker som komplett bruker dette toweret i alle sine standardoppsett. Det jeg er mest opptatt av er støy. Jeg vil ha en pc som er stille, trenger ikke total stillhet men vil ha noe som kan stå i en tv-stue uten at den plager andre nevneverdig.

 

Den andre tingen er hovedkortet. Er det noe vits med PCI Express 2.0 eller holder det med PCI-Ex16? Er det forsåvidt ett bra hovedkort?

 

318669 - Cooler Master Centurion 534 Svart, Aluminium Front

339156 - Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

336475 - MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

330169 - Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt

312054 - Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

343610 - EVGA GeForce 8800GTS 512MB GDDR3, HDCP, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, 256bit

343260 - Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE svart OEM

331024 - Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Alle nødvendige kabler til montering medfølger

 

Tar gjerne imot noen tips og kommentarer!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det første jeg lurer på er toweret, har noen erfaring med dette? Virker som komplett bruker dette toweret i alle sine standardoppsett. Det jeg er mest opptatt av er støy.

 

Har hatt det kabinettet i ett år nå og syns det er veldig bra. Kjøler greit og er (i mine ører) helt stille. Eneste jeg hører er viften på skjermkortet når jeg drar den opp på 100%.

 

Nå har jeg ikke samme oppsett som det du har sett deg ut, men jeg vil bli overrasket om det blir særlig til støy likevel.

Lenke til kommentar

Du har fått en god pris her :) Som forhandler gjennom Norek koster PC-en 7.626,25 kr og på komplett 8.066,00 kr. 570 kr i rabatt er bra når det gjelder datautstyr mener jeg. Prisene er jo så vanvittig presset..

 

Grats med ny maskin da ;)

 

Du har ikke vurdert mac til videoredigering forresten? Jeg har hvertfall veldig gode erfaringer med det :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar

hei du!

har denne pakken selv og den er og anbefale, god ytelse forhold til pris.

angående støy: den bråker en del, siden det sitter 1 120mm vifte bak.

og det går 1 "sjakt" fra cpu viften og rett ut til sidepanelet så du får alt bråket fra cpu viften rett ut fra kabinettet.

men den bråker vel ganske mye for meg siden jeg ikke har 1 ordentlig pc-bord.

har pcen oppå stuebordet så sitter ca 50 cm fra kabinettet, uten noe skjerming som helst.

men det kan vel fikses med å rive ut den 120mm viften og kjøpe 1 ny cpu vifte, siden intel's stock vifter ikke er det beste angående lyd.

eller eventuelt kjøpe nytt kabinett xD

 

og angående cpu'en, så må du være obs på at det sitter et lag med kjølepasta på den når du tar den ut av boxen. så ikke bli frustrert om du ikke finner 1 tube med kjølepasta i esken når du skal montere cpu'en :)

Endret av oandre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...