Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Parkeringstvist - mange innvolvert


Majordead

Anbefalte innlegg

Kjøpte en leilighet med tilhørende parkeringsplass i et sameie bestående av 5 boenheter juni 2006 sentralt i en norsk by. Det står spesifisert i kontrakten min at en parkeringsplass følger med leiligheten. Selv om det aldri har vært spesisfisert hvilken parkeringsplass jeg eier, har jeg alltid trodd at jeg eide parkeringsplassen rett foran døra til min inngang.

 

Samtidig har det pågått en tvist mellom min nabo og leilighetens tidligere eiere vedrørende eierskap av parkeringsplassen utenfor hans sin sin inngang. Det står ingenting i kontrakten hans om at parkeringsplass medfølger, men siden det ikke er lov til å selge leiligheter uten parkeringsplass der det allerede er seksjonert med en parkeringsplass, så mener han at han er den rettmessige eier. Til info er det satt opp en parkeringsbolt av de tidligere eierne på denne plassen etter at tvisten ble påbeggynt.

 

Vi har derfor hentet de siste oppdaterte papierene fra Statens Kartverk/Tingretten der det står spesifisert hvilken parkeringsplass som tilhører hvilken seksjon. Ifølge disse papirene eier min nabo parkeringsplassen utenfor hos meg, og jeg eier parkeringsplassen utenfor hos ham. I tillegg står min seksjon oppført med ytterligere en parkeringsplass, men på denne parkeringsplassen står det en ulovlig oppført bod (som en av mine andre naboer benytter).

 

Så slik det er nå eier jeg 2 parkeringsplasser, en med ulovlig oppført bod og en med ulovlig oppført parkeringsbolt. Med så mange parter innvolvert har jeg lyst til å innvolvere advokat med engang, men jeg skulle gjerne fått noen kommentarer på denne saken av noen som har peil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er en parkeringsbolt?

Er det en slags trafikkjegle som ikke kan fjernes? Eller et parkometer?

Noen grunn til at den står der?

 

Antakeligvis et fysisk hinder som bare eieren kan fjerne, ergo kan ingen andre bruke plassen før den fjernes.

 

Og ja, jeg ville ha tatt advokat på dette, det hele virker litt for kompleks til at jeg hadde gitt meg ut på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...