Gå til innhold

Hvilke strategi spill vil du anbefale?


Anbefalte innlegg

Noen som har noen strategi-spill dere vil anbefale?

 

Skrive gjerne en setning eller to om hva spillet går ut på :)

 

Age of Empires (RTS) eller Empire Earth (RTS)

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Age_of_Empires <om Age Of Empires

http://en.wikipedia.org/wiki/Empire_Earth <om Empire Earth

 

Forskjellen er at i Empire Earth går man gjennom tidsperioder (steinalderen, 1 verdenskrig, dagens teknlogi, og fremtiden)

 

Age of Empires Holder seg i gamle dager, (1100-1600) [tror jeg, hvis jeg ikke husker feil]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Age of Empires (RTS) eller Empire Earth (RTS)

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Age_of_Empires <om Age Of Empires

http://en.wikipedia.org/wiki/Empire_Earth <om Empire Earth

 

Forskjellen er at i Empire Earth går man gjennom tidsperioder (steinalderen, 1 verdenskrig, dagens teknlogi, og fremtiden)

 

Age of Empires Holder seg i gamle dager, (1100-1600) [tror jeg, hvis jeg ikke husker feil]

 

Age of Empires går fra steinalder til 1800-tallet, med et sidestopp innom mytologiens verden, (Age of Mythology). De har bare spredt det over tre spill*, mens Empire Earth samler alt i ett.

 

* Age of Empires for steinalderen til jernalderen, AoE2 for den mørke middelalder til høy/sen-middelalderen (Age of Kings - så vidt jeg vet er dette det mest populære, og høres ut som det du tenker på), AoE3 for sen/post-middelalderen via koloniseringstiden til rundt den industrielle revolusjon.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan WiC fikk 10/10 av Gamer.no og CoH 9/10. Det har vell med at EA games har lansert og presentert det som en revolusjon akkurat som Crysis.

Tipper på at det rett og slett kommer av god multiplayer som vektes mer og mer for tiden, og er det som er "inn". WIC har ivhertfall langt bedre multiplayer, og jeg ville sagt den er mest egnet for multiplayer, mens COH er desidert best på campaign.

 

Starcraft er verdens største strategi-spill, og har nesten samme system som CoH.

Lenke til kommentar

Vel har ikke tatt meg tid til å lese alle de adnre innleggene, men anbefaler uansett disse spillene: World in Conflict(ser det allerede har vært mye diskjuson om) , Age of Empires-serien(Total kontroll over kolonier fra middelalderen i de første spillene, til Colombus tidene, hvor du kjemper i "The new world" i de nyeste spillene), Rome: Total war(Kontroll over enorme hærer i romer-tiden) og selvfølgelig Starcraft.

Endret av Nacky
Lenke til kommentar
Noen som har noen strategi-spill dere vil anbefale?

 

Skrive gjerne en setning eller to om hva spillet går ut på :)

 

Slenger meg med på World in Conflict. Bedre strategispill skal du lete lenge etter. Dette er myyyyyyyyyyyye for pengene. Det er så heftig og spennende, at du knapt klarer å løsrive deg fra tastaturet etter å ha spilt det en stund.

 

Det eneste negative er at man trenger en ganske god PC for å kunne nyte spillet til sitt fulle potensiale.

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar hel feil, handler det om en krig mellom Sovjet og USA som aldri ble noe av, men kunne ha skjedd i andre verdenskrig eller no sånt.

 

Her er noen klipp fra spillet ihvertfall

Se filmen hos Youtube

 

Spillet handler om en fiktiv konflikt mellom NATO, sovjet og en rekke andre nasjoner. Selv Norge representeres, med norsk jegerkommando, som faktisk er den beste spesialstyrken i spillet, som slår selv Delta Force ned i støvlene.

Spillets handling er lagt til 80-tallet, og slett ikke til andre verdenskrig. Det er ingen urealistiske elementer i dette spillet. I motsetning til flere andre spill, har man i World in Conflict klart å skape den riktige skala-forskjellen mellom enhetene. En tanks ser for eksempel ikke ut som en leketøysbil i forhold til en soldat, slik det har en tendens til å bli i flere spill.

 

Jeg synes du skulle prøve dette spillet! Syns også at Company of Heroes ser spennende ut, dessverre svarer ikke min pc til kravene for å spille noen av spillene. Grunnen til at jeg vet så mye om World in Conflict er fordi jeg har lest mye om det, og klarte faktisk å spille litt (selv om det gikk alt for tregt).

Lenke til kommentar
Age of Empires (RTS) eller Empire Earth (RTS)

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Age_of_Empires <om Age Of Empires

http://en.wikipedia.org/wiki/Empire_Earth <om Empire Earth

 

Forskjellen er at i Empire Earth går man gjennom tidsperioder (steinalderen, 1 verdenskrig, dagens teknlogi, og fremtiden)

 

Age of Empires Holder seg i gamle dager, (1100-1600) [tror jeg, hvis jeg ikke husker feil]

 

Age of Empires går fra steinalder til 1800-tallet, med et sidestopp innom mytologiens verden, (Age of Mythology). De har bare spredt det over tre spill*, mens Empire Earth samler alt i ett.

 

* Age of Empires for steinalderen til jernalderen, AoE2 for den mørke middelalder til høy/sen-middelalderen (Age of Kings - så vidt jeg vet er dette det mest populære, og høres ut som det du tenker på), AoE3 for sen/post-middelalderen via koloniseringstiden til rundt den industrielle revolusjon.

 

Det er kommet tre spill i Empire Earth, og slik jeg forstod det her var det bare kommet et...

 

:p lol, nå er jeg pirkete...

Lenke til kommentar

Empire Earth II, du begynner i steinalderen og kan jobbe deg oppover i tiden.

Du skal(hvis du vil :p) bygge "Universitet" som du setter en sivilist eller tre inni, så tjener du sånne "lyspærer" som du kan kjøpe ny teknologi, når du har kjøpt/"funnet opp" teknologi 6 ganger, kan du gå opp i alder. Er ikke helt sikker på hva det heter på spillet.

Du kan spille som mange forskjellige nasjoner og stammer. F.eks du kan spille tyskere, kinesere, aztekere (En stamme, sant?) dette er bare noen få.

 

Veldig likt Age Of Empires.

 

Det finnes både Empire Earth En, To og tre, enern har jeg ikke spilt, og treern var bare sugen, syns jeg.

Endret av Kexxy er sexxy!
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville sagt anno 1503 og anno 1701 hvis du ligger og bygge byer og slikt.

slagene er litt sturslige men ellers et par kule spill-

 

 

 

total war serien er også helt rå!

men here er det helt motsatt, lite bygging men masse kule kamper.

både rome og medieval 2 er rå, og en ellere annen gan kommer empire total war, og det kommer iverfall til og rocke!

Lenke til kommentar

Anbefaler "Sins of a Solar Empire" for alle som liker RTS, nå ser jeg at du liker helst enkle spill og ikke for mye kameravinkler, men tenkte jeg skulle nevne dette... Spillet er etter min mening egentlig ganske enkelt og kamera vinkler trenger du ikke tenke på egentlig (selv om det går ann å skifte på).

 

Man starter med 1 planet, etter det er det og ta over flere planeter\solsystem\astroider som man kan tjene penger\resurser på...

Man bruker resursene til og skaffe seg bedre teknologi\våpen\skip, spillet er egentlig ikke særlig vanskelig når du har brukt en liten time på det, da kan man egentlig det meste. Jeg har alltid hatt lyst å prøve ett slikt "verdensrommet spill" men har følt at det har vert litt for "tregt" for meg til nå, dette er ett RTS spill, altså ikke turbasert som de fleste spill i denne sjangeren er så vidt jeg vet... spillet er bra over internett men en multiplayer game kan ta ganske mangen timer, kommer jo selfølgelig ann på hvor mangen spillere som er med.

Dette kunne jeg skrevet mer og bedre om, vart ganske basic dette, men her er i alle fall en video der man ser sånn halveis hva det går i:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...