monirha Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 (endret) Noen som har noen strategi-spill dere vil anbefale? Skrive gjerne en setning eller to om hva spillet går ut på Endret 27. januar 2008 av monirha
MrL Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hvis jeg ikke tar hel feil, handler det om en krig mellom Sovjet og USA som aldri ble noe av, men kunne ha skjedd i andre verdenskrig eller no sånt. Her er noen klipp fra spillet ihvertfall Se filmen hos Youtube
Snorre Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 (endret) Ikke i andre verdenskrig, men etter. Spillet tar vel for seg hva som ville skjedd hvis den kalde krigen hadde blitt varm. ;-) Spillet er ifølge wikipedia satt til så nylig som 1989, altså to år før sovjets virkelige fall. Edit: Andre strategispill som trygt kan anbefales er alle spillene i Total War-serien. Her får man taktiske strategispill på sitt beste. Man får tilgang til relativt store hærer, hvor et enkelt slag kan inneholde så mye som 10 000 soldater. Spillet blander turbasert strategi (imperie-styring) med real time strategy (kamper mellom hærstyrker). Rome: Total War er det beste spør du meg, og det nest nyeste i serien. Endret 27. januar 2008 av Snorre
Tå. Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hva foretrekker du? RTS eller turn based eller begge deler? Hva har du spilt før? Dette kan være nyttig info å ha med når du søker etter anbefalinger. Gitt at du er på jakt etter anbefalinger til deg selv og ikke en database over hva hver enkelt forum medlem anbefaler til allmenheten. Du har uansett klassikere som Total war serien, Hearts of Iron 2, Starcraft, Warcraft, Europa universalis, Heroes 3, Civilization og Galactic Civilizations. Trenger du mer info anbefaler jeg deg å lese anmeldelser. Anbefaler ingen av de nyere RTS spillene siden de suger hardt(subjektiv mening tydligvis). Dette er da gitt at du har spilt alt som er av RTS og er dritt lei sjangeren som ikke har kommet med noe spennede siden Starcraft.
monirha Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 Hva er RTS og turn based? Jeg er egentlig ikke så glad i krigerspill. Utenom Age2. Likte verker hearts of iron, starcraft eller warcraft. Hearts of Iron er samboeren veldig glad i, og virker som et bra spill. men ikke noe for meg. Jeg liker ganske enkle spill.. gjerne spill som du bygger ting. Hus, butikk, osv osv.. Jeg har spilt så lite, så kjenner ikke til så mange spill. Trenger ikke være super grafikk. Ofte når jeg har spilt noen spill har jeg likt eneren og 2'eren best. Spill som du ser fra en side. 2D? Spill du kan se fra alle kanter bare du rører litt på musa, får jeg bare vondt i hodet av Men noen duger self. Anbefalingene er til meg
Tå. Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 (endret) RTS(real time strategy) er spill ala Starcraft hvor du spiller i sanntid. Tur basert er spill ala heroes 3 og civilization hvor du bruker din tur til å gjøre dine valg som i et brettspill. Høres ut som "The Sims 2" kan være en slager for deg. Her bor du i et hus, kan ta på deg jobber, bygge på huset etterhvert som du får flere penger fra din fine jobb, få kjæreste, feste, grille, gå på universitetet og Gud vet hva annet. Mer info her Endret 28. januar 2008 av toeblast
Andrull Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hva er RTS og turn based?Jeg er egentlig ikke så glad i krigerspill. Utenom Age2. Likte verker hearts of iron, starcraft eller warcraft. Hearts of Iron er samboeren veldig glad i, og virker som et bra spill. men ikke noe for meg. Jeg liker ganske enkle spill.. gjerne spill som du bygger ting. Hus, butikk, osv osv.. Jeg har spilt så lite, så kjenner ikke til så mange spill. Trenger ikke være super grafikk. Ofte når jeg har spilt noen spill har jeg likt eneren og 2'eren best. Spill som du ser fra en side. 2D? Spill du kan se fra alle kanter bare du rører litt på musa, får jeg bare vondt i hodet av Men noen duger self. Anbefalingene er til meg Med andre ord tror jeg World In Conflict ikke er noe fra deg. (her kan du nærmest se innenifra folk, har super grafikk, og det er ingen bygging ) Company Of Heroes som også er et meget godt er jeg litt usikker på om du ville likt, da det er heller mindre bygging, og det er også sånn at alt er i 3D, og du kan zoome inn og se som om det var førstepersonskyter. Spill i 2D er gjerne spill osm Starcraft og red alert (2) (2'ern synes jeg er et ypperlig bra spill) Likte du starcraft og Warcraft så tror jeg du også vil like C&C Tiberium Wars veldig bra.(eller sin veldig gammle forgjenger tiberian Sun, som også var veldig bra) Likte du Age of empires 2 så kanskje du ville like Age of empires 3? Litt usikker da jeg selv likte 2'ern, men likte ikke helt 3'ern.
monirha Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Skrevet 28. januar 2008 Jeg har sims 1. Det liker jeg veldig godt. 2'eren har jeg ikke prøvd. Starcraft og Warcraft likte jeg ikke så godt. Jeg har blitt tipset om at packpacker 3 er et spill jeg vil like, men har ikke prøvd det. Age 3 prøvde jeg så vidt hos en kompis. Synst det var stor forandring fra 2'eren. Likte ikke det så godt egentlig. Kom på en ting.. Brettspillet RISK: Finnes det et Risk pc-spill?
RogueAlien Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Jeg tok og sjekka på Gamespot for nyskjerrighetens skyld og da fant jeg dette. Gamespot - Risk PC. Jeg så også noe om et Risk 2 men det så ikke ut til og være utgitt.
GrinderX9 Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Tror Transport Tycoon fra 1994 er et spill du kunne likt . Let litt med google så finner du det sikkert. Man skal bygge opp ett Transport imperium. Spillet startet i 1930 eller deromkring, man skal bygge buss ruter, tog ruter, fly ruter, båtruter osv. Artig spill som fremdele blir spilt av mange. Grafikken er ikke så værst til å være fra 94, spillet er ikke så altfor avangsert. Fant denne filmen fra spillet, her ser du hvordan gameplayet er. Endret 28. januar 2008 av GrinderX9
Wartom Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Warlords Battlecry 2 eller 3 Det som er felles for begge spillene er muligheten for å bygge en helt, velge rase og klasse og dermed bruke dene helten både i kampanjen og i skirmisher. Helten brukes som en slags leder for unitene dine, og den må levles og få items. I det tredje spillet i serien er det helt utrolig mange raser og velge mellom når du spiller, og alle har mange strategiske forskjeller, bygninger og enheter. Kampanjen i Battlecry 2 er helt EKSTREMT bra, og mye bedre en den i det tredje spillet. Dessverre mangler Battlecry 2 det gode hero systemet i det tredje spillet. Derfor veier begge spillene hverandre opp, mener jeg. De er begge VELDIG gode.
Kenny™ Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hvis du har en passe bra PC så kan vel Supreme Commander være noe?
Laughing Madcap Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Glem World in Conflict, skaff Company of Heroes, jeg gidder ikke å forklare spiller det kan du søke opp selv. Det er i alle fall andre verdenskrig du spiller som Allied eller Axis (+2 extra factions hvis du skaffer Company of Heroes Opposing Fronts). Jeg kunne kalt dette en av de mest undervurderte spill som har blitt utgitt siste årene. Spillet Inneholder fantastisk singleplayer, gjennomtenkt strategi (cover, skade, økonomi, omgivelser, forskjell på soldater osv), nydelig grafikk, masse patcher, aktivt multiplayer community. Google det, eller søk opp det på gamer.no Skjønner ikke hvordan WiC fikk 10/10 av Gamer.no og CoH 9/10. Det har vell med at EA games har lansert og presentert det som en revolusjon akkurat som Crysis. Endret 28. januar 2008 av Sebbe
Janerikn Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Hiver meg på Rome: Total war. Et knallbra spill.
Laughing Madcap Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Ja! Ikke glem total war spillene ganske annerledes enn de vanlige strategi spillene (Starcraft, Age of Empires). Liker du bygge by spill og ikke så bra grafikk, Cæsar serien, pharao, eller Empereor. Koselige spill man bygger byer fra historie, Romeriket, Egypt eller Kina. Passer på helse, mat, økonomi, hvor godt flk trives, ikke mye kriging. Endret 28. januar 2008 av Sebbe
Licht Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 SimCity er (så vidt meg bekjent) kjemisk fritt for krig. Det er også fra hjernene bak The Sims. Det hele handler om å bygge en by, og administrere den på en måte som gjør at den overlever både økonomisk og ellers. Ellers er Civilization ganske festlig, selv om det tidsvis kan gå hardt for seg der. Representasjonen er derimot ganske basic, og slagene handler mest om forhold som landskap, enhetenes erfaring, og hvem som er effektive mot hva. Selve slagene ordner de på egen hånd. Det morsomme med Civilization er at du kan vinne på en drøss med måter - å legge under deg resten av verden er bare en av dem, og ses kanskje på som litt primitivt. I alt betyr det at å bygge opp sivilisasjonen din til et fungerende imperium er spillets hovedinnhold. Spillet er også turbasert, så om du går og tar deg en kaffe, har det ingen konsekvenser for spillets gang. Sett i forhold til spill som Total War, CoH og World in Conflict (som er veldig slagfokuserte), er kanskje dette noe for deg? 8D
Andrull Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Skjønner ikke hvordan WiC fikk 10/10 av Gamer.no og CoH 9/10. Det har vell med at EA games har lansert og presentert det som en revolusjon akkurat som Crysis. Tipper på at det rett og slett kommer av god multiplayer som vektes mer og mer for tiden, og er det som er "inn". WIC har ivhertfall langt bedre multiplayer, og jeg ville sagt den er mest egnet for multiplayer, mens COH er desidert best på campaign.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå