Gå til innhold

Søker eventyrlysten person som reisefølge


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har store planer om å legge ut på tur, og som reisefølge vil jeg ha med DEG! Men før du får vite akkurat hva slags reise jeg tenker på, skal jeg skrive litt om meg selv.

 

Ble født i det herrens år 1988 (dvs at jeg per dags dato er 19) som en gutt og det jeg har valgt å forbli. Gikk på allmennfag på videregående med den store ambisjon om å en dag bli noe stort, men vel de 3 årene gikk og jeg visste da ikke helt hva det ville å si bli noe stort. Jo, så høsten 2007 la jeg ut på tur, en fem måneder lang tur jorden rundt. Vel nå vet jeg at jeg bare har vært hjemme litt over en måned, men det jeg trodde skulle bli en følelse av "godt å være hjemme igjen, la oss ta fatt på hverdagen", ble heller en følelse av sinnsyk rastløshet. Så jeg har bestemt meg, jeg vil ut på tur igjen, så med en start i ca sen sommer/tidlig høst har jeg lyst på reisefølge, og kanskje nettopp du kunne tenke deg å være med.

 

Så hva slags reise planlegger jeg? Vel det har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men alt vil være mulig. Alt fra å bestille alle flybilletter på forhånd for en jorda rundt reise (som jeg gjorde sist) til å bare bestille enveisbillett til et sted, for å deretter dra den veien nesa peker. Og for å understreke dette, her er det ryggsekken og personen som bærer den som er på tur, altså pakkereise/luksushotell/Gran Canaria/Danskeferga er ganske uaktuelt. Dette vil som sist bli en lavbudsjett reise der man må bo billig, spise billig og kanskje dra til steder der ikke så mange turister har vært før. Men jeg lover at dette er den mest spennende måten man kan reise på. Sist besøkte jeg Frankrike, Sveits, Italia, Mexico, USA, Fiji, Australia, Thailand, Vietnam, Laos, Kambodsja, Myamar, Malaysia og Singapore og noen av disse stedene var så fantastiske at de må besøkes igjen. For hva sier du til kilometerlange strender, med perfekt blått hav og absolutt INGEN turister, bare kuer som beiter i området? Eller kanskje er du mer lysten på å padle kajakk gjennom Sør-Øst Asia? Vel uansett du kan være sikker på at mulighetene er der.

 

Så hva slags person må du være? Bortsett fra det vanlige man alltid ser etter som positiv osv så bør du være en person som er åpen for det meste. At du har tildligere erfaring med denne typen reiser, betyr ingenting, første gangen man reiser på en slik tur er sikkert den beste, så om du aldri har vært utenfor din egen kommune bryr jeg meg lite om. Men du bør ha det rimelig klart for deg på forhånd at du ikke vil få hjemlengsel etter 2 uker når du skal være borte i 5-10 mnd. Du bør også helst være en person som er litt "crazy" for å kunne hive seg ut i ting uten å tenke seg om. Fallskjermhopping, dykking, rafting, bungee jumping osv er ting du lett overtales til å bli med på. Vel det var omtrent det, er du interresert svar gjerne i denne tråden med litt info om deg selv og hva slags reise du ser for deg.

 

P.S - om du er gutt eller jente spiller heller ingen rolle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Wow et svar :D

 

Mitt forhold til alkohol er at jeg drikker, og jo billigere det er, desto mere drikker jeg. Nei, alkohol må selvfølgelig nytes på turen for å si det sånn

 

Forrige tur brukte jeg vel ca 60-70 tusen (har ikke regnet nøyaktig på det) og det er inkludert 9 flybilletter, all overnatting, forsikring og alle vaksiner.

Hvor mye jeg kommer til å bruke nå neste gang, avhenger veldig av hvor mye jeg klarer å spare opp dette halvåret, men 6-9 tusen i måneden i lommepenger (avhengig av land) + et samlet flybillett budsjett på ca 20 tusen, så regner med ca 50-70 tusen denne gangen også

Lenke til kommentar
Vel nå vet jeg at jeg bare har vært hjemme litt over en måned, men det jeg trodde skulle bli en følelse av "godt å være hjemme igjen, la oss ta fatt på hverdagen", ble heller en følelse av sinnsyk rastløshet.

 

Hehe, kjenner meg igjen. Reiste selv jorda rundt i over fem måneder for to år siden, og det er nok det beste jeg har gjort. Men man blir bitt av basillen, det er nesten som en sykdom. Bare man har to dager ekstra fri, får man lyst til å kaste seg på første fly til Sør-Amerika. Fikk veldig lyst til å joine deg nå, men er i gang med studier. Har ikke fem måneder lenger, men vil prøve å få til noen lengre turer i sommerferiene framover.

Lenke til kommentar

Hei,

Hortes goy ut! Backpacker naa rundt i Australia! Frihetfolelsen av aa vere en reisende falt jammen i smak, saa jeg reiser nok paa en tur til jeg ogsaa! Tenkte reise en gang mellom Juni og September 2009. Tenkte vere borte minst 12 maaneder. Tenkte paa Europa, men kan vere jeg ombestemmer meg innen den tid! Vet heller ikke om jeg skal reise alene eller med ett folge. Vi faar se. Naar drar du ut paa tur? :)

 

EDIT: Ser naa at du reiser sensommer 08. Det blir for tidlig for meg uansett :) Kommer hjem i sommer og maa jobbe meg opp en formue forst :)

Endret av OMartin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...