Gå til innhold

Hjelp til valg av skole pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går nå i 10klasse og har begynt å tenke en del på vidergående skole. som dere sikkert har hørt har det blitt oblikatorisk med bærbar på vidergående, og da lurer jeg på om macbook air er en god pc til skolebruk. har aldri hatt mac før, men da vi fikk besøk av lærere fra forskjellige vidergående skoler la jeg merke til at alle hadde mac. er mac noe mer egnet til skolebruk enn windows?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg går nå i 10klasse og har begynt å tenke en del på vidergående skole. som dere sikkert har hørt har det blitt oblikatorisk med bærbar på vidergående, og da lurer jeg på om macbook air er en god pc til skolebruk. har aldri hatt mac før, men da vi fikk besøk av lærere fra forskjellige vidergående skoler la jeg merke til at alle hadde mac. er mac noe mer egnet til skolebruk enn windows?

Mac kan vel kjøre mange tunge 3D programmer så det er vel derfor. Fordelen med mac er du ikke kan hacke den og at den er liten. Minuset er prisen :p

Ellers så vil jeg anbefale den nye acer aspire serien ^^

Skrevet

pengene er ikke problemet hos meg:P men lurer på om det er lurt å kjøpe mac nå? og bruke den til skolebruk fremover og hvor lenge vil det vare før den blir nesten ubrukelig

Skrevet
pengene er ikke problemet hos meg:P men lurer på om det er lurt å kjøpe mac nå? og bruke den til skolebruk fremover og hvor lenge vil det vare før den blir nesten ubrukelig

Nå er det jo lansert mange nye progdukter, kanskje du burde vente til sommerferien så kan du kjøpe det aller beste da ^^

Da vil den nok holde i rundt 2-3 år. Laptopen min er snart 2 år og den suger :D

Skrevet

jeg burde vel tatt opp dette i et macbook air forum eller noe... men hvis jeg har forstått det riktig så har den ikke dvi utgang eller vifte? hvordan skal man da kunne koble den til en annen sjerm for eks. på en presentasjon

Skrevet (endret)

macbook air har micro-dvi så du må kjøpe en sak av apple som gjør det om til dvi eller VGA, og jeg trur macbook air har en vifte..

hvorfor ikke gå for macbook, den er da ikke så stor og tung..

kan også være en idé å sjekke hjemmesiden til apple, man får vanligvis mye info om maskinene der.... http://www.apple.com/no/macbookair/specs.html

mer hjelp kan du eventuelt få fra www.mac1.no

Endret av Extremetel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...