Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremselysa har lagt på røret


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjopt meg bil, en toya camry noeogattimodell.

Alt er selvsagt som det skal vere, med slark og host og ulyd, det er jo en gammel bil og slikt gidder man ikke vedlikeholde.

Nar jeg setter foten pa bremsen lyser det ikke bak der, ellers funker alt av lys fint, det er altsa kun bremselys som ikke funker. Kjorelys er ok. Skal sjekke sikringer forst, og sa sjekke om perene har tatt kvelden, kan jo hende dem begge har dodd. Veit ikke hvor lenge det har vert slik, forrige eier hadde ingen presis info... men bilen har fatt seg en karamell i sida som har knust det oransje glasset til blinklyset bak og hoyre- denne karamellen kan ha dyttet og dratt noen ledninger elns.

Hvis ikke det er ei sikring som har gatt eller perer som er dode, sa veit ikke jeg... har du noe vettug info, sa skriv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp kjopt meg bil, en toya camry noeogattimodell.

Alt er selvsagt som det skal vere, med slark og host og ulyd, det er jo en gammel bil og slikt gidder man ikke vedlikeholde.

Nar jeg setter foten pa bremsen lyser det ikke bak der, ellers funker alt av lys fint, det er altsa kun bremselys som ikke funker. Kjorelys er ok. Skal sjekke sikringer forst, og sa sjekke om perene har tatt kvelden, kan jo hende dem begge har dodd. Veit ikke hvor lenge det har vert slik, forrige eier hadde ingen presis info... men bilen har fatt seg en karamell i sida som har knust det oransje glasset til blinklyset bak og hoyre- denne karamellen kan ha dyttet og dratt noen ledninger elns.

Hvis ikke det er ei sikring som har gatt eller perer som er dode, sa veit ikke jeg... har du noe vettug info, sa skriv!

Sjekk sikringene du!!!!

Håper for guds skyld du fikk med deg instruksjonsboka.

Lenke til kommentar

Sikring OK

Sjekket ei lyspere, OK

Vel, da gjenstar ledning/bryter elns...

Far ikke opp panseret, skjer ingenting nar jeg napper i hendelen. Noen andre mater a fa det opp pa? En eller anna plass er vel en kontakt ute eller et eller annet... Tar gjerne imot forslag pa hvor det er smart a sjekke etter feil, siden slikt hender fra tid til annen pa alle biler.

Lenke til kommentar

85. i alle fall reg forste gang i norge 85.

den hendelen under rattet er herpa, er en vaier (wire) der som er slakk elns. Jeg tror man forst skal dra i hendelen under rattet, sa spretter panseret opp 2cm, sa ma man fram til selve panseret og dytte unna en tapp og sa kan man ta det opp. Jeg kommer ikke sa langt nar hendelen er herpa, ffs;(

Lenke til kommentar

Har brukt et par timer pa a vaske den og rette opp en karamell i siden, samt stovsugd bilen. har ogsa peilet olje blablabla, sa etter den bryteren og pelte av noe av dashen, alt jeg egentlig sa var det hydrauliske stempelet som driver bremsa, pluss en masse ledninger. Veldig uoversiktlig.

Lenke til kommentar

Var sa j trangt at jeg fikk ikke ohmet bryteren (bedre a bruke pipefunksjon uans), men jeg fikk dratt ut de to ledningene og kortsluttet dem, uten at det fikk noe til a lyse. For meg betyr det en av to ting, bryteren er ok og feilen ligger en annen plass, eller at bryteren er odelage og en annen feil ligger en annen plass.

 

Uans er det sannsynligvis ikke bryteren, siden det ikke hjalp a kortslutte ledningene. Sa da veit jeg faen

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Seff ikke! Jeg går 27 km til jobb hver dag i steden. hehe. Det ordnet seg til slutt. Legger skylden på forrige eier, siden det var så enkelt som at begge pærene hadde tatt kveld. Det må jo bety at den ene pæra røyk først, så har han kjørt i et år til og så gikk den andre også. Andre alt er at dem begge gikk samstundes, men d trur jeg ikke.

Var et verksted som fant ut av dette til slutt... ulikt dem=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...