Gå til innhold

Logitech G15 v2 vs. Saitek Cyborg Keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å heller ta en titt på Razer Lycosa? Mest for det at jeg er en fetisjist på dette med "slim keys". Den kommer etter hvert i Nordic, sett den modellen i en del Danske nettbutikker.

 

Eller kanskje ROCCAT Valo. Ser Multicom har denne inne i norsk versjon....litt dyr, kanskje.

 

har hatt ett Saitek-tastatur, den første Eclipse'en, og det er nok et merke jeg aldri kommer til å søle bort penger på igjen. Rett og slett elendig kvalitet.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
har hatt ett Saitek-tastatur, den første Eclipse'en, og det er nok et merke jeg aldri kommer til å søle bort penger på igjen. Rett og slett elendig kvalitet.

 

Pantera

Jeg kan si akkurat det samme. Mitt Eclipse hadde f.eks. 2 løse skruer på undersiden da jeg fikk det nytt. Ja, det var ikke verre enn å stramme dem, men sånn skal da ikke forekomme på et nytt produkt fra butikk? Ellers var tastene "billige" og ikke spesielt gode.

Lenke til kommentar
Den svenske versjonen av G15.v2 har omtrent likt layout som norske.

Ja, man kan fint venne seg til at det står noe litt annet på 2-tasten og at det står Ä Ö på to av tastene. Men tastene sitter på samme stedet og er like store.

 

Jepp. Går helt fint, hvis man stort sett skriver uten å se på tastene.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har kjøpt meg Cyborg for ganske lenge siden nå, og det er konge!! :D

 

Space og Enter-tasten er veldig gode knapper. Space, pil opp, ned, og til siden, og W,A,S,D knappene er lagt i et ekstra belleg, så de ikke blir slitt ut :)

Lysene funker også bra. Og dte er forskjellige mods på tastaturet. Det er liksom et menneske hodet, og et robothodet.

 

Trykker du på robothodet blir det litt mer avansert, og Windows-knappen låser seg, så viss du kommer nær den skjer det ikke noe. Man kan også bytte på lysstyrke og farger :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Har nettopp kasta mitt Saitek Eclipse i søppla etter at det begynnte å blinke som f*** i hele det lyset under tastene og det til slutt slutta å virke.

 

Nå sitter jeg på et Biltema-tastatur til 49,- kr, som forøvrig fungerer over all forventing og må være det tastaturet som er best pr. kr. som er laget ;P

 

Men siden jeg er glad i å spille en del og bruker PC-en mye, er ikke dette et tastatur jeg kan leve særlig lenge med.

 

Ser at det kommer to spennende nye keyboards nå Logitech G15 v2 (endelig med norsk layout) og det enda mer sinnsyke (hva utseende angår) Saitek Cyborg Keyboard.

 

Er det noen som har kikket på noen av disse ennå og kan komme med noen anbefalinger? Hva med en liten test/duell HW.no?

 

189478308246f70eef62731.jpg

Logitech G15 v2

 

ST-103024.jpg

Saitek Cyborg Keyboard

 

hei. jeg har G15 v2 og det er et utrolig digg tastatur. anbefaler det på det sterkeste

Lenke til kommentar

Jeg har ikke Cyborg, men derimot har brødrene mine G15 v2 og Eclipse II, og jeg har brukt begge en god del. Kan ikke si at noen av dem er bedre i bruk enn det andre. Eclipse har bedre knapper, mens g15 har mer snacks. Og siden Cybord er nyere enn Eclipse II vil jeg anta at de kan ha kommet med noen forbedringer, så rent ergonomisk tror jeg jeg ville gått for Cyborg.

 

Personlig venter jeg nok med nytt tastatur til Eclipse III kommer. Gjetter på at det blir litt bedre enn Cyborg, uten å se så sært ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Må bare si at Cyborg var usmakelig! Gå for G15, jeg har hørt mye positivt om det fra andre.

 

Ja, kanskje Cyborg ikke ser så fin ut, men har noen prøvd den! Alle snakker jo bare om utseende! :thumbdown:

 

ja, alle sier at det er så utrolig stygt og greier, men hvis dere ser nærmere på tastaturet ser du at det er "touch-screen" øverst til høyre på tastaturet! der kan du bytte farge og velge mellom rød, grønn, og oransje, du kan til og med endre lys styrken og hvor du vil ha de forskjellige lysene! og på toppen av det hele kan du trykke på cyborg-emblemet og da deaktiverer du windowsknappen sånn at du uheldigvis ikke kommer borti når du spiller "fullscreen games". du kan også styre volum og pause, neste, forige med "touchscreenen" på tastaturet!

 

dette tastaturet er helt genialt! i tillegg har du 12 ekstra macro-knapper!

 

dette knuser "logitechs g15" er vanligvis på logitechs side men denne gangen er det knust!

Endret av savadora
Lenke til kommentar

Ok.. Får vel backe opp den andre siden her litt...

JEG HAR SAITEK CYBORG, både mus og tastatur.

Selv synes jeg tastaturet er kjempe genialt, supert design og goood kvalitet.

Tastaturet er stort og du kjenner følelsen av kvalitet når du holder i det.

Du kan bytte farge på tastaturet fra rødt - rødoransje- oransje - grønn - grønngul. Den er har også en "cyborg mode" hvor du kan endre farge på spesifike steder på tastaturet, si at du vil ha wasd til å være grønt, og numpad'en til å være rød.

 

Det ENESTE jeg ikke liker med tastaturet er softwaren som følger med. I motsetning til Logitech sin setpoint, er dette programmet rett og slett litt idiotisk, men du venner deg nok til det etter noen timer.

Macro knappene har jeg ikke bruk for, spesielt ikke når de er så langt unna WASD knappene...

 

Sjekk ut denne omtalen for litt mer info:

http://www.youtube.com/watch?v=oyGkv_ANUkk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...