Gå til innhold

Forslag til kamerasekk til 1D Mk2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for all hjelp!

 

Er det regntrekk på Mini Trekker Classic da? Altså denne: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_prod...0&MenyID=59

Nei

Ok. Så da må jeg altså ha Mini Trekker AW? Og den har også plass til mk2'en? :)

Sjekk målene på de to sekkene på lowepro.com.

Nærmeste Mini Trekker Classic kommer regntrekk er at stoffet skal være vanntett. Uansett blir jo ikke sekken våt inni, men den kan bli fuktig.

Skulle gjerne hatt noe vanntrekk jeg også, men likte ikke utseendet.

Lenke til kommentar
Ingen som har bestridt at du får plass... Men om det er ideelt ;)

 

Vel ideellt og ideellt. Den vil riktignok stikke et par cm over kanten på paddingen, men det har lite og ingen betydning, med mindre man skal hoppe på sekken. Vi snakker tross alt om en 1D og ikke en Ming-vase ;)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Ingen som har bestridt at du får plass... Men om det er ideelt ;)

 

Vel ideellt og ideellt. Den vil riktignok stikke et par cm over kanten på paddingen, men det har lite og ingen betydning, med mindre man skal hoppe på sekken. Vi snakker tross alt om en 1D og ikke en Ming-vase ;)

Hahahaha.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har to. Aldri med alt stasjet på en fotoøkt gang likevel.

En Lowe Pro Minitrkker AW vil likevel romme vel alt det du nevner, og mer til i lommer på på utsiden (men som sagt, du har vel neppe med det alt, alltid..?)

Den andre jeg har er en litt eldre Lowe Pro Phototrekker. Stor sekk, men elendig å bære (de nyere modellene er bedre). Den brukes til lager : )

Hehe. Ok. Hvor godt tåler Lowepro Minitrekker AW vann / snø?

 

Hvordan ser denne ut da? 695,- på nettet. :)

 

I Loweproen er det et regntrekki en lomme under sekken som du drar over hele sekken når det regner.

 

Den tåler ikke så mye regn etter min erfaring, men litt. Du kan ikke gå ute i regnet i timesvis med regntrekket på.

Lenke til kommentar
Jeg har to. Aldri med alt stasjet på en fotoøkt gang likevel.

En Lowe Pro Minitrkker AW vil likevel romme vel alt det du nevner, og mer til i lommer på på utsiden (men som sagt, du har vel neppe med det alt, alltid..?)

Den andre jeg har er en litt eldre Lowe Pro Phototrekker. Stor sekk, men elendig å bære (de nyere modellene er bedre). Den brukes til lager : )

Hehe. Ok. Hvor godt tåler Lowepro Minitrekker AW vann / snø?

 

Hvordan ser denne ut da? 695,- på nettet. :)

 

I Loweproen er det et regntrekki en lomme under sekken som du drar over hele sekken når det regner.

 

Den tåler ikke så mye regn etter min erfaring, men litt. Du kan ikke gå ute i regnet i timesvis med regntrekket på.

 

Jeg var i sunnmørsalpene dagen etter at jeg kjøpte sekken. (AW, da uten noe trekk)

 

Vi gikk i, var det 5-6 timer i ØSREGN... Inne i sekken var alt tørt, utenom en bitteliten flekk heltøverst der hvor glidelåsen sitter.

Lenke til kommentar
Ingen som har bestridt at du får plass... Men om det er ideelt ;)

 

Vel ideellt og ideellt. Den vil riktignok stikke et par cm over kanten på paddingen, men det har lite og ingen betydning, med mindre man skal hoppe på sekken. Vi snakker tross alt om en 1D og ikke en Ming-vase ;)

 

men hvorfor kjøpe en sekk som ikke er ideel til kameraet når du får sekker som er det ?

 

En annen ting er at MiniTrekkeren fort blir for liten... Spesielt iom at Gissan allerede har 2 forholdsvis store lyssterke teleobjektiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...