Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som vet om et program som lager thumbnails for meg (på pc'en)?

har hørt det går an å lage noe sånt i php. kansje det er noe her

men hvis du skal få det til å fungere på pc'en må du vel gjøre om pc'en til en slags server :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer med å laste ned ekstraprogrammer..?

Actions gjør jo dette for deg (sett at du da har Photoshop, eller andre programmer med tilsvanrende funksjonalitet).

Skrevet
Skjer med å laste ned ekstraprogrammer..?

Actions gjør jo dette for deg (sett at du da har Photoshop, eller andre programmer med tilsvanrende funksjonalitet).

kan det gjøre det med en gruppe bilder?

Skrevet
Hmm, jeg har det sånn at alle bildene blir lagd som thumbnails i PHP.

Automatisk, da trenger jeg ikke et program eller god tid for å gjøre det.

Men så var det sånn at dette ville jeg gjre på pc'en :)

Skrevet

skrev inn downloads.com (med s), trodde jeg skulle få 404, men jammen gikk det :)

Skomaker: Visste du at du ikke har doctype på maraak.com? :)

Skrevet
Satt for en time side og lagde thumbs via "save for web" til 30 bilder. Og plutselig slo det meg, oj dette må da kunne gjøres enklere.

Men er godt fornøyd med ADCSee.

http://www.neowise.com/etc/

Thumbnail express gjør vel også noe lignende er en stund siden jeg har brukt det da...

Skrevet
Satt for en time side og lagde thumbs via "save for web" til 30 bilder. Og plutselig slo det meg, oj dette må da kunne gjøres enklere.

Hmm, det har jeg gjort på samtlige bilder i mine og Dag sine LCD-tester :wallbash:

Mavva, hvorfor har du ikke sagt noe om at PS kan dette før din rass :fun:

Skrevet

Hmm, det har jeg gjort på samtlige bilder i mine og Dag sine LCD-tester :wallbash:

Mavva, hvorfor har du ikke sagt noe om at PS kan dette før din rass :fun:

Allmenn kunnskap heter det.. :cool:

Skrevet

Jeg skal ha meg selv oppe i hjørnet på bloggen min, men så når "jeg" (bildet) kommer under selve sida som er midstillt blir jeg delt av kanten på sida (med gradient). Tenkte jeg skulle bruke png, men det støtter jo ikke IE. Så hvordan setter jeg border som ikke er png bare for Ie, og for resten nettleserne png?

Gidder ikke tenke selv, har hatt en tung dag..

Skrevet (endret)
Vet ikke om jeg skjønte deg helt, men:

2 forskjellige bilder og bruk av !important ?

Jau.. Hvis det går. På hvilken skal Important brukes?

Btw, hvordan gjør jeg et ikke transparent bilde transparent? SÅnn at gradienten går over til å bli helt gjennomsiktig uten å ødelegge resten av bildet.? Nå går gradienten over til hvitt.

Endret av Ingardj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...