Suppelars2k Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 WOW! Lurer på hvor mange tusen dagbladets webdesigner fikk for å tegne opp noen nye tabeller og skifte farge på knappene.
Purify Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 WOW! Lurer på hvor mange tusen dagbladets webdesigner fikk for å tegne opp noen nye tabeller og skifte farge på knappene. Urimelig mange, det er i alle fall sikkert. Tror forresten at vi sier Dagbladets "webdesigner". Han er sikkert forfatter i kultur, type kunst i tillegg.
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Noen som har sett på kilden til dabladet.no? Alt av stylesheets er internt... ough så sinnsykt irriterende! Hvorfor kan de ikke ha den i en ekstern .css fil å få ned litt av loadetiden? Jeg regner med at de har en del besøkende? Sånne småting irriterer meg. I tillegg er sia rotetete. *gretten pirke-modus: på*
enden Skrevet 23. august 2004 Forfatter Skrevet 23. august 2004 (endret) Noen som har sett på kilden til dabladet.no? Alt av stylesheets er internt... ough så sinnsykt irriterende! Hvorfor kan de ikke ha den i en ekstern .css fil å få ned litt av loadetiden? Jeg regner med at de har en del besøkende? Sånne småting irriterer meg. I tillegg er sia rotetete. *gretten pirke-modus: på* Fordi siden er laget i et wysisyg som er satt opp til å gjøre det slik? If it ain't broken, don't fix it edit; argumenterer på ingen måte for at problemet er løst på best mulig måte, men det fungerer tilsynelatende, og da pleier de fleste programmerere å la det være slik. Endret 23. august 2004 av enden
Marvil Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 @enden: True, men om metoden kan gå utover brukergrensesnittet til brukeren, så bør man kanskje gjøre noe med det.. (aner ikke om Dagbladet får problemer i forskjellige lesere/maskiner, men VG har bittesmå visuelle forskjeller f.x)
Simon Zimmermann Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Hvis mange nok brukere klager på dagbladet.no sin nyhetsportal så er det jo muligheter for at de endrer det. Tviler allikevel sterkt på at gidder å gjøre noe med det.
haugsand Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Tenk dere hvor mye årlig trafikk de kan spare på å følge standarden.
Simon Zimmermann Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Jeg regner dog med at det koster dem både ergi og penger å endre de WYSIWYG programmene de bruker, men i lengden så hadde de nok spart en del!
Arve Systad Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Tenk dere hvor mye årlig trafikk de kan spare på å følge standarden. http://www.stopdesign.com/articles/throwing_tables/ <= under "Going further" Ikkje fullt så digre tall for dagbladet.no, men det seier litt om kor masse som er å spare på det
Zethyr Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 Tenk dere hvor mye årlig trafikk de kan spare på å følge standarden. http://www.stopdesign.com/articles/throwing_tables/ <= under "Going further" Ikkje fullt så digre tall for dagbladet.no, men det seier litt om kor masse som er å spare på det \o/ ...that 25 KB savings per page could add up to about 924 GB in bandwidth savings per day, or 329 terabytes per year.
Lungemannen Skrevet 23. august 2004 Skrevet 23. august 2004 :O Gidd å stress med å quote samme ting flere ganger.
Haraldson Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 :O Gidd å stress med å quote samme ting flere ganger. Gidd å kommentere det
enden Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Keft bikkje. Multiquoting er mot retningslinjene. Ta med det som er nødvendig og ikke noe mer. Berg: lukter jeg spam?
Haraldson Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 enden: Nei. Det er mer spam å kommentere idiotiske ting som ingen bryr seg om likevel. Utrolig unødvendig.
Simon Zimmermann Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 (endret) Allesammen: Dette kan jo holde på i evigheter! Det dere faktisk gjør er å kommentere spam og meldinger som har blitt postet feil. Det vil til syvende og sist si at til og med meg, som skriver dette innlegget her akkurat nå, faktisk spammer. Jeg har derfor et forslag som jeg vil at ingen skal kommentere fordi det blir sett på som spam; Slutt å kommenter spam! Send heller en PM til brukeren som utfører det. By The Way: ta en titt på disse tallene. Microsoft (backstage) Endret 24. august 2004 av Waldmeister
enden Skrevet 24. august 2004 Forfatter Skrevet 24. august 2004 Det kaller man en heftig serverpark Ueland?
harald_ Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Det kaller man en heftig serverpark Ueland? Nok et tegn på at di gutta der tjener for mye, når den blir "missbrukt" så hardt...
Marvil Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Nok et tegn på at di gutta der tjener for mye, når den blir "missbrukt" så hardt... Visste du at gjennomsnittet i verden (eller Norge, husker ikke) på tap av resultat ligger på mellom 30 og 40 prosent pga avvik i bedriften ? Det betyr at om en bedrift har 1mrd i omsetning, så taper de (statistikkmessig sett) 300 til 400 millioner pga lite eller ingen kunnskap om dette emnet.. Hm, åssen stiller man på standardbrowser..?
Loomy Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 Du kan endre standardbrowser i "Set program access and default". Finnes vanligvis på start-menyen i XP.
Zethyr Skrevet 24. august 2004 Skrevet 24. august 2004 FF som std browser: Tools -> Options -> General... litt nedpå siden ser du en knapp å trykke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå