Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt flaut å spørre om...Men jeg holder på å kjøpe meg Domene uten Hotell... hva skriver jeg her :blush: :

Skriv inn navneservere for domene uten webhotell.

DNS 0:

DNS 1:

Siden du kjøper et domene uten å få hosteplass, så må du hoste det selv. Du må da sette hvilke DNS-servere som skal styre domenet ditt. F.eks bør den DNS-serveren være den som sier at www.dittdomene.com = ip.til.din.hosting.maskin og at MX preferesansen til ditt domenet ditt må være IPen til mailserveren som skal motta mail for domenet ditt.

Du kan godt sette opp en DNS-server selv om du har en boks til det, som er online 24/7. Helst Linux og BIND. Du kan også kjøpe DNS-tjenester hos mange leverandører, låne av en kompis osv. Finst også noen som tilbyr gratis DNS-tjenester:

http://www.zoneedit.com

er ganske bra. Du velger da IP til ditt domene osv, så setter du inn ZoneEdit sine DNS-servere i DNS 0 og 1 (primary og secondary).

Kan si mer og jeg veit du :)

Likte ikke bordern, tror det er fargene og mønstret i den, det passer ikke med resten.

Header synes jeg ble litt mørk og dyster..... skrekkfilm cover? bra laget, men noe dyster. Den skrifta ute til høyre synes jeg er tøff :)

og hva betyr den andressen som aldri jeg kommer til å huske? :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...