Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din :)

9003108[/snapback]

Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. :)
Skrevet

To ting om kundeservice:

Hurra for MPX som lar meg sende inn defekt hovedkort en stund etter at garantien har gått ut, og omtrentlig 3 måneder etter at jeg oppdaget feilen.

Og føkk Fujitsu Siemens som skylder på dual-boot-oppsettet mitt med Windows og Ubuntu når harddisken i laptopen gikk til helvete. Ikke faen.

Skrevet
Enkeltpersonsforetaket vil nødvendigvis vere heilt separat frå jobben du har frå før, så nei - det vil nok ikkje påverke jobben din :)

9003108[/snapback]

Husk på at noen arbeidsgivere har retningslinjer når det gjelder annen jobbing når man er i et arbeidsforhold. :)

9006789[/snapback]

Mulig, men i utgangspunktet skal det ikkje bety noko.

Skrevet

9003108[/snapback]

9006789[/snapback]

9007365[/snapback]

Nei, men kan absolutt være kjekt å sjekke opp i, så man plutselig ikke går på en liten smell, selv om det i en slik sammenheng som her mest trolig ikke spiller noen stor rolle. :)
Skrevet
Equerm: Jorgis hadde et veldig bra program. Du får spørre han :p

9007465[/snapback]

To late.. han skylder meg en kasse øl!

..så snart han tar imot exe-filen..

Skrevet

Bjørn: http://www.dwheeler.com/sloc/

Men om dette stemmer er eg seriøst ganske rått effektiv:

Total Physical Source Lines of Code (SLOC)                = 21,471

Development Effort Estimate, Person-Years (Person-Months) = 5.01 (60.07)

(Basic COCOMO model, Person-Months = 2.4 * (KSLOC**1.05))

Schedule Estimate, Years (Months)                        = 0.99 (11.85)

(Basic COCOMO model, Months = 2.5 * (person-months**0.38))

Estimated Average Number of Developers (Effort/Schedule)  = 5.07

Total Estimated Cost to Develop                          = $ 676,218

(average salary = $56,286/year, overhead = 2.40).

Skrevet

Argh, Henrik! Tåpelig at du skulle poste link til SLOCCount rett før jeg skulle gjøre det. :(

Er det du som er effektiv, eller inkluderes autogenerert kode fra Django der? Husk også at COCOMO-modellen (estimated cost) ikke er presis med mindre du tweaker de ulike cost/effort/schedule-variablene til å stemme for ditt prosjekt. Hvilket prosjekt er det du kjører SLOCCount mot?

Skrevet
Argh, Henrik! Tåpelig at du skulle poste link til SLOCCount rett før jeg skulle gjøre det. :(

Er det du som er effektiv, eller inkluderes autogenerert kode fra Django der? Husk også at COCOMO-modellen (estimated cost) ikke er presis med mindre du tweaker de ulike cost/effort/schedule-variablene til å stemme for ditt prosjekt. Hvilket prosjekt er det du kjører SLOCCount mot?

9008238[/snapback]

:tease:

Django-rammeverket er ikkje inkludert, nei. Det er berre kode relatert til eit prosjekt eg held på med.

Det ligg ein applikasjon som eg ikkje har skrevet sjølv der (django-tagging), men ellers er alt sjølvskrevet.

Skrevet
Det er kult å ha ekte vare

9006522[/snapback]

Ja, det finnes ikke noe deiligere enn å vite at det er lovlig lisens, og aller helst også en fin boks i hylla med kult design og fancy trykk på CD-en/DVD-en.

9003108[/snapback]

9006789[/snapback]

9007365[/snapback]

Nei, men kan absolutt være kjekt å sjekke opp i, så man plutselig ikke går på en liten smell, selv om det i en slik sammenheng som her mest trolig ikke spiller noen stor rolle. :)

9007564[/snapback]

Tror jeg tar en samtale med sjefen før jeg gjør noe som helst :) Blir jo uansett ikke snakk om noen konkurrerende bedrift.

Skrevet
Det er kult å ha ekte vare

9006522[/snapback]

Ja, det finnes ikke noe deiligere enn å vite at det er lovlig lisens, og aller helst også en fin boks i hylla med kult design og fancy trykk på CD-en/DVD-en.

Tror faktisk jeg kan nevne endel ting som er deiligere :p

Skrevet

Hm, kan ikke helt huske å ha deltatt i programvarediksusjonen i det siste men..? :)

Er enig med den som mener at man med et innbringende firma bør skaffe seg en lovlig lisens, samt at jeg tviler på at en studentlisens har som formål å drifte små enkeltmannsforetak hjemme. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...