Gå til innhold

Hva er disse UFOene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kulelyn flyr ikke i formasjon, men det er jo en grunn til at de drar den veien de drar.

Enten er det noe som tiltrekker dem, eller minste motstands vei.

 

akkurat som om du slipper 10 ballonger opp i luften, så vil disse gå ca likt, hvis du trekker fra luft-motsand og vind så vil de gå akkurat samme vei, hvis de er identiske da.

 

det samme gjelder kule-lyn, det er en grunn til at de drar den veien de drar.

 

 

 

Et kulelyn er et gåtefullt fenomen og enda ikke vitenskapelig anerkjent, da man ikke har klart å gjenskape fenomenet eksperimentelt.

 

Det finnes ingen bredt akseptert forklaring på kulelyn. En av mange teorier som ofte nevnes er at kulelyn består av glødende plasma, som blir holdt sammen av et magnetfelt som dannes i den ladede luften i lynkanalen fra et vanlig lyn.

 

En annen teori går ut på at det skyldes bittesmå silisiumpartikler fra jorden, som kastes opp i luften ved lynnedslag og går i forbindelse med oksygen og karbon. Denne blandingen vil så danne trådballer som kan brenne og sende ut lys.

 

Selv om eksistensen av kulelyn er omstridt, kommer det fra tid til annen inn vitneobservasjoner og bilder av kulelyn. Disse kan være forfalsket, men kulelyn har vært omtalt i alle tider. Dessuten observeres de meget sjelden og spredt. Hvis kulelyn er oppspinn, burde det være stor variasjon i observasjonshyppighet avhengig om kulelyn er på "moten" eller ikke. Dette ser ikke ut til å være tilfelle. I Norge observeres det hyppigst på kysten av Sørlandet. Noen mente at naturfenomenet som ofte observeres i Hessdalen også var et kulelyn, helt til det ble motbevist.

 

kulelyn som forfølger bil:

Mistifikatsia.gif

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ah det er Forklaringen! Jeg satt hjemme en dag da jeg var ca.9 år da vi bodde i det huset var det en vegg på den ene siden og trær på den andre,så så jeg en STOOR Ildkule Floshe Rett forbi vinduet! det kom fra ingen plasser og jeg hørte et FOSSSHH forbi men det traff ingenting siden det var trær på den ene siden og vegg på den andre .. på en måte gikk den Igjennom veggen og trærne. Men tror det er begge deler sånn Ild-Strøm kule og noe alein fix stix greier(som finnes).

 

Da moren min tok tog fra Nordnorge til Stavanger så kjørte de over et stort hav og der så hun to sånne kuler på havet som liksom hadde to ''Tauer'' på de foran. det var to kuler som styrte de to foran og de kjørte frem og til bake. 4 Kuler og 1 ''Stor Gjern-tallerk'' som fløy ved siden av hverandre . som om de var en slags vakt av den Gjern dings tallerken .over vannet i stor fart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...