Gå til innhold

Dell Inspiron 1525 tråden


frodegb

Anbefalte innlegg

Dell Inspiron 1525

inspiron_1525_imr.jpg

 

Jeg synes ikke disse så så værst ut med henhold til design og ytelse.

Bestillte en med bl.a. 1400x900 truelife skjerm og 120gb 7200rpm sata disk, og prisen ble bittelitt over 6000.

 

Jeg var litt skeptisk til å bestille fra dell etter jeg har lest en del skrekkeksempler om lang leveringstid, men det ser ut som om de holder lovnaden med ca 10 dagers leveringstid. Jeg bestillte på kvelden den 17. De satte den sammen og leverte den til Schenker i løpet av neste dag, og i går kveld kom den til oslo. Beregnet leveringstid fra Schenker er 25. Januar, så hvis det blir tilfellet så tok det bare 7-8 dager :)

 

Noen andre som har bestillt denne? Del gjerne tips, leveringstid etc. med oss andre.

 

Frode

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, jeg har også bestillt denne, jeg lurer på hva ETA betyr er det når de får maskinen eller når jeg får den :ermm:

det betyr beregnet ankomsttid. altså, datoen den skal være fremme til deg.

jeg fikk eta 25. januar, men snakket med schenker i dag og de sa at den kunne bli levert i kveld. (24.)

Lenke til kommentar
nå har jeg fått den. fikk den i går kveld :)

har installert opensuse, så jeg har det og vista i dualboot, sliter bare litt med nettverksoppsettet i opensuse.

jeg kjøpte den med "street" mønster, den til venstre på bildet. Ser veldig bra ut!

hei, er du fornøyd?

 

Jeg er veldig fornøyd :) har ikke fått fikset nettverk på opensuse ennå, ellers fungerer det også bra. Anbefaler å bruke litt ekstra på 1400x900 truelife skjerm!

Har du tenkt til å bestille?

Lenke til kommentar
nå har jeg fått den. fikk den i går kveld :)

har installert opensuse, så jeg har det og vista i dualboot, sliter bare litt med nettverksoppsettet i opensuse.

jeg kjøpte den med "street" mønster, den til venstre på bildet. Ser veldig bra ut!

hei, er du fornøyd?

 

Jeg er veldig fornøyd :) har ikke fått fikset nettverk på opensuse ennå, ellers fungerer det også bra. Anbefaler å bruke litt ekstra på 1400x900 truelife skjerm!

Har du tenkt til å bestille?

jeg har bestillt,med chill design skal hente den i morgen.hva er opensuse?

Lenke til kommentar
openSUSE er en Linux-distribusjon.

 

Bestilte i går og fikk ETA om nøyaktig en måned :hm: Valgte med Intel T2330, byttet til Intel nettverkskort, satt på webcam og valgte 1280x800 uten kontrastbelegg (liker ikke slike skjermer).

 

Jeg fikk eta 13februar, men den kom i dag :thumbup:

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne, men lurer litt på hvordan lyden er?

Har hatt en HP pavilion med super lyd, så vil helst ha bra lyd nå også... Synes for eksempel at acer sine maskiner har litt tynn lyd. Noen som kan si noe om lyden på denne maskinen, høres musikk og slikt bra ut? :)

Lenke til kommentar

nå har prisen sunket med 800kr på den maskinen som jeg bestilte, fikk kanselert ordren før den gikk i prod :)

 

Skikkelig synd at det ikke går an å velge vanlig skjerm (uten true life) på modeller med C2D :thumbdown: Er det forresten mulig å kjøpe utvidet garanti i ettertid? Og kan man gratis oppgradere til Windows XP?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Legger ved et bilde av innmaten, for de som er interessert i å bytte prossesor(støtter 45nm/penryn), ram, trådløskort(antennetilkobling ligger klar) eller bluetooth. Alt dette er lett tilgjengelig bak lokket på undersiden. På dette bildet har jeg tatt av varmeleder for prossesor og prossesoren selv.

 

Inspiron 1525 er et godt alternativ til Lenovos N200, for de som ikke bryr seg så mye om alt dill dallet(les fingertrykkavleser, webkamera). Bildet er av modellen med det billigste konfigurasjonsalternativet(4000,- inkl frakt når jeg bestilte). Så her kan man få en pc med T9300 til litt over 6000,-!

 

Kvaliteten på bildet er ikke alle tiders, er tatt med mobilen, men vil gi et inntrykk.

post-17720-1209632089_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...