Gå til innhold

Kjøp av Canon 5D i USA er lurt


Anbefalte innlegg

Jeg skal til New York om et par dager og skal kjøpe Canon 5D (hus). Jeg har fått ett tilbud på $ 1500 som tilsvarer ca kr 8000,- Dvs at det er differanse på ca kr 10.000,- i forhold til prisen i Norge, og da kan jeg faktisk kjøpe to til prisen av ett i Norge (det er mulig jeg hadde fått rabatt på to her).

Prisene i Norge må da være helt meningsløse høye.

Det er synd, men det er ikke ofte jeg handler fotoutstyr i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil bli svært overrasket om du klarer å få en 5D til stort under 12000,- i statene, pluss mva, fra en butikk som er til å stole på.
Ikke stort under, men Adorama har 5D ny til $2109, eller omlag 11100 etter Toll.no sine kurser (som gir grunnlag for mva-beregning). Refurbished-utgave får du for drøye $1600 samme sted.
Lenke til kommentar
..

Prisene i Norge må da være helt meningsløse høye.

Det er synd, men det er ikke ofte jeg handler fotoutstyr i Norge.

..

 

Det eneste som må være meningsløs er alle folka som helt ut av sammenhengen raver om at kamerautstyr (og all elektronikk selvsagt) er så absurd dyrt i Norge- og at prisene i USA burde være gjeldende for oss på berget også.

 

Inntektsnivå, svingninger i valutaverdier og ulikheter i markedene har selvsagt INGENTING med saken å gjøre.

 

Hva er det neste, at mat i Norge er så vanvittig dyrt? at vi skal smugle det via nettbutikk fra utlandet?

Lenke til kommentar
..

Prisene i Norge må da være helt meningsløse høye.

Det er synd, men det er ikke ofte jeg handler fotoutstyr i Norge.

..

 

Det eneste som må være meningsløs er alle folka som helt ut av sammenhengen raver om at kamerautstyr (og all elektronikk selvsagt) er så absurd dyrt i Norge- og at prisene i USA burde være gjeldende for oss på berget også.

 

Inntektsnivå, svingninger i valutaverdier og ulikheter i markedene har selvsagt INGENTING med saken å gjøre.

 

Hva er det neste, at mat i Norge er så vanvittig dyrt? at vi skal smugle det via nettbutikk fra utlandet?

 

Det opp til enhver hvor man vil velge å kjøpe sitt til det daglige bruk - svenskehandel f.eks, uten at jeg er så delaktig i det, men jeg gidder ikke å betale mer enn jeg må når jeg har mulighet til å spare noen kr de få gangene jeg handler på en klok og fornuftig måte når mulighetene byr seg. Har forøvrig lite fotoutstyr, men gleder meg over det jeg har !

Lenke til kommentar
Broadway Photo heter selskapet og er seriøst.

Dagens drøyeste løgn?

Resellerratings har en life-time score på 1.18 av 10, og 6 month score på 1.86, så man kan jo si at de har bedret seg litt.

Det er nesten så man kan spørre om motivasjonen til trådstarter for å nevne dette selskapet?

 

Det er opp til deg hvor du vil kjøpe Canon EOS 5D til den pris du vil selv betale !

Lenke til kommentar

Det er det helt sikkert, men jeg mener også at det er greit å la folk vite litt om hvor de handler, og hvor sannsynlig det er for at de blir:

A:)Lurt

B:)Svindlet

 

Basert på feedbacken på reselleratings, så anser jeg den sannsynligheten for at enten A eller B eller A og B blir oppfylt ligger på tilnærmet 100%

Lenke til kommentar
De norske som googler litt heretter når det gjelder Broadway photo får ihvertfall muligens en liten advarsel om hvor de ikke bør kjøpe.

Tror jeg må revurdere kjøp hos Broadway og heller kanskje velge B&H eller Andorama. Det jeg har handlet der tidligere har stort sett vært småtteri ikke så store investeringer som Canon EOS 5D. Takker for fornuftige innspill

Lenke til kommentar
De norske som googler litt heretter når det gjelder Broadway photo får ihvertfall muligens en liten advarsel om hvor de ikke bør kjøpe.

Tror jeg må revurdere kjøp hos Broadway og heller kanskje velge B&H eller Andorama. Det jeg har handlet der tidligere har stort sett vært småtteri ikke så store investeringer som Canon EOS 5D. Takker for fornuftige innspill

Det er viktig at man gjør skikkelig research hvis man skal handle på nett. Nå var du jo såpass smart at du sjekket med dette forumet først; så du slipper å bli lurt.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...