Gå til innhold

IMAP og mappestruktur i Gmail


Gullars

Anbefalte innlegg

Eg har forstått det slik at hensikta med IMAP er at mailen blir synkronisert på webmail og alle andre arbeidsstasjonar som mailen er kopla opp på.

 

I så tilfelle ville det vore naturleg om mappestrukturen óg blei oppdatert, men dette får eg ikkje til. Dersom eg oppretter ei mappe og flyttar ein e-post til denne på maskin A, vil eg óg at dette skal visast slik på maskin B. Webmailen er det vel ikkje muleg å få dette til, ettersom det er Gmail...

 

Kan dette løysast med IMAP? Korleis?

 

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker en e-post klient til å lage en ny mappe, og så overfører en e-post til denne mappen, mener jeg e-posten blir merket med en label i webmail (labelnavnet = mappenavnet).

Har du flere e-post klienter, skal mappen dukke opp på alle vil jeg tro.

 

Edit: Jeg forstod det slik at du allerede bruker IMAP, men jeg kan ha misforstått.

Hvis du er ute etter informasjon om Gmail og IMAP, se denne siden. Her får du hjelp til å sette opp din e-post-klient.

Endret av ReFre
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Eg har forstått det slik at hensikta med IMAP er at mailen blir synkronisert på webmail og alle andre arbeidsstasjonar som mailen er kopla opp på.

 

I så tilfelle ville det vore naturleg om mappestrukturen óg blei oppdatert, men dette får eg ikkje til. Dersom eg oppretter ei mappe og flyttar ein e-post til denne på maskin A, vil eg óg at dette skal visast slik på maskin B. Webmailen er det vel ikkje muleg å få dette til, ettersom det er Gmail...

 

Kan dette løysast med IMAP? Korleis?

 

Takk :D

 

Når du har opprettet din IMAP konto i f.eks Outlook beholder du fremdeles din personlige fil til outlook. Det er bare til å kopiere de e-postene du vil ha lokalt over til denne mappen/pst. filen som du selv sier.

 

Funker fint det... q;))

 

Egon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...