Gå til innhold

Vista trådløst, "mister" forbindelse og ser ikke nettverk. Reboot hjelper ikke alltid.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Først og fremst så har jeg letet på forumet og ikke funnet relevant info til løsning og dog beklager om jeg ikke poster riktig sted.

En kjenning har en, "ett eller anna" HP maskin som i tide og utide kobler seg fra/mister forbindelsen til router trådløst.

 

Dette skjer ikke bare hjemme hos han, men også i alle andre trådløse nettverk.

Og det er maskin/vista som gjør dette, altså ikke router som kobler bort!

 

For i alle tilfeller hans pc mister nett så er alle andre maskiner på nett, både kablede og trådløse enheter.

(Har også sjekket dette selv)

Kan og i samme slengen si at ett anna vennepar av meg har også pc med vista som trådløse oppførerer seg på samme måte som hos han andre her. Dog er det også en HP maskin :hmm:

 

Når dette oppstår så inne på vis alle trådløse nettverk (husker ikke helt meny tittel) så ser den ikke noe trådløs sone, ei heller å søke/ vis alle finner ikke noe som helst.

Av og til så hjelper det å reboote, og da kobler den seg til som normalt, av og til hjelper det heller ikke med en reboot.

 

Så står litt i villrede her og vet ikke hvordan fikse dette.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Har hatt noe lignende problem. Som oftest fikk jeg beskjed om at ReadyBoost sluttet og virke, så ble det bytte theme et par ganger, da fant jeg nett, men ikke internett. Og noen ganger etter å brukt datamskinen ei beite, mistet jeg også nett. Jeg fant ingen løsning på mitt problem. Jeg håpte på at det skulle ordne seg med SP1, men nå gadd jeg ikke vente lenger, så jeg tok en reinstall. Jeg har en Dell.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...