Gå til innhold

Fikk en spillidé, vil høre deres meninger ^^,


Anbefalte innlegg

Fikk en idé til et spill som jeg bare må dele med dere!

 

Du spiller en WW2 veteran i sin beste alder, 50-60 år, som i ekte Die Hard stil må skyte seg gjennom Statene da USA blir innvadert på 80-tallet av Sovjet. Vi snakker kald, sort humør fra da du forlater kona i nabolaget med enkel WW2 pistol til de større byene i samarbeid med heimevernet. Gammel, gretten gubbe som må så fikse det, med ekte

WW2 sjel. En linær historie som begynner i nabolaget og ender med seier i Washington!

 

Tenker FPS der humor spiller stor del.

 

Så, hadde dere spilt det? ^^,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom idé, forutsetter såklart at humoren er skikkelig svart og, ikke minst, faktisk morsom. Når det er sagt kan jeg se for meg at det er et premiss som kan tåle litt karikert visuell stil, ikke den typiske realisme-runkinga vi ser så altfor mye av i dag. Men igjen, morsomt konsept, hadde vært moro å jobbe videre med :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem eller negativ, men det der er ikke en spillidè. Ikke fra et design synspunkt ihvertfall. Det er kanskje en nogenlunde ok idè for en story-setting, men det vilel jo fremdeles bare vært en generisk FPS, bare med en bittelitt mer original setting bak det.

 

Dessuten så er du nok litt sent ute. Et spill med så og si identisk setting til det du nevner er allerede under utvikling. Minus at hovedpersonen er såpass gammel som du sier, så er nesten alle de andre elementene eksakt som du beskriver.

 

Jeg husker ikke ifarten navnet på spillet, men det finnes mange vidoer av det på gametrailers.com . Konsollspill der i en "alternate timeline" rundt den kalde krigen eller noe sånt russerene blitz-invaderer USA, og en sivilist tar opp våpen for å sakke ned invasjonen så mye som han kan. Du finner det sikkert om du leter litt, eller kanskje noen her husker navnet. Det skal visstnok være et rimelig A-nivå produksjon, så det er ikke noe obskurt, men det er ikke releaset enda.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det var nok ikke akkurat det jeg tenke på, men det er godt eksempel på en allerede eksisterende bakgrunn med mange likhetstrekk ja.

 

Så helt original var kanskje idèen til OP ikke ;)

 

-Stigma

 

 

Likhetstrekk med dette spillet kanskje som heter Turning Point: Fall of Liberty? http://www.gamer.no/artikler/nazister_i_det_hvite_hus/30791

Endret av hebbe_lille
Lenke til kommentar

Det som er mest synd, er at stort sett alle FPS er helt like, sett bortifra story, og heller ikke der er det stort å velge mellom. En mer oppbrukt sjanger skal du lete lenge etter. Min mening er at spill som Spore er de virkelig store revolusjonære, som vil forandre hele spillverdenen :-)

Lenke til kommentar

Skulle 50-60 åringen vært slik som andre 50-60 åringer, så måtte han hatt litt små problemer med helsen, som feks gjorde at han ikke kunne løpe så fort, ha problemer med å reise seg o.l.

Men dette kan gjøre spillet kjedelig. Tenk om han ligger i skjul bak noe, og skal reise seg og stivner i ryggen. Eller om han hadde briller og mistet de, så hadde synet blitt tåkete. Hørselen hadde vært skadet etter WWII og han hadde ikke hørt så godt lenger.

 

Hadde han derimot ikke hatt noen sånne "problemer", så hadde hele poenget med en 50-60 åring blitt vekke.

Jeg hadde ikke giddet å spille en 50-60 åring med fysikk som en 22 åring.

Da hadde det vært bedre med en soldat som feks var kastet ut av millitæret, som alltid har ønsket å bli soldat og blir trent av far/bestefar slik han ble trent da han skulle i krigen og gjør det bra takket være "god gammeldags trening".

 

Og hvorfor skulle historien vært linær?

Bare mine synspunkter.

Lenke til kommentar

SYnes du skulle tapt i washington jeg :p Hvis alt hadde gått oppover og oppover, så hadde det vært morsomt med et såill der det faktisk ikke gikk ann å vinne i slutten (men allikevel bli ferdig med slutten liksom). Men mange hadde nok blitt sure hvis de hadde spilt lenge bare for å tape... (Men hadde vært fin måte å få inn en oppfølger^^)

Lenke til kommentar
Og hvorfor skulle historien vært linær?

Bare mine synspunkter.

Jeg vil helst ha den linær, for jeg syns FPS med en interresant historie, men ikke helt frihet, mer at du har et mål hele tiden, og at du følger dette hele veien, er en del mer interresant enn f.eks Crysis eller Oblivion (ok, kanskje 2 veldig forskjellige eksempler) . :)

Lenke til kommentar

Jeg vil gå litt imot the naysayers her og legge til at en idé ikke er verdt noe uten ideene som omgir den. Greit nok, dette konseptet er brukt før, men det trenger da ikke å bety noen ting. Ta WW2-konseptet for eksempel. Var Call of Duty, MOH:AA og Brothers in Arms dårlige spill fordi det allerede var laget opptil flere WW2-baserte FPS opptil det punktet? Selvfølgelig ikke. Det som skilte disse spillene noe fra hverandre og gjorde de verdt å se på var hvordan de arbeidet rundt konseptet og skapte sin egen vri på det (BiA med squad-systemet sitt, for eksempel).

 

Så hvorvidt dette ville blitt et bra spill er ikke nødvendigvis direkte avhengig av den grunnleggende ideen (vi har sett flere spill med i utgangspunktet idiotiske ideer som har blåst seg opp til klassikere med tidens løp), men hvordan man implementerer resten og skaper en ramme rundt det. I utgangspunktet høres denne ideen noe generisk ut, ja, men det er et utgangspunkt for noe som kan bli et ganske underholdende spill, hvis man tar elementer av selve ideen inn i gameplayet, ikke ulikt det Dunedain påpeker. Til tider dårlig syn, granatsjokk (hvordan illustrerer man det på en spennende måte?), etc.

 

Eller man kan spe på plottet med en substory, for eksempel ved at hovedpersonen får flashbacks fra krigen som man spiller seg gjennom. På den måten får man også føle forskjellen mellom den gamle og den unge, og du får variasjon i gameplayet der.

 

Så joda Stigma, dette er en spillidé, den trenger bare litt påfyll! Alt som kan tenne en kreativ gnist vil nå jeg kalle en idé, iallfall :)

Endret av Gutmongler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...