Gå til innhold

Age of Conan utsettes til 20. mai


Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
For øvrig husker jeg ennå da jeg spilte LotRO for noen måneder siden. På kveldstid / etter midnatt var de aller fleste "unge" for lengst i seng, og miljøet i spillet ble helt annerledes. Man kunne spille i timesvis uten å høre en eneste m8, lol, b4 eller sum1, selv om det var veldig mange folk som spilte. Det er noe jeg savner i de aller fleste mmorpg'ene jeg har spilt. :cry:

snakker man sånn i aoc ganker vi deg :p det som er så flott med at det ikke er noen sider, alle kan drepe alle :) (om du ikke er i guild eller gruppe )Goldspammers i lv 1 tar ca 0,4 sec og drepe. haha

Endret av Christeven
Skrevet

Nå blir det vel ikke direkte "alle kan drepe alle" i AoC mer enn i andre spill, håper jeg. Jeg har ingenting i mot PvP, men det må være mulig å "slå det av" om man ikke vil ha det. Selv Warhammer Online lar deg slå av PvP om du bare vil ha PvE, så hvorfor ikke AoC?

 

På den annen side hadde det vært morsomt om folk som blir rapportert som goldspammer eller på annen måte bryter reglene automatisk blir satt til PvP. Eller enda bedre, bare vP. Dvs alle kan drepe dem, men de kan ikke gjøre motstand. Hehe. Det samme burde for øvrig gjelde alle l33t'ene der ute.

Skrevet
Nå blir det vel ikke direkte "alle kan drepe alle" i AoC mer enn i andre spill, håper jeg. Jeg har ingenting i mot PvP, men det må være mulig å "slå det av" om man ikke vil ha det. Selv Warhammer Online lar deg slå av PvP om du bare vil ha PvE, så hvorfor ikke AoC?

 

På den annen side hadde det vært morsomt om folk som blir rapportert som goldspammer eller på annen måte bryter reglene automatisk blir satt til PvP. Eller enda bedre, bare vP. Dvs alle kan drepe dem, men de kan ikke gjøre motstand. Hehe. Det samme burde for øvrig gjelde alle l33t'ene der ute.

Det du vil spille på er en Normal server.

 

Der vil det kun være "World PvP" i The Border Kingdoms så da slipper du å måtte bekymre deg for det å måtte tenke litt ekstra når du quester.

Skrevet
Tenke litt ekstra for å unngå å bli drept av en idiot som er langt høyere level enn meg og kjeder seg? Tror jeg gir hjernen fri en stund til. ;)

Les litt om Bounty Hunter systemet du, så ville du ha skjønt at de har en løsning på den problemstillingen.

Selv om det selvfølgelig vil skje en del ganger, noe jeg syns bare er fint, ettersom jeg syns man skal være litt sårbar når man er på en lav level så vil det systemet hvertfall forminske det hele en god del.

Det at det skjer skaper også litt drama i spillet og på serveren, noe som jo kan resultere i noen store spennendes kriger mellom folk, noe jo det hele liksom handler om.

 

Er man heller litt obs på hva du selv driver på med og gjør på en FFA server så burde det gå helt fint.

Venner er også kjekt og nødvendig på en slik server.

 

Men ja, du passer nok bedre for en Normal server enn en FFA (PvP) server.

Skrevet (endret)
Tenke litt ekstra for å unngå å bli drept av en idiot som er langt høyere level enn meg og kjeder seg? Tror jeg gir hjernen fri en stund til. ;)

Les litt om Bounty Hunter systemet du, så ville du ha skjønt at de har en løsning på den problemstillingen.

Selv om det selvfølgelig vil skje en del ganger, noe jeg syns bare er fint, ettersom jeg syns man skal være litt sårbar når man er på en lav level så vil det systemet hvertfall forminske det hele en god del.

Det at det skjer skaper også litt drama i spillet og på serveren, noe som jo kan resultere i noen store spennendes kriger mellom folk, noe jo det hele liksom handler om.

 

bare tenk hvor deilig det vil føles og drepe en på lv 80 som ganket deg når du var lv 70 :)Pvp server er kansje noe ufordelaktig når du levler, men hvor mange timer bruker du på 1-80 i forhold til 80--. ganske mange, så man må se litt videre akkurat de timene man bruker på å levle.

Endret av Christeven
Skrevet

Jeg syns PvP uansett gjør veien opp til 80 mye bedre også jeg da.

 

Jeg liker det å ikke helt vite hva som vil skje til enhver tid, noe som nok også er grunnen for at jeg liker World PvP bedre enn Arena (instansiert) PvP.

Skrevet

Jeg har ingenting i mot PvP, men det må være valgfritt. Samtlige mmorpg spill jeg har prøvd har hatt egne PvP servere og PvE servere, så hvorfor skal AoC skille seg ut? Dessuten er det slettes ikke alle i Conan-verden som faktisk bryr seg om krig og slossing. Som Conan selv så fint sa det: "Om (han slemmingen) tar over landet ders, hva har det i praksis å si for dere?" ;)

Skrevet (endret)
Jeg har ingenting i mot PvP, men det må være valgfritt. Samtlige mmorpg spill jeg har prøvd har hatt egne PvP servere og PvE servere, så hvorfor skal AoC skille seg ut? Dessuten er det slettes ikke alle i Conan-verden som faktisk bryr seg om krig og slossing. Som Conan selv så fint sa det: "Om (han slemmingen) tar over landet ders, hva har det i praksis å si for dere?" ;)

 

Akkurat, AoC skiller seg ikke ut. De har egne PvPservere og PvE/normal servere.

Endret av kvitrafn
Skrevet (endret)
Jeg har ingenting i mot PvP, men det må være valgfritt. Samtlige mmorpg spill jeg har prøvd har hatt egne PvP servere og PvE servere, så hvorfor skal AoC skille seg ut? Dessuten er det slettes ikke alle i Conan-verden som faktisk bryr seg om krig og slossing. Som Conan selv så fint sa det: "Om (han slemmingen) tar over landet ders, hva har det i praksis å si for dere?" ;)

som sagt ovenfor så har de pvp, pve og Rp-pvp servere. Hvor har du det fra at de bare har pvp servere??

 

Eksemplet med "han slemmingen" som tar over landet vårt tenker jeg du mener battle keeps? så det har veldig mye å si i praksis for spilleren.

Endret av Christeven
Skrevet

Jeg mente at for folk flest (dvs npc'ene, ikke spillerne) gjør det ikke noe hvem som styrer landet mer enn vi bryr oss hvem som styrer landet vårt.

 

Og når det gjelder PvP fikk jeg inntrykk fra denne diskusjonen av at det bare er PvP, men er glad jeg misforstod. Tviler på at jeg slutter å spille Vanguard og går over til AoC, men jeg skal i det minste gi AoC en sjanse. Det blir jo neppe verre en Tabula Rasa... ;)

Skrevet
Jeg mente at for folk flest (dvs npc'ene, ikke spillerne) gjør det ikke noe hvem som styrer landet mer enn vi bryr oss hvem som styrer landet vårt.[klipp]
Det vil omtrent ikke være NPC's i The Border Kingdoms, så nei, NPC'ene vil ikke bry seg om hvem som har x Keep, men hvorfor skulle de ha gjort det?

Jo, Master npc'ene (follower) vil bry seg ;)

 

Forøvrig tror jeg man legger litt mye i det å kontrollere et Keep her. Selvom man kontrolerer det største Keep'et, vil man jo ikke bestemme alt i spillet. Så player driven er det heldigvis ikke.

 

Kontrollerer man et Keep har det kun noe å si for det aktuelle guildet som gjør det, samt at man avskjærer andre guild fra endel ressurser.

Skrevet
Jeg mente at for folk flest (dvs npc'ene, ikke spillerne) gjør det ikke noe hvem som styrer landet mer enn vi bryr oss hvem som styrer landet vårt.[klipp]
Det vil omtrent ikke være NPC's i The Border Kingdoms, så nei, NPC'ene vil ikke bry seg om hvem som har x Keep, men hvorfor skulle de ha gjort det?

Jo, Master npc'ene (follower) vil bry seg ;)

 

Forøvrig tror jeg man legger litt mye i det å kontrollere et Keep her. Selvom man kontrolerer det største Keep'et, vil man jo ikke bestemme alt i spillet. Så player driven er det heldigvis ikke.

 

Prestigeclasses gjelder ikke lengre, det var for linjært til at det var morro, så nå kan alle bli hva de vil når det gjelder crafting.

 

Master er altså noe som ikke finnes lengre, så nei, jeg har nok rett og du feil ;)

 

 

Det du glemmer er faktisk at man oppnår "spawnpoints" når man eier et Keep, og ergo også de største fordelene sånn i forhold til de nærmeste resursene som vil befinne seg rundt ditt keep. Så jo, en guild som eier X keep vil kunne mer eller mindre kontrollere sitt område rundt.

 

Et guild som eier det største keepet med de mest oppgraderte bygningene vil også meget mulig ha monopol i de beste crafting "skillsa", så det vil også kontrollere litt. Enten har man en guild som satser på å tjene penger ved å selge dette i sine vendors, eller så har man en guild som tenker på egen progresjon og ergo, ikke vil selge. Dette er også en av grunnene til at jeg sier at det hele er et "playerdriven" spill.

 

Kontrollerer man et Keep har det kun noe å si for det aktuelle guildet som gjør det, samt at man avskjærer andre guild fra endel ressurser.

 

Her motsier du deg selv litt. Først har det kun noe å si for det aktuelle guildet som eier x keep, så har det noe å si for y guildet som de avskjerer? Vil ikke det si at spillerne til X guild mer eller mindre kontrollerer hva Y guild kan gjøre i når det gjelder de resursene som befinner seg rundt X guildets keep? ;)

Skrevet

Jo, Master npc'ene (follower) vil bry seg ;)

 

Forøvrig tror jeg man legger litt mye i det å kontrollere et Keep her. Selvom man kontrolerer det største Keep'et, vil man jo ikke bestemme alt i spillet. Så player driven er det heldigvis ikke.

 

Prestigeclasses gjelder ikke lengre, det var for linjært til at det var morro, så nå kan alle bli hva de vil når det gjelder crafting.

 

Master er altså noe som ikke finnes lengre, så nei, jeg har nok rett og du feil ;)

Jeg svarte først og fremst på thecrow77 sitt innlegg. Du har vel fortsatt ikke fått svar på hvorfor de skulle bry seg, og jeg prøvde meg med en liten morsomhet her. Mitt mål var ikke å bevise at du tok feil o(O)phus. :-\

 

"For lineært til at det var morro", eller for vanskelig å implementere? ;-)

Kanskje er det to sider av samme sak. Må si dette systemet var noe av det jeg beundret mest fordi det så så kult ut på papiret. Jeg visste samtidig at det ville være ekstremt vanskelig å implemetere i praksis, (veldig mange fallgruver). Trist hvis dette er borte nå. :( Er Commander borte også?

 

Det du glemmer er faktisk at man oppnår "spawnpoints" når man eier et Keep, og ergo også de største fordelene sånn i forhold til de nærmeste resursene som vil befinne seg rundt ditt keep. Så jo, en guild som eier X keep vil kunne mer eller mindre kontrollere sitt område rundt.
Jeg vet ikke hvem som glemmer at at man oppnår spawnpoints. Jeg gjør det ihvertfall ikke :) Jeg kommenterte "styrer landet vårt" uttrykket. Med dette virker det det nesten som om guildet blir lord British, og kan bestemme hvem som nærmest skal få lov til å logge på, raide, få loot, hvor mye skatt de skal betale etc. etc. Men "bestemmer" jo ikke i spillet.

 

Et guild som eier det største keepet med de mest oppgraderte bygningene vil også meget mulig ha monopol i de beste crafting "skillsa", så det vil også kontrollere litt. Enten har man en guild som satser på å tjene penger ved å selge dette i sine vendors, eller så har man en guild som tenker på egen progresjon og ergo, ikke vil selge. Dette er også en av grunnene til at jeg sier at det hele er et "playerdriven" spill.
Jepp, er ikke uening at det er et playerdriven spill. Man vil synligvis dominere på crafting fronten ja, men spillere utenfor kan jo gjøre hva de vil. Spillet er utvilsomt playerdriven i og med at man kan velge motsatander/fiender etc.

 

Kontrollerer man et Keep har det kun noe å si for det aktuelle guildet som gjør det, samt at man avskjærer andre guild fra endel ressurser.

Her motsier du deg selv litt. Først har det kun noe å si for det aktuelle guildet som eier x keep, så har det noe å si for y guildet som de avskjerer? Vil ikke det si at spillerne til X guild mer eller mindre kontrollerer hva Y guild kan gjøre i når det gjelder de resursene som befinner seg rundt X guildets keep? ;)

Oh really? ;) Ja det vil jo ha noe å si på ressursfronten, men tipper at guild Y vil ha noe å pusle med alikevel. :thumbup:
Skrevet
Jeg svarte først og fremst på thecrow77 sitt innlegg. Du har vel fortsatt ikke fått svar på hvorfor de skulle bry seg, og jeg prøvde meg med en liten morsomhet her. Mitt mål var ikke å bevise at du tok feil o(O)phus. :-\

Jeg svarte jo litt på kødd også jeg da.. Men det er sant at prestigeclasses ikke gjelder lengre.

 

"For lineært til at det var morro", eller for vanskelig å implementere? ;-)

Kanskje er det to sider av samme sak. Må si dette systemet var noe av det jeg beundret mest fordi det så så kult ut på papiret. Jeg visste samtidig at det ville være ekstremt vanskelig å implemetere i praksis, (veldig mange fallgruver). Trist hvis dette er borte nå. :( Er Commander borte også?

 

Nei, de hadde jo implementert det for så å finne ut at det var kjederlig. Det var noe Gaute sa i en av de siste videoene.

 

Nå husker jeg ikke hvordan det var lengre men bare la meg ta et eksempel.

 

Hvis du f.eks ville være en Master, så ble du tvunget til å få en crafting profession istedet for å kunne velge selv. Så det er det jeg trur han mente med det. At det liksom var for restriktivt.

 

Nå er alt blandet som en salat, var noe han sa. Så da regner jeg med at man kan velge og vrake litt selv for hva man har lyst til å være.

 

Commander er nok delhvis borte det også ja, ettersom det har vært lite fokus på formasjoner i det siste. Det er faktisk tatt vekk fra den nye hovedsiden, så det er nok borte det ja.

 

Jeg vet ikke hvem som glemmer at at man oppnår spawnpoints. Jeg gjør det ihvertfall ikke :) Jeg kommenterte "styrer landet vårt" uttrykket. Med dette virker det det nesten som om guildet blir lord British, og kan bestemme hvem som nærmest skal få lov til å logge på, raide, få loot, hvor mye skatt de skal betale etc. etc. Men "bestemmer" jo ikke i spillet.

 

Ahh, ja det blir vell mer en missforståelse. Man får jo ingen lover sånn sett som eier av x keep, men det vil jo være "playerdriven" fordet om.

 

Spillerne selv vil jo bestemme om folk flest på serveren vil kunne få kjøpe det beste av det beste når det gjelder PvP items f.eks som jo kommer fra crafting.

 

De vil også kunne bestemme i større eller mindre grad om folk vil få lov til å sanke resurser rundt deres keep. Så endgame spillet blir jo på den måten styrt litt av spillerne. Det lager nye "regler" å forholde seg til sånn sett selv om det ikke er skrevet ned noensteder.

 

En uke så må man holde seg borte fra X plass ettersom X plass er beskyttet av Z guild som har Y keep i nærheten, mens i neste uke så er man velkommen pga Z guild har blitt byttet ut med en snillere guild som vil ha stedet pga bedre crafting muligheter f.eks.

 

Jepp, er ikke uening at det er et playerdriven spill. Man vil synligvis dominere på crafting fronten ja, men spillere utenfor kan jo gjøre hva de vil. Spillet er utvilsomt playerdriven i og med at man kan velge motsatander/fiender etc.

Det er noe jeg vil kalle et FFA spill, ikke noe som gjør at endgame ellementene i et spill blir "playerdriven".

Skrevet
Jeg svarte først og fremst på thecrow77 sitt innlegg. Du har vel fortsatt ikke fått svar på hvorfor de skulle bry seg, og jeg prøvde meg med en liten morsomhet her. Mitt mål var ikke å bevise at du tok feil o(O)phus. :-\

Jeg svarte jo litt på kødd også jeg da.. Men det er sant at prestigeclasses ikke gjelder lengre.

 

"For lineært til at det var morro", eller for vanskelig å implementere? ;-)

Kanskje er det to sider av samme sak. Må si dette systemet var noe av det jeg beundret mest fordi det så så kult ut på papiret. Jeg visste samtidig at det ville være ekstremt vanskelig å implemetere i praksis, (veldig mange fallgruver). Trist hvis dette er borte nå. :( Er Commander borte også?

 

Nei, de hadde jo implementert det for så å finne ut at det var kjederlig. Det var noe Gaute sa i en av de siste videoene.

 

Nå husker jeg ikke hvordan det var lengre men bare la meg ta et eksempel.

 

Hvis du f.eks ville være en Master, så ble du tvunget til å få en crafting profession istedet for å kunne velge selv. Så det er det jeg trur han mente med det. At det liksom var for restriktivt.

 

Nå er alt blandet som en salat, var noe han sa. Så da regner jeg med at man kan velge og vrake litt selv for hva man har lyst til å være.

 

Commander er nok delhvis borte det også ja, ettersom det har vært lite fokus på formasjoner i det siste. Det er faktisk tatt vekk fra den nye hovedsiden, så det er nok borte det ja.

 

Jeg vet ikke hvem som glemmer at at man oppnår spawnpoints. Jeg gjør det ihvertfall ikke :) Jeg kommenterte "styrer landet vårt" uttrykket. Med dette virker det det nesten som om guildet blir lord British, og kan bestemme hvem som nærmest skal få lov til å logge på, raide, få loot, hvor mye skatt de skal betale etc. etc. Men "bestemmer" jo ikke i spillet.

 

Ahh, ja det blir vell mer en missforståelse. Man får jo ingen lover sånn sett som eier av x keep, men det vil jo være "playerdriven" fordet om.

 

Spillerne selv vil jo bestemme om folk flest på serveren vil kunne få kjøpe det beste av det beste når det gjelder PvP items f.eks som jo kommer fra crafting.

 

De vil også kunne bestemme i større eller mindre grad om folk vil få lov til å sanke resurser rundt deres keep. Så endgame spillet blir jo på den måten styrt litt av spillerne. Det lager nye "regler" å forholde seg til sånn sett selv om det ikke er skrevet ned noensteder.

 

En uke så må man holde seg borte fra X plass ettersom X plass er beskyttet av Z guild som har Y keep i nærheten, mens i neste uke så er man velkommen pga Z guild har blitt byttet ut med en snille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...