Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Det skal jeg si deg. Det blir Kjeltring!
Ajaco Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Synes egentlig at rett fram så passer "Tyv" best..Men igjen, så er de jo assassins pluss at de stjeler.. hva faen blir det? Ninja? Kan vi ikke bare kalle de Kleptomane snikmordere?
nilox Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hva med "agent"? Det passer bedre på norsk syns jeg mtp at de er snikmordere, tyver, sniker seg rundt i natten, bruker dolker og kamuflasje osv. En kjeltring er ganske generelt, og både jegere og paladiner kan være kjeltringer i tillegg, mens en agent høres mer ut som en egen klasse eller eget yrke. Bare et forslag. Stealth = Lusketeknikk
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Haha, må si jeg likte forslagene. Men Paladin kan være en kjeltring... ser ikke sammenhengen:P Men lusketeknikk er en najs en^^,
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Appropo.. Har dere noen forslag til Moonkin Form? Vi står veldig fast på den atm:/
lolvik Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Jeg og enn kompis har hatt noen slike her diskusjoner, og funnet ut at det... Må ALDRI, gjennomføres.... "Storm slag" Stormstrike "Jord sjokk" Earth shock osvosvosv. Lattis ^^
nilox Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Haha, må si jeg likte forslagene. Men Paladin kan være en kjeltring... ser ikke sammenhengen:P Men lusketeknikk er en najs en^^, Poenget var bare det at kjeltring er et ganske bredt begrep. En kjeltring kan likesågodt buse inn og grisebanke alle og stjele tingene deres som å snike seg inn og stikke de i ryggen med en kniv. Mens med "agent" så assossierer jeg mer dette med å snike seg rundt osv. P.S. : Hva har dere oversatt Paladin og Warlock med da? Endret 21. januar 2008 av Paraplyet
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 (endret) Jeg og enn kompis har hatt noen slike her diskusjoner, og funnet ut at det... Må ALDRI, gjennomføres.... "Storm slag" Stormstrike "Jord sjokk" Earth shock osvosvosv. Lattis ^^ Da må jeg skuffe deg og si at DET SKAL DET! Endret 21. januar 2008 av Sittman
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Haha, må si jeg likte forslagene. Men Paladin kan være en kjeltring... ser ikke sammenhengen:P Men lusketeknikk er en najs en^^, Poenget var bare det at kjeltring er et ganske bredt begrep. En kjeltring kan likesågodt buse inn og grisebanke alle og stjele tingene deres som å snike seg inn og stikke de i ryggen med en kniv. Mens med "agent" så assossierer jeg mer dette med å snike seg rundt osv. P.S. : Hva har dere oversatt Paladin og Warlock med da? Paladin er Paladin, og Warlock er Trollmann. Mage er Magiker:)
nilox Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Paladin er Paladin, og Warlock er Trollmann. Mage er Magiker:) Hmmm, syns kanskje dere oversetter ting altfor direkte. Da blir det sjelden bra på norsk. Ingenting som heter paladin på norsk, så jeg hadde oversatt det til Ridder, enkelt og greit. Warlock er en mannlig heks. Men du kan lage female warlock i wow, så da kan du vel også lage en male Heks i et norsk wow også. Jeg hadde heller kalt mage for Trollmann siden det passer bedre til hva en mage gjør og det er et begrep med dype røtter i norsk mytologi. Det samme er forsåvidt heks som er mer passende til det warlock driver med syns jeg. Hehe, var litt morsomt dette. Warlock er jo selvfølgelig krigslås... Selvfølgelig!
Bear^ Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Paladin i spillet er i deres betydning "Holy knight". Oversetter man "Holy knight" til norsk får man "Hellig kriger" og en "hellig kriger" var betegnelsen gitt til en Tempelridder. Så slik sett kan du oversette Paladin til Tempelridder.
SiQux Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hehe, var litt morsomt dette. Oh yeah =) Du har ikke noe vi kan bruke på Moonkin Form da? Sliter litt med den atm... Mvh SiQux
mirgrot Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 ja... hvor mange æresdrap har dere begått idag?
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Haha! Gleder meg til samtalene med bare norsk^^ har begynnt litt smått, men litt vanskelig i starten:P
nilox Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Paladin i spillet er i deres betydning "Holy knight". Oversetter man "Holy knight" til norsk får man "Hellig kriger" og en "hellig kriger" var betegnelsen gitt til en Tempelridder. Så slik sett kan du oversette Paladin til Tempelridder. Nja. pal·a·din [pal-uh-din] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation –noun 1. any one of the 12 legendary peers or knightly champions in attendance on Charlemagne. 2. any knightly or heroic champion. 3. any determined advocate or defender of a noble cause Men i spillet er de en slags Holy Knight ja, Tempelridder var ikke et dårlig forslag. Kanskje mer forklarende enn bare ridder det. Du har ikke noe vi kan bruke på Moonkin Form da? Sliter litt med den atm... Hmmm, den var ikke lett. "Moonkin" er vel et ord som bare fins innen fantasysjangeren? Det er liksom en uglebjørn. Må tenke litt på den. Hubroform kanskje?
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Hubroform er det beste forslaget vi har hittil!<3 takker^^
nilox Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hehe, værsegod. Siden moonkin tydeligvis bare er et oppdiktet ord på engelsk må en nesten bare dikte opp noe lignende på norsk og.
WarpX Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Det høres mye kulere ut på Norsk skal jeg si deg^^, Hvor kult er ikke "Adrenalin Jag"?! Like kult som ord deling. Endret 21. januar 2008 av WarpX
Sittman Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 (endret) Og like kult som hvor lite jeg bryr meg om ord deling(see what I did there?) Så spre orddelings prekene dine et annet sted er du snill:) Endret 21. januar 2008 av Sittman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå