Gå til innhold

WoW på Norsk!


Anbefalte innlegg

Målgruppen for det her er vel ikke akkurat de som ikke kan engenlsk for godt. Men heller de som vil ha det litt gøy med det norske språket, og hvor gøy det blir med norske ord i et spill som er laget for å være på engelsk. Vi vet at du ikke får det korrekt, det går bare ikke pga det norske språks mangler. Men det blir en artig spillopplevelse om du vil gjøre noe annet. Oppleve "Norsk" WoW:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man skal tenke sånn ville man aldri fått noen nye ord på norsk overhode. Nye ord i ett språk starter veldig ofte med at man låner det fra ett annet språk, fordi man ikke har noe eget for den tingen. Og takket være tolkien-oversettelsen vet de aller fleste nrodmenn i dag hva man mener, når man sier "ork".

 

Nye norske ord kommer av seg selv, oversatte ord blir somregel aldri værende i sin opprinnelige form men forengelsker seg til en tilnærmelse av det opprinnelige ordet.

 

Ja kanskje folk vet hva ork betyr, men så igjen har de fleste rollespill elskere allerede lært hva orc er for noe ettersom et vært RPG der ute av moderne tid på en eller annen måte følger og låner fra fantasiens bestefar, Tolkien selv.

 

Jeg forsøker ikke å sværte prosjektet men som en som har vært innom en del prosjekt innenfor spill (deriblant modifisering) ser jeg hvor urealistisk dette vil bli. De aller fleste vil ikke gidde å ta seg bryet det er om å innstallere dette og de som gjør det er for det meste nysgjerrige på hva dette er men vil mest sannsynelig ikke holde seg til det. Jeg tror dette prosjektet ikke har noe fremtid, spesielt ikke når man ser i startposten hvilken grunnlag det legges opp til.

Lenke til kommentar
Jeg forsøker ikke å sværte prosjektet men som en som har vært innom en del prosjekt innenfor spill (deriblant modifisering) ser jeg hvor urealistisk dette vil bli. De aller fleste vil ikke gidde å ta seg bryet det er om å innstallere dette og de som gjør det er for det meste nysgjerrige på hva dette er men vil mest sannsynelig ikke holde seg til det.

 

Dette tar jo veldig lang tid å installere? Hva vet du om det om jeg tørr spørre? :roll:

Det tar ca 5 min fra du trykker på første linken vi legger ut til du kan logge deg på med norsk på wow. Det er snakk om å legge 2 .dll filer og en .exe fil i wow mappa, og 1 .mpq fil i Data mappa som ligger i wow mappa di.

Merkelig at du enda ikke forstår at dette ikke er et seriøst prosjekt. Men et morsomt prosjekt vi gjør i vennegjengen. Har noen lyst på en latter eller liknende, kan de prøve. Mer ER det ikke.

 

Begynner å lure på om folk leser det jeg skriver her...:roll:

Lenke til kommentar
Dette tar jo veldig lang tid å installere? Hva vet du om det om jeg tørr spørre? :roll:

Det tar ca 5 min fra du trykker på første linken vi legger ut til du kan logge deg på med norsk på wow. Det er snakk om å legge 2 .dll filer og en .exe fil i wow mappa, og 1 .mpq fil i Data mappa som ligger i wow mappa di.

Merkelig at du enda ikke forstår at dette ikke er et seriøst prosjekt. Men et morsomt prosjekt vi gjør i vennegjengen. Har noen lyst på en latter eller liknende, kan de prøve. Mer ER det ikke.

 

Begynner å lure på om folk leser det jeg skriver her...:roll:

 

Vel jeg har erfaring med folk som ikke gidder å åpne en Zip fil og legge 1 pakke i 1 mappe. Aldri undervurdere internettets latskaps effekt.

 

Det ble spurt om min mening og jeg har gitt min mening, om det ikke aksepteres andre meninger enn de pre definerte meningene som er forventet å få må det heller ikke spørres om meninger enn alene legges ut på et diskusjons forum.

Lenke til kommentar
Dette tar jo veldig lang tid å installere? Hva vet du om det om jeg tørr spørre? :roll:

Det tar ca 5 min fra du trykker på første linken vi legger ut til du kan logge deg på med norsk på wow. Det er snakk om å legge 2 .dll filer og en .exe fil i wow mappa, og 1 .mpq fil i Data mappa som ligger i wow mappa di.

Merkelig at du enda ikke forstår at dette ikke er et seriøst prosjekt. Men et morsomt prosjekt vi gjør i vennegjengen. Har noen lyst på en latter eller liknende, kan de prøve. Mer ER det ikke.

 

Begynner å lure på om folk leser det jeg skriver her...:roll:

 

Vel jeg har erfaring med folk som ikke gidder å åpne en Zip fil og legge 1 pakke i 1 mappe. Aldri undervurdere internettets latskaps effekt.

 

Det ble spurt om min mening og jeg har gitt min mening, om det ikke aksepteres andre meninger enn de pre definerte meningene som er forventet å få må det heller ikke spørres om meninger enn alene legges ut på et diskusjons forum.

 

Jeg godtar din mening om at dette er dødfødt. Men når du baserer det på ting som jeg tydelig har avkreftet blir det bare feil:) At dette ikke kommer til å fungere for deg pga grunn x og y, tar jeg det imot med glede:)

 

Are we good? :)

Endret av Sittman
Lenke til kommentar

Ingar, om de ikke er interesert i innblanding gjorde de en fatal feil med å poste på diskusjon.no, tror du dette er galt? Forsøk deg på en ide på et Source mod så får du se "the real world". I tillegg spurtes det etter meninger så om det er noen meningsløse innlegg så er det slike innlegg som ikke sier noe annet enn hvor teit andres innlegg er.

 

Jeg godtar din mening om at dette er dødfødt. Men når du baserer det på ting som jeg tydelig har avkreftet blir det bare feil:) At dette ikke kommer til å fungere for deg pga grunn x og y, tar jeg det imot med glede:)

 

Are we good?

 

Hva er feil, jeg ser et prosjekt som omhandler meninger og ikke noe fasit, hva er da feil? Som jeg har sagt.

 

Men vær så god, om du ikke er interesert i diskusjon og meninger rundt et slikt prosjekt burde du heller ikke poste det på noe som kalles diskusjon.no hvor diskusjoner forekommer. Det er tydelig ikke bare meg som "bremser" festen.

Lenke til kommentar
Hva er feil, jeg ser et prosjekt som omhandler meninger og ikke noe fasit, hva er da feil? Som jeg har sagt.

 

Men vær så god, om du ikke er interesert i diskusjon og meninger rundt et slikt prosjekt burde du heller ikke poste det på noe som kalles diskusjon.no hvor diskusjoner forekommer. Det er tydelig ikke bare meg som "bremser" festen.

 

Det som er feil er hva du rakker ned på ved "prosjektet". Ingen har sagt noe om å gjøre om _hele_ spillet til norsk. Bare små elementer. Som klasser, talent poeng og spells(samt descriptions på norsk)

 

Funker ikke dette for deg, noe jeg har skjønnt siden første post, er det ikke stort å gjøre med det. Om du derimot har noe å føye til er du hjertelig velkommen

Lenke til kommentar

Arcane = Mystisisme?

 

mystisisme		~sis'me -n (fra fr) 
 1	*mystikk (1) 
 2	interesse for el. tro på det skjulte el. gåtefulle, ofte med antivitenskapelig innstilling

 

Hva med at Rogue = Skurk? (selv om jeg lo godt av "kjeltring" også) :D

 

Dere har rett, det var litt morsomt å komme på norske oversettelser. ;)

Lenke til kommentar
Kan ikke endre noen filer i selve wow nei. Det vil isåfall kun funke på private servere.

 

En annen ting. Dere kan ikke bare oversette "xxx of xxx" med "xxx av xxx" hele tiden. Må se sammenhengen i setningen. Ellers blir det ikke norsk av det.

 

 

Såklart er det grunnlag for ban av det her, om dere ikke har forstått det før nå :dontgetit:

Men såvidt jeg vet, er det ingen grunn til at dette blir oppdaget. Ingen GM's kan sjekke det. Warden er "taken care of" så såvidt jeg vet er det ingen grunn til at du blir catcha.

 

Du kan faktisk gjøre om på filene i wow. Og hvis du tror wow er så "sikkert" at du ikke kan det, tar du skammelig feil:) Og ja, det funker på Live servere. Det er ikke lov, nei. Men vi gjør det allikevel.

 

Eneste måten jeg ser at du skal få en ban for dette er hvis du endrer flyruten til Zeppelin så du havner på en såkalt "GM Island" hvor de da ganske fort finner ut av hva du holder på med:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...