Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-3S OG - Showcase og worklog - Update 28.01.08


Pilot_

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ja, da har jeg endelig kjøpt meg bil og det falt på en Saab 9-3, 2000-modell. Bilen har i skrivende stund gått ca 145.000km, og er i perfekt stand. Sitter med plenty av servicehistorikk som viser at den har vært på verksted for å skifte alt av slitedeler til lyspæreskift. ;) Regna på det, og den har vel blitt påkostet for rundt 80.000kr siden den ble kjøpt ny i 2000. Det er en eldre fyr som har hatt bilen før meg, så den er fint kjørt.

Bilen har en 2.0l motor på 130hk, som er standar på disse bilene. Den har montert effektanlegg, så lyder er ganske fet! :) Lakken er strøken, så og si.

 

Her er noen bilder:

bil1.JPG

bil3.JPG

bil4.JPG

bil5.JPG

bil6.JPG

bil7.JPG

bil8.JPG

bil2.JPG

 

Har ikke noen interiørbilder ennå, men det kommer etter hvert som jeg oppdaterer tråden. Har lagt noen planer for hva jeg skal gjøre med den fremover.

 

 

- Bytte fjærer og sette på sportsdempere. Har kjøpt inn gul koni, så det blir saker!

- Sette på nye sommerfelger. Har dem liggende, og de ser slik ut:

 

RVS_falcon.jpg

De står på 225-45 dekk, og er 17".

 

- Fjerne hengerfestet

- Sette på nytt Saab-emblem fremme, da det er flasset av.

- Montere vinge. Har bestilt en turbovinge som er på vei i skrivende stund.

- Henge opp gardin i bakvinduet

- Montere tusenmetere, noe ala de du ser på den røde Tallagedaen lenger oppe - i hvert fall til vinterkjøring.

- Pusse bremsene for litt smårust - ikke mye, men det er pittelitt. Best å ta det med en gang.

- Montere open-air/kon-filter.

 

Lurer også på å lakkere caliperne røde, men vil vente litt og se hvordan det blir i forhold til felgene. Ellers så blir det en vår-polish etter hvert også. :) Lurer også på å fjerne lykteviskerne.

 

Så, det var min bil. Kommer til å oppdatere denne tråden etter hvert som ting skjer. Bare å spørre hvis det er noen spørsmål. :)

 

 

 

 

Update! 26.01.08

 

Ja, da legger jeg ut noen bilder fra senkingen. Er ikke helt ferdig ennå, men er bare et sted igjen.

Beklager dårlige bilder forresten. Det er tatt med mobilkamera, og lyssettingen er elendig.

 

bil9.JPG

Felgene ser nydelige ut.

 

bil10.JPG

bil11.JPG

Har fått vingen, ser ut som en viggen-vinge. Her pusses den ned på grunn av den er blå, så den må lakkeres.

 

bil12.JPG

bil13.JPG

bil14.JPG

Ser sånn cirka hvordan det blir seende ut. Felgen står bare ved siden av.

 

bil15.JPG

Lyktene må ut fordi de er fulle av vann. Er en vannlekkasje bak, så har puttet litt silikon rundt og håper det blir bedre.

 

bil16.JPG

bil17.JPG

bil18.JPG

Slik ser vingen ut montert.. og ulakkert :p

 

bil19.JPG

bil20.JPG

bil21.JPG

bil22.JPG

bil23.JPG

Montering av støtdempere.

 

bil24.JPG

Bukkene bak var litt større enn de fremme. :p

 

bil25.JPG

bil26.JPG

bil27.JPG

 

Vil gjerne takke min gode venn Aleks som er med å hjelper meg. :)

 

Kommer til å legge ut bilde i morgen med sommerfelger, håper de blir bedre.

 

 

Update! 28.01.08

 

Sånn, her er det ferdige resultatet. :D (Beklager store bilder, men de blir auto resized).

 

bil28.JPG

bil29.JPG

bil30.JPG

bil31.JPG

bil32.JPG

bil33.JPG

 

Da er det bare å glede seg til sommer-polishen.

Endret av Brød
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan bekrefte at man må ha typegodkjenning itillegg for å få godkjennt senking

 

Kildehenvisning? Når man bare slenger ut sånnt tar jeg det med en like stor klype salt som jeg gjør når jeg hører fakta som den 9 år gamle broren min har "lært av noen i klassa". :)

 

Personen som sa dette til meg klarer ikke å finne igjen hvor han hadde lest dette, men personlig syns jeg ikke det er så usansynlig etter som at vi bor i norge med avgiftsdirektorotet etc

Lenke til kommentar

Siden det ikke finnes noe om det på lovdata, som jeg finner i hvert fall, og vedkommende ikke finner det heller, velger jeg å se på dette som ikke korrekt.

 

Holder forresten på å senke bilen og skifte dempere for øyeblikket. Er ferdig på begge sider bak og venstre side fremme. Mangler en tersj for å få av demperen fremme på høyre side. Kommer med bilder i morgen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...