Gå til innhold

Katten har svelget noe den ikke burde


Anbefalte innlegg

Er nødt til å få litt hurtig hjelp her. Vår eldre sønn kom nettopp å fortalt oss at vår kattunge som er litt mindre enn 1 år har klart å svelge "isolasjonen" som er på en mikrofon som han bruker når han spiller spill på datamaskinen. Tror den er av skumgummi. Han skal ha svelget den nesten hel uten problemer og vi er i tvil nå om hva vi skal gjøre.

 

Kan dette bare passere gjennom systemet eller må vi kontakte dyrlege? Det som var på mikrofonen var ikke veldig stor og det skjedde veldig fort så sønnen vår ikke nåde å ta den tilbake.

 

Virker som katten er i form akkurat nå men vil gjerne ha noen innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor stor den er, men den er nok veldig myk, så den blir nok ikke å utgjøre noen fare for at noe blir skadet i katten. Derimot går den ikke igjennom fordøyelsessystemet så må du dra pusen med til dyrelegen.

 

Så vent og se til i morra, kommer den ikke ut så drar dere til dyrelegen.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Enig, vent og se. Følg med på om den spiser og drikker som normalt. Dersom den slutter med det samt blir slapp og rar, burde dere garantert ta dere en tur.

Jeg ringte dyrlegen da min hund spiste en leverposteiboks, sånn porsjonsstørrelse. Det de sa var det samme som jeg sa her nå. Så følg med og se, blir den rar så ta en tur :)

Lenke til kommentar
Er nødt til å få litt hurtig hjelp her. Vår eldre sønn kom nettopp å fortalt oss at vår kattunge som er litt mindre enn 1 år har klart å svelge "isolasjonen" som er på en mikrofon som han bruker når han spiller spill på datamaskinen. Tror den er av skumgummi. Han skal ha svelget den nesten hel uten problemer og vi er i tvil nå om hva vi skal gjøre.

 

Kan dette bare passere gjennom systemet eller må vi kontakte dyrlege? Det som var på mikrofonen var ikke veldig stor og det skjedde veldig fort så sønnen vår ikke nåde å ta den tilbake.

 

Virker som katten er i form akkurat nå men vil gjerne ha noen innspill.

Hvis katten/hunden spiser noe den ikke burde spist... noe som stadig skjer.. og dere ser at det skjer, så gi den smør/olje så mye dere får i den. Det gjør at tarmene smøres slik at gjenstandene sklir lettere og raskere gjennom systemet... Har en litt artig historie fra en venninne av meg. Hun hadde en flatcoated retriever og de spiser jo på alt og er utrolig glad i mat.. Hun ringte dyrlegen da hunden hadde spist opp en hel bunt med garn.. noe som jo kunne vikle seg skikkelig inn i tarmen.. Dyrlegene anbefalte da det samme som jeg gjør, olje eller smør. Da kom det tørt fra min venninne: "Det trengs ikke - for hun var på benken og spiste en halv kilo smør rett etterpå".... Garnbunten kom ut igjen.. men hunden trengte noe hjelp for å få dratt den ut ;)
Lenke til kommentar
Garnbunten kom ut igjen.. men hunden trengte noe hjelp for å få dratt den ut ;)

 

Uhh, kan ikke tenke meg at det var særlig behagelig for noen parter...

Hmm hva om en enden på tråden stakk ut munnen og endre ut baken, hadde det da gått an å dra hyssingen frem og tilbake gjennom tarmene??

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...