Gå til innhold

Koranens verste vers


Anbefalte innlegg

Ja, men er det bare en løgn dette med voldtekt, eller?

 

Voldtekt av kvinner er greit -- i koranen som i bibelen.

 

Den bibelske straffen -- som Jesus avskaffet -- var:

Voldtekt av forlovede / gifte kvinner: Døden; Forutsatt at det ikke var frivillig -- da skal begge dø.

 

Voldtekt av ikke-forlovede: Avgift for jomfrudom til faren til jenta pluss giftemål som straff.

 

Voldtekt av sin egen kone: Aldri nevt med ett eneste ord.

 

Da er det vel ikke greit? Kilde, forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er neppe muslim kakestykke, hva ønsker du å oppnå ved å finne negative siden med koranen?

 

Jeg synes vi skal være litt forsiktig med å grave frem dritt om andres religioner, fordi den er deres, og vi bør ha respekt nok til å anerkjenne deres identitet.

 

Kristendommen derimot, den er "vår" og en del av "vår" identitet og kultur og vi kan da med rette kritisere og grave så mye vi vil.

 

Jeg personlig anerkjenner virkelig muslimene i større grad en de kristne, fordi den religionen er deres og jeg respekterer dem for hva de er.

 

Vi er blitt påtvunget den kristne lære, og kristnet, kristendommen er ikke vår religion, den er Jødisk.

 

Du kommer sikkert til å fly i taket og kalle meg masse greier på grunn av dette jeg skriver, men poenget er at jeg synes vi skal respektere andre kulturer og anerkjenne dem som høyverdige.

 

Ikke fordi den er bra eller dårlig, men fordi den er deres, og deres kultur.

Lenke til kommentar
Vise muslimene at Koranen er ille. Og sånne som deg, som har mer respekt for Islam enn Kristendom. Du forguder vel Nazismen også, tenker jeg.]

Can you spell S-T-R-A-W-M-A-N?

 

Strawman. Er det ikke det man bruker om provoserende utsagn? Hvis du fant det provoserende, beklager jeg. Men når du sier at du respekterer Islam i større grad enn Kristendom, ber du om det.

Lenke til kommentar
Bruk av ståmann (eng. Strawman) er en diskusjonsteknikk som bl.a. går på å tillegge motdebattanten egenskaper eller meninger de i utgangspunktet ikke har for så å angripe dem på dette grunnlaget. Du er veldig glad i denne teknikken kan jeg se, Hr. Kakestykke

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman

http://no.wikipedia.org/wiki/Str%C3%A5mann

 

Ja, jeg mener jo selvfølgelig ikke at du støtter nazismen. Jeg satte det på spissen. Mer sarkasme enn strawman.

Lenke til kommentar

Rage har et poeng.

Muslimene er kanskje litt langt bak i tid, og bruker kanskje Koranen mer enn hjernen.

Men de må få lov å ha sin tro og kultur, akkurat som oss kristne.

Joda, kakestykke, koranen er ikke bra for dem.

 

Samma hva bibelen sier om voldtekt, man følger lov og orden akkurat som andre i Norge nå.

Endret av hypex
Lenke til kommentar
Da er det vel ikke greit? Kilde, forresten?

 

Kilde på at voldtekt av sin kone ikke er fordømt eller forbudt i bibelen?

 

Eh...

Da er vel kilden min... bibelen, vel?

Han mener vel vers i bibelen

 

Eh...

 

Vers som sier at det ikke er forbudt å voldta sin egen kone?

Det er jo akkurat det jeg sier at det ikke står noe om det...

 

Det står om tyveri, drap, voldtekt av forlovede kvinner; som straffes med døden, voldtekt av ikke-forlovede kvinner -- hvilket straffes med at mannen må gifte seg med voldtektsofferet og betale markedsprisen for jomfrudom til faren til jenta.

 

Håper noen snart kan forklare alle sammen at jeg har kommet med en positiv påstand som kan motbevises:

Jeg har påstått at det i følge bibelen ikke står noe om at det er forbudt å voldta sin egen kone.

 

Dersom noen har tenkt å motbevise dette må de finne en paragraf i bibelen som fordømmer akkurat dette -- det blir litt teit å be meg om å finne en paragraf som sier at det ikke finnes en paragraf som sier at vi ikke skal voldta våre koner, vel?

 

MEN...

Vi er veldig off-topic nå.

 

Poenget mitt er egentlig bare at Koranen delvis er basert på bibelen, og kan regnes som ett fritt folks tolkning av jødedommen; Jødene var underlagt romerene, akkurat som de kristne, og var ikke i stand til å gjøre det de ønsket med religionen sin -- i motsetning til muslimene som faktisk ser ut til å ta det bibelske budskap til punkt og prikke i sin versjon.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Vi prøver å følge de, ja. Men vi MÅ ikke.

Så vi KAN altså ha andre guder?

 

Nei, hvis du er kristen tror du jo på Gud. Akkurat DET budet følger jo alle kristne. Det er jo det som gjør oss til kristne.

sånn jeg har forstådt det er en kristen om en tror at jesus er guds sønn og tror at han døde for menneskeheten.

 

5. Mosebok 5, 7 - "Du skal ikke ha andre guder enn meg."

her er budet at du ikke skal ha andre guder enn han, da virker det som han sier at det finnes flere guder, men en skal ikke tillbe og ære dem.

hadde det stådt "Du skal ikke tro det finnes andre guder enn meg" eller "Det finnes ikke andre guder enn meg" hadde det virka mer monoteistisk.

så jeg vil tolke det som at man kan tro på mange guder utenom Jahve, så lenge en kun dyrker han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...