Gå til innhold

Nokre studentar her som jobbar som vektarar?


Anbefalte innlegg

Hei! Eg skal byrje å studere ved UiB til hausten, og vurderar å søkje på jobb som vektar. Skal ta vektarkurset ved Vaksenopplæringa i Forsvaret, då eg er inne til førstegongsteneste. Er det nokre studentar som har erfaringar med å jobbe som vektar? Korleis fungerar det i høve til arbeidstid, studier og liknande? Kan ein velje eigne arbeidstider sjølv, slik at ein til dømes kun jobbar kveld/helg? Korleis er tariffen for vektarar?

 

På førehand takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig ann på hva slags vekter du skal være det. Stasjonær/mobil/etc...

 

Som student er det beste en stasjonær plass der det er lite å gjøre. Da kan du gjøre lekser osv på jobb mens du får betalt :)

 

Selv har jeg fast annehver helg fra 08-20 lørdag og søndag, og noen kveld/nattskift innimellom. Det er heller ikke noe problem å jobbe masse i ferier :)

 

Tariff etc finner du på www.vekterklubben.no

Lenke til kommentar

DEt kan det, men stasjonær er at du har et bygg/plass å passe på. Mobil så farter du rundt omkring.

 

Jeg er på to objekter. Det ene er det noen runder i bygget til faste tider. Det andre er det å gå innom visse steder innen vakten er over :)

Nå er det rimlig store bygg/byggninger det er snakk om da.

NRK på marienlyst, og et annet sted (bank). På banken er det litt sånn du ser i filmer. Du sitter med masse skjermer også tar du noen runder med noen timers mellomrom. Har parabol og internett der også :D

 

Men, jeg skal ikke skape for store forventninger. Sett vekterenen på kjøpesenter og slikt? Det er drittjobb det.

Lenke til kommentar

sant, gjerne derfor studenter har dårlig betalt møkkajobber :)

 

Men, helgejobbing kan være genialt for studenter. Greit, du mister kanskje litt av det sosiale, men du slipper stresset med skole på dagen også noen timer jobb rett etterpå. Da blir man fort så sliten at man ikke orker å se over det man burde sett over til dagen etter.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Men, jeg skal ikke skape for store forventninger. Sett vekterenen på kjøpesenter og slikt? Det er drittjobb det.

Kommer an på hvor du jobber. I Oslo er det kanskje litt tøffere miljø og mer slaskete ungdom ville jeg gjette.

Jobber selv i en liten by, kjempetrivelig jobb. Møter masse nye folk, er det ingen som trenger assistanse med en bajas eller en alarm som er gått er det bare å tusle rundt, kikke rundt på butikker eller ting som kan være helsefarlig som glassflasker på rekkverket etc.

 

Greit å være tålmodig, litt service orientert og kunne alt du skal av rettigheter som vekter, og de mest vanlige ting som gir en strafferamme på inntil 6mnd så du vet hvem du kan holde igjen uten at du gjør noe ulovlig hvis noe har skjedd. De fleste hører etter hvis du spør pent.

 

Deltid er fine greier som student. :)

Lenke til kommentar

Deltid som "Tyttebærpoliti", nei takk.

 

De har store egoer, vekterne. I Securitas så jeg engang at lederen hadde en annen type uniform enn den vanlig - en brunaktig skjorte. He,he....

 

 

Ellers har du bensinstasjoner med gode muligheter for å bli ranet og drittjobbene i matvarekjedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...