Gå til innhold

Asus P5E/P5E3 info/diskusjon/oc tråden


Core2Dude

Anbefalte innlegg

Husk å krysse av på "round off checking" under "advanced" i Prime95, ellers vil ikke Prime95 stoppe ved feil (annet enn full krasj).

 

Takker! begge programmene var jo geniale :new_woot:

 

EDIT: Gradene ved normal hastighet lå fra 30-55 grader (idle\load) når jeg testet med Prime95!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Holder på å bygge en PC med dette HK nå.

 

Jeg har 2 slike Leds i front. Har koblet til den ene, men hvor skal den andre koblles inn?

Samme med Fireware port, USB portene og Headset/mic utgang.

 

Noen som vet?

Vanskelige spørsmål ettersom bilder taler best her. Men jeg sliter også med å få til FireWire og USB + lyd inn/ut!

 

det virker som om du skal kople lyd inn/ut i lydkortet! Men problemet der er at jeg ikke finner noen "fasit" på hvordan jeg skal kople det til der...

 

btw. la til en fin guide jeg fant om Flashing av bios!

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter en CPU kjøler til min Q6600. er det noen der ute som sitter med en god kjøler på et Asus P5E kort så spytt ut! Vet ikke helt hvilke kjølere som får plass imellom de store kjøleribbene.. :ermm:

 

TRUE passer såvidt på P5E WS Pro (noen mm klaring), vet ikke om det er stor forskjell på P5E.

 

Du kan jo google eller se på xs forum.

Lenke til kommentar
Jeg Bruker ihvertfall Thermaltake Blue orb II til min E8400.

Holder seg rundt 30 grader idle. Har ikke sjekka tempen på load.

Blue Orb II frista ganske mye. Ser ut som en helt greit kjøler som lar deg overklokke et godt stykke. Eneste jeg ikke likte var festeordningen. Litt tungvindt å ta ut Hovedkort og sette noe under osv.

 

Er det flere som har testet andre kjølere på Asus P5E?

 

EDIT: Jeg har hørt og sett mange gode tester av Noctua NH-U12P! Tror dere det vil bli plass til denne? hvis så, så står det foreløpig mellom;

- Thermaltake Blue Orb II

- Noctua NH-U12P

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Noctua-en passer fint vertikalt. Jeg har dårlig plass i Lian Li PC-V1000B siden hovedkortet er snudd opp-ned, men det gikk fint. Videre fikk jeg også plass til NH-U12P og OCZ DDR2-1000 ReaperX. Verd å nevne siden kjøleren er stor og det fort blir trangt.

 

Videre er: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=34650 verd å få med seg for dette kortet. Jeg har ikke tunet noe på minnet enda, men greit å huske på.

Lenke til kommentar
Noctua-en passer fint vertikalt. Jeg har dårlig plass i Lian Li PC-V1000B siden hovedkortet er snudd opp-ned, men det gikk fint. Videre fikk jeg også plass til NH-U12P og OCZ DDR2-1000 ReaperX. Verd å nevne siden kjøleren er stor og det fort blir trangt.

 

Videre er: <a href="http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=34650" target="_blank">http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=34650</a> verd å få med seg for dette kortet. Jeg har ikke tunet noe på minnet enda, men greit å huske på.

Ups :/ Begynner å bli litt usikker på om den passer i kabinett i høyden. Den er jo veldig høy!! Tror den krasjer med viften jeg har i sidedøra :hrm:

har et Thermaltake Tsunami kabinett btw.

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Tja. Det burde du kunne måle ganske greit. Uansett så kan du bare plukke ut den vifta i sidedøra. Den tjener ikke til annet enn ekstra turbulens med et sånt tårn. Gevinsten av å blåse luft ned på tårnet kan umulig være stor.

Endret av TiaZzz
Lenke til kommentar

Heisann dere!

 

Monterte sammen nytt oppsett i går, samt lekte litt med overklokking.

Har følgende oppsett:

 

Asus p5e

E8400

Ocz 2x2048 1000mhz brikker

8800GT kort

Kjøler: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94996

 

I allefall så ligger jeg nå å kjører på litt over 4Ghz på 1.3v, 9*450. PC`en startet på 470*9 men sliter med å få det stabilt. Kjørt Vcore opp til 1.35.

Tror at hovedkortet ikke like minnet på 1000mhz, skal teste litt mer i dag og se hvor høyt jeg kommer.

Vurderer nesten vannkjøling om CPU`en klarer mer :)

Lenke til kommentar
Heisann dere!

 

Monterte sammen nytt oppsett i går, samt lekte litt med overklokking.

Har følgende oppsett:

 

Asus p5e

E8400

Ocz 2x2048 1000mhz brikker

8800GT kort

Kjøler: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94996

 

I allefall så ligger jeg nå å kjører på litt over 4Ghz på 1.3v, 9*450. PC`en startet på 470*9 men sliter med å få det stabilt. Kjørt Vcore opp til 1.35.

Tror at hovedkortet ikke like minnet på 1000mhz, skal teste litt mer i dag og se hvor høyt jeg kommer.

Vurderer nesten vannkjøling om CPU`en klarer mer :)

ah! jeg hadde hørt om denne kjøleren før, men trodde den bare ble solgt i utlandet!! tror sannelig dette kan være den rette for meg :)

 

kjøler den bra eller? er den støyende?

Lenke til kommentar
kjøler den bra eller? er den støyende?

 

Kjøler meget bra, byttet dog viften som satt på da den ikke er av den beste kvalitet.

 

Testet litt til i går og er nå på 9*460=4140. Vcore ligger på 1.4 nå, idle temp er på 38-39, load ligger på 64-65.

Tror CPU har mer å gå på, så vurderer en simpel vannkjøling som holder tempen nede.

 

Noen som vet om volt og fsb til NB kan stoppe klokkingen?

 

Edit: Har forresten fått start på PC`en på 500*9=4500, men windows vil ikke starte, sannsynligvis temp problemer.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Noen som vet om volt og fsb til NB kan stoppe klokkingen?

Alle justeringer i overklokkingsdelen kan vel stoppe/hindre mer overklokking. Det gjelder bare å finne de rette parametrene, noe som er forskjellig fra en til en annen. Men siden du fikk startet pc med 4500MHz så vil jeg tro at det er varmegradene som stopper den ved windows!

Lenke til kommentar

Jepp er nok tempen, sitter å ser på en NQ-3850 vannkjølingssystem, har hatt nok med selvmonterte vannkjølinger å gjøre og orker ikke slikt.

 

Leter også etter en Vapochill en eller annen plass, for å leke litt med :)

Tenkte å kjøpe en ekstra PC for slikt.

 

Edit: Bruker forresten Noctua 120mm vifte på kjølingen pr dags dato.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...