Gå til innhold

Linux på i686 prosessor?


Anbefalte innlegg

Heisann. Fikk en laptop her, med win 2k som jeg ikke vet passord på, så tenkte at jeg skulle ha linux på den. Brente ut fedora, men fant fort ut at den ikke ville installere, da det var i386 only støtte for den. Derfor lurte jeg på om noen vet om hvilke linuxdistroer so har i686 støtte? Hadde vært fint om noen som visste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Fikk en laptop her, med win 2k som jeg ikke vet passord på, så tenkte at jeg skulle ha linux på den. Brente ut fedora, men fant fort ut at den ikke ville installere, da det var i386 only støtte for den. Derfor lurte jeg på om noen vet om hvilke linuxdistroer so har i686 støtte? Hadde vært fint om noen som visste

 

De aller fleste distribusjoner har i686 støtte (inklusiv fedora) så tror ikke at det er det som er problemet ditt...

Lenke til kommentar

x86? Du mener ikke x86_64? Isåfall vil det være feil. Dette er for 64bits prosessorer, og sannsynligvis sitter du med en 32bit prosessor? Da må du velge i386 (som sannsynligvis er litt misvisende siden jeg tror du må ha 586 eller bedre). Kjernen som blir installert vil være for 686.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Fant ut at hele maskinen bare kan skrotes.. Får ikke gjort noe med den slik den er nå, og den skrur seg av når den loader ting i linux.. Gammal og dårlig er den også.. Men ontopic, den andre funka den :) Bare jeg som ikke har lest ordentlig.. Takker for hjelpa :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...