Gå til innhold

Assassins Creed System Requirements?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ein påliteleg kilde har komme med system kravene til AC.

det får takast med ei klype salt men det ser jo ikkje heller usansynleg ut.

Minimum System Requirements:

* Windows XP or Vista

* 2 GB RAM

* Dual core processor (Intel Pentium D or better)

* 256MB Direct3D 10 compatible video card, or Direct3D 9 card compatible with Shader Model 3.0 or higher

* DirectX compatible driver

* DVD-ROM dual-layer drive

* 16 GB free hard disk space

* DirectX libraries (included)

* Vista compatible sound card

* Keyboard, Mouse

* Microsoft Xbox 360 Controller (optional)

Recommended System Requirements:

* Intel Pentium Core 2 Duo, or better processor

* 3 GB System RAM

* ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series, or better video card

* 5.1 sound card

* Microsoft Xbox 360 controller

*Supported Video Cards at Time of Release

DirectX10 compatible cards, recommended ATI HD2900 series, Nvidia GeForce 8800 series

Direct3D 9 card compatible with Shader Model 3.0 or higher

The PC version of Assassin’s Creed is scheduled for a March 25 release in the states."

Endret av _KroSjefen_
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Var noen høye systemkrav det der. Tror det er på tide med en liten oppgradering på hardware fronten, for jeg ser de nye spillene virkelig krever mye av maskinen.

Endret av medlem-105082
Skrevet

Og dette var ENDA et spill som kommer ut 25. mars 2008. Hva skjer med denne datoen egentlig? Noe jeg ikke har helt fått med meg? Kommer til å bli litt kaos den dagen ville jeg tro

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Windows XP 32 bit støtter 3.2 GB RAM. Men hvis jeg nå tar feil, så får noen rette meg opp.

Endret av medlem-105082
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Tar de systemkravene med en "klype salt"

Hva har overhode ting som "Microsoft Xbox 360 Controller", "Vista compatible sound card" (spillet skal jo kunne fungerer på XP også, så hva er så spesielt med et "Vista kompatibelt lydkort?) og "5.1 sound card" å gjøre med systemkrav?

Noe av de merkeligste systemkravene jeg har sett.

Vi snakker hvert fall en ELENDIG portering og optimalisering jobb av UbiSoft her om disse kravene er tilfelle.

De har ikke gjort noe med motoren slik at den skal fungere på litt mer "low-end" systemer, kan du først kjøre spillet, så kan du jo nesten kjøre på det på "full-pupp" også :roll:

Må si meg meget skuffet over UbiSoft, dette er kanskje den dårligste porteringen jeg har sett på flere år.

Det er overhode ingen grunn til at spillet skal kreve så kraftig maskinvare for i det hele tatt å starte, de "anbefalte" systemkravene er også litt stive iforhold til hva de burde ha vært med tanke på grafikken i Assassin's Creed.

Greit nok at PC-utgaven skal få litt bedre teksturer enn konsollutgaven, men ærlig talt!

Er en skam at et slikt spill skal ha høyere minimumskrav enn Crysis, når grafikken ikke er i nærheten engang :roll:

Crysis i seg selv var ikke spesielt godt optimalisert, det sier jo litt om hvor elendig jobb UbiSoft har gjort her.

Men jeg tror da om du klarer å spille Crysis med alt på high og din native oppløsning (og kanskje til og med litt på "Very High") så skal du nok greie dette spillet med alt på maks :)

Dog klarer du det kanskje ikke om du aktiverer for høy anti-aliasing og / eller anisotropic filtering.

UbiSoft burde virkelig skamme seg over å gjøre en så elendig jobb, hadde de brukt noen måneder til så hadde sikkert kravene halvert seg.. Dette er jo verre enn de dårligste PlayStation3 porteringene vi så ifjor :nei:

Endret av RamGuy
Gjest medlem-105082
Skrevet

Nå er da de fleste porter fra konsoll til PC rimelig sugent uansett hvor hardt de prøver.

Skrevet
Og dette var ENDA et spill som kommer ut 25. mars 2008. Hva skjer med denne datoen egentlig? Noe jeg ikke har helt fått med meg? Kommer til å bli litt kaos den dagen ville jeg tro

Hvilke andre godsaker er det vi har i vente denne dagen da?

Skrevet (endret)

Hva har overhode ting som "Microsoft Xbox 360 Controller", "Vista compatible sound card" (spillet skal jo kunne fungerer på XP også, så hva er så spesielt med et "Vista kompatibelt lydkort?) og "5.1 sound card" å gjøre med systemkrav?

Det engelske ordet "recommended" betyr "anbefales". Altså noe som utvikleren anbefaler ettersom det er optimalisert for dette. Ettersom det er utviklet primært for konsoll så er det ikke helt ute av denne verden at PC "interface'en" er litt så-som-så. Altså anbefaler utvikleren xbox controller.

Videre så er det da helt naturlig å anbefale surround lyd til et spill som er utviklet med dette.

Endret av Book
Skrevet

Det engelske ordet "recommended" betyr "anbefales". Altså noe som utvikleren anbefaler ettersom det er optimalisert for dette. Ettersom det er utviklet primært for konsoll så er det ikke helt ute av denne verden at PC "interface'en" er litt så-som-så. Altså anbefaler utvikleren xbox controller.

Videre så er det da helt naturlig å anbefale surround lyd til et spill som er utviklet med dette.

Jeg skjønner ikke helt hva som gjør det mer optimalisert til 360-kontrolleren enn en tilsvarende joypad. llers pleier slike spill å være godt egnet til til mus+tast også, ivhertfall tilsvarende spill jeg har prøvd, faktisk ett av de få spilltypene der det er vansklig å ha en klar favortitt av joy og tast+mus.

AtW

Skrevet
Jaja, da gikk alle Assasins Creed planer i dass, men skal brygge meg marksin til vårn/sommern uansett :)

Da hadde jeg heller ventet til november på Nehalem :)

Men det nå bare meg :p

Nehalem er jo den største forandringen av Intel sin prosessor arkitektur på LANG tid, det kan bli kjempe bra!

Eller veldig dårlig :p

Alt ettersom :)

Tror og håper på at det blir knall bra!

Skrevet
Jaja, da gikk alle Assasins Creed planer i dass, men skal brygge meg marksin til vårn/sommern uansett :)

Da hadde jeg heller ventet til november på Nehalem :)

Men det nå bare meg :p

Nehalem er jo den største forandringen av Intel sin prosessor arkitektur på LANG tid, det kan bli kjempe bra!

Eller veldig dårlig :p

Alt ettersom :)

Tror og håper på at det blir knall bra!

:!:

• 1 måned senere...
Skrevet

Minimum:

Processor: Dual core processor 2.6 GHz Intel Pentium D /

AMD Athlon 64 X2 3800+

Display Card: 256 MB DirectX 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or high

Memory: 1024MB

Free Disk Space: 8GB

Recommended:

Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ /

Intel Core 2 Duo 2.2 GHz

Display Card: 512 MB DirectX 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or high

Memory: 2048MB

Free Disk Space: 8GB

Operating System: Windows XP / Vista

http://www.yougamers.com/gameometer/10247/?sa=1

AtW

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet (endret)

Da blir det leiting etter ny prosessor da.

EDIT: og et nytt hovedkort

Endret av Slettet-aNZFa3
Skrevet

Det gikk nå rundt her også, på 1920x1200 uten AA men resten på max. Fant ikke noe sted å skru på AA i spillet. Men det nærmer seg 30 fps stadig vekk. 8800GT (750/950) i SLI og E8400.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...