Gå til innhold

Er dagens skjermkort for svake til å takle nye spill?


Jimmith

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter pc om dagen, og spilling er en viktig del av bruken for meg. Når jeg leser litt rundt så får jeg inntrykk av at ingen single kort faktisk kan kjøre de nyeste og mest krevende spill som er på markedet på de høyeste innstillingene. Selv SLI/Crossfire oppsett ser ut til å streve med å makse de aller mest krevende spill.

 

Bør man vente med å kjøpe skjermkort nå? Eller er de kortene som er på markedet gode nok, og det rett og slett er noen spillprodusenter som har "fremtidssikret" spillene sine litt i meste laget? Jeg forstår at Crysis er litt spesielt, men hva med WIC? COD4?

 

Jeg krever ikke mirakler av skjermkortene, men hvis dagens skjermkort ikke engang klarer spill som kom ut i fjor så tyder vel det dårlig med tanke på a kunne bruke kortet i 3 år.

Min skjerm har oppløsningen 1680*1050. Vil et 8800GT/GTS kunne kjøre de fleste spill uten handikap i denne oppløsningen? Hvilke kort kommer eventuelt fremover, og når?

 

Mange spørsmål gitt :)

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er ikke sikkert faktiskt. Var å så litt jeg og jeg fant ut at faktisk så klarer meste parten av 8800 kortene max settnings men det er en ting om mangler et bedre system som ca la oss si 4 GB ram. Bra CPU.. Om man skal han en dritt bra gaiming pc så bør man sette sammen systemet alene. Ikke la noen sånn som HP sette sammen et system og selge det det bruker ikke vanelig vis funke på bra grafikk uansett ka du sier..

 

Det går jo litt på kor mange Mhz du har på rammen din og da XD..

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Siden dere alikevel er så hjelpsomme;

For å få full utnyttelse av 4gb ram så trenger man 64bit os ikke sant? Er det noen komplikasjoner med å velge 64bit Vista? Vil de gamle spillene mine fungere?

Jeg er grafisk designer og jobber mye med Adobe CS3, er det noen som har prøvd dette i 64bit? Fungerer de fleste programmer?

 

Jeg kontaktet Dinside og fikk vite at den neste PC testen de skal ha er 10k pc-er, noe som passer ganske greit med mine planer. Jeg venter nok på denne testen før jeg handler, i min erfaring så har de hat gode tilbud.

 

De fleste som henger i dette forumet oppgraderer vel mye oftere enn meg :) Hvor ofte oppdaterer dere for å føle at dere henger med i svingene?

Lenke til kommentar

Jeg er den typen som oppgraderer færrest ganger, og bruker mye tid til å finne "det beste til lavest pris" ^^ så jeg bruker ofte flere uker, ja nesten måneder på å kjøpe noe når jeg skal oppgradere. Men etter at jeg har kjøpt HD 3870 og snart får et nytt HK så skal jeg legge meg bak og game i årevis :tease:

Lenke til kommentar

COD4 krever lite av maskinen synes jeg, har testet det på et X1950 Pro og der gikk det helt fint i 1280x960 med 4xAA. På mitt 8800GTS 640MB klarer jeg det fint i 1600x1200. Men grafikken er jo forholdsvis platt i forhold til Crysis i sammenlikning. Det spillet går middels greit på high i 1280x1024 hos meg, uten AA. (8800GTS, gamle utgaven)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...