Gå til innhold

Total War: kamper i mtw2 for lette?


Anbefalte innlegg

spiller kamper på very hard og campaign på hard (siden jeg prøver med som en lilleputt nasjon. Bruker en mod som heter Falcrum total war hvor man kan spille som norge og irland og greier. Den bruker en av disse kamp moddene som visstnok fikser opp kampene til det bedre. dartmod eller no sånn kanskje.

 

Uansett, jeg er da her Irland og prøver å leke med gigant england. Har etter blodige kamper klart å vriste fra dem York og de sendte selveste kongen og en full hær av hans menn for å ta tilbake dette. Jeg hadde 3 generaler, en gamling og to ypplinger som hadde vært med på små stikk angrep rundtom mot små styrker. Disse kom rett ned fra retraining sammen med rytter styrkene sine (mobilitet) og skulle hjelpe til mot siegen fra den engelske kongen. Kongen brøt beleiringen og red på med sin stolte armé, mens en mindre gikk på nytt på York.

 

Så da står jeg der, mine 391 sterke mann/hest kavaleri, og hans 2198 mann sterke hær. Dette går jo ikke bra tenkte jeg, men må nå for helvete gi han litt motstand.

 

Har desværre ikke noe særlig bilder fra selve kampen siden jeg ikke ante at dette ville skje.

 

Jeg stilte alle mine på tykk rekke på toppen av en større knaus, og han kunne kun angripe meg fra to sider, siden fronten på knausen var sperret ved hjelp av littebitt fjell.

Planen var da og få han til å dele opp sine styrker, mesteparten på en side av knausen, sende et par av generalene (ikke sjefen selv selvfølgelig) for å oppholde dem, og alle de andre rundt og på ned siden av knausen for så å ri inn i siden på de som sloss. Var forbredt på å tape men skulle jo ta mest mulig ned med meg i forsøket. Hadde fordelen av å sloss i nedoverbakke (ikke så bratt men hjelper på).

 

Vel uansett, planen lykkes jo, og lykkes bra. De som red rundt måtte kun ta seg av noen få regimenter, og litt nedoverbakke hjelper på chargen, før de kasta seg hodestups videre. Dere ser sikkert at gutta mine har sloss litt før og det har jo mye å si.

 

Folka mine sloss jo som helter, og som vanlig så går man jo rett på fiendens general hvis man ser han leke seg langt fremme. Jeg klarte ikke å drepe han og han flykta heller ikke, men meste parten av mennene hans gjorde det, og når livvaktene hans var borte så tok kongen halen mellom bena. Fort gjort å moppe opp resten da.Likevel, hæren hans stakk ikke forde kongen døde eller stakk av.

 

Blir dette for lett? eller var bare alle variablene på min side denne vakre kvelden på nordsiden av York?

 

 

666 kills forresten. Konge.

post-48154-1200330894_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At AIen i TW suger er vel ingen stor hemmlighet. Det er så lett å utnytte dens svakheter at det er skummelt.

 

Men det store spørsmålet er hva slags tropper engelskmennene hadde? Hvilke skills har generalen din? osv.

 

Møtter du 2k peasants så er det jo ikke noe problem å vinne. Hva var "strength" ratio? Den skal vel være rundt 5-1 i engelskmennenses favør før man skal slite. Men hvilke units du kjemper mot/med har nok mest å si. 3x generals body guards er jo good shit.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg heller ikke hvordan moden din funker, men det virker nå på meg som om du har svært store generals bodyguard tropper (antall folk), og med 2hp stykket er jo de ganske så syke. Men hvilke tropper du møtte på teller jo også, kan ikke akkurat ha vært 2k med spydfolk tipper jeg ;p

Lenke til kommentar

generalene min har stort sett 60 folk max, men mellom 40 og 60 ligger det vel på, kanskje neppå 30 hvis dem har kriga litt. Men vil tippe en 40 der om kring... har huge på unit size da selvfølgelig.

 

Kongen deres hadde en 4-5 stjerner, og styrkene hans var en god blanding.hadde en del spydfolk men av heller dårlig kvalitet (milita, blah) men han hadde også 2-3 regimenter med templars ridene og 2-3 regimenter med templars til fots.. og litt bueskyttere og mindre god heste folk. god blanding.. men selv om kvalitet er alt, så skal jo numbers ha litt å si. 6 ganger så mange som meg.

modden er den kamp modden de fleste av de større moddene bruker, så regner med at den er rimlig tweaka til det bedre (realistiske)

Lenke til kommentar

Sant nok, men etter å ha testet Stainless Steel modden har jeg faktisk sett en "slight increase" i ai's intelligens, og det er jo hyggelig. Forresten en glimrende mod som (for meg) virker ekstremt godt gjennomført. _Mange_ nye units (som for meg er et must :p) og for ikke å snakke om mange nye factions.

 

Samt, viktig viktig, hotseat Grand Campaign.

Lenke til kommentar

Jeg synes alle de nye faksjonene og nye spennende traits også burde nevnes.

 

Liker også at man har muligheten til å være pagans som Lithuania.

 

Det er også forskjell på AI. Prøvde meg på Americas campaignen etter å ha spillt S.S og jeg merker at AIen er mye mer passiv der.

Lenke til kommentar

kan hende, men de bruker nå stort sett den samme battle moden på de fleste av de store moddene. campaign ai-en varierer men er ganske så fornøyd med den jeg har nå. Brukte ultimate ai en stund men det ble alt for lett. Bare alliere seg med hele brettet så velger du ut de svake når folk går til krig. Nå backstabber folk hverandre så det suser etter, men ikke så idiotisk som i vanilla. Når de angriper så angriper de hardt, og ai passer på at de ikke må sloss på for mange fronter.. Herlig. Vinner fordeom når slagene er så lette, men men

Lenke til kommentar

det er jo fakta at AIen i TW serien (til nå) er møkk dum. spiller selv på very hard på begge to. har ikke noen problemer egentlig, selv med russia ;). eneste problemet er at jeg går litt lei :S. men ellers er det et helt fantastisk spill! anbefaler alle å spille som holy roman empire:D, utfordrende i begynnelsen, men blir bare kjekkere og kjekkere etterhvert som du kriger på alle fronter og slakter dansker, franskmenn, polakker og ungarere :D pluss du får Reiter og etterhvert. syge syge tyskerer :p

Endret av Hobbe
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spiller en Darth Ages kampanje nå.

 

Darth Ages -TWcenter

 

Det er den mest utfordrende jeg har spillt til nå.

Det er the Longest Road, med integrert Darthmod 2.20d, og XAI (ny campaign AI)

Darthmod hjelper endel på battle AI, men som menneske er det alikevel ikke umulig å vinne.

Det beste med DArthmod er nok at kampene føles mer realistiske.

XAI er det råeste jeg har vært borti, AI'en er virkelig flink til å forsvare landet sitt, bygge riktige units, og nok av de.

Diplomacy er også mye bedre.

 

Slik jeg ser det, er det ikke bare å vinne kampene, men å få noen virkelige underholdende kamper, hvor jeg må

slite litt, og det har de lykkes med i Darth Ages. Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...